Va reamintim astazi procedura prin care se elibereaza in 2014 certificatul de sediu social, document necesar la inmatricularea oricarei societati in Romania.
|
Vezi mai mult...
|
|
Procedura prin care Agentia Nationala de Administrare Fiscala declara o firma inactiva va fi modificata, potrivit unui proiect de ordin, publicat recent, care stabilescte ca Fiscul va face cateva verificari suplimentare.
|
Vezi mai mult...
|
|
In luna noiembrie contribuabilii trebuie sa depuna 26 de declaratii la Fisc si sa plateasca mai multe impozite.
|
Vezi mai mult...
|
|
Daca vrei sa incepi o afacere, poti sa constitui o persoana fizica autorizata sau iti poti infiinta o microintreprindere, insa trebuie indeplinite anumite conditii. O persoana fizica autorizata plateste un impozit pe venit de 16%, in timp ce o microintreprindere datoreaza statului un impozit pe veniturile realizate de 3%. Totusi, daca optezi pentru constituirea unei PFA, trebuie sa stii ca daca acumulezi restante, raspunzi in fata creditorilor cu bunurile proprii. AvocatNet.ro iti prezinta in materialul urmator ce presupune infiintarea unei PFA si cum devii microintreprindere si de asemenea, care este regimul fiscal al celor doua entitati.
|
Vezi mai mult...
|
|
Dupa programul "Mihail Koglaniceanu", Ministerul Finantelor intentionaeaza sa introduca o noua schema de finantare pentru intreprinderile mici si mijlocii (IMM). Potrivit unui proiect de act normativ lansat recent in dezbatere publica de MFP, IMM-urile ar putea lua credite de maximum cinci milioane de lei, garantate de stat in proportie de 50% din valoarea finantarii, insa numai pentru finantarea capitalului de lucru. Totusi, pentru a obtine imprumutul firmele nu trebuie sa aiba restante la stat si, mai mult decat atat, trebuie sa constituie o ipoteca mobiliara.
|
Vezi mai mult...
|
|
Angajatorii care incadreaza in munca stagiari ar putea primi, pentru fiecare dintre acestia, o suma egala cu 50% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor, care este de 500 de lei. Prevederea se gaseste intr-un proiect de lege care a fost deja adoptat de Senat, fiind acum in dezbatere la Camera Deputatilor.
|
Vezi mai mult...
|
|
Dupa mai multe razgandiri consecutive, Fiscul a stabilit ca bonurile fiscale de pana la 100 de euro care au imprimat codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului nu mai trebuie declarate in formularul 394. In aceste conditii, se mai poate deduce taxa pe valoarea adaugata pentru carburanti pe baza bonurilor emise de comercianti?
|
Vezi mai mult...
|
|
Contribuabilii care nu isi depun declaratiile fiscale la termenele impuse de legislatie risca amenzi de pana la 5000 de lei, iar cei care nu isi achita la timp taxele catre stat vor plati ulterior sume si mai mari, orice zi de intarziere aducand cu sine dobanzi si penalitati de intarziere.
|
Vezi mai mult...
|
|
Luna care tocmai a inceput vine cu noi termene pentru depunerea declaratiilor fiscale. Din cele peste 20 de formulare care trebuie transmise catre ANAF, unul are termenul limita chiar astazi. In plus, doua formulare au fost modificate recent de autoritatea fiscala. AvocatNet.ro va prezinta lista completa a obligatiilor fiscale stabilite de ANAF pentru luna septembrie, cu mentiunea ca aceasta variaza pentru fiecare contribuabil, in functie de domeniul de activitate, dar si de forma de organizare a afacerii.
|
Vezi mai mult...
|
|
Schimbarea sediului social poate interveni in viata unei firme din mai multe motive. Fie ca e vorba despre expirarea contractului de sediu pe care firma il avea sau despre identificarea unor oportunitati de afaceri in alte zone geografice, mutarea unei societati la un alt sediu social se face la Registrul Comertului si te poate costa pana la 800 de lei, daca noul sediu va fi stabilit intr-un alt judet. Ce ce se intampla, insa, cu certificatul digital de semnatura electronica al firmei care vrea sa isi schimbe sediul? Mai este el valabil la noua adresa? Iata ce raspunde ANAF.
|
Vezi mai mult...
|
|
Ministerul Finantelor a explicat, printr-o circulara publicata in aceasta saptamana, cum trebuie aplicate noile reglementari din domeniul TVA care au intrat in vigoare la 1 septembrie. Clarificarile emise de Dan Manolescu, secretar de stat in minister, se refera la cota de TVA de 9% la produsele de panificatie, dar si la noile operatiuni pentru care se aplica taxarea inversa de la 1 septembrie.
|
Vezi mai mult...
|
|
Orice persoana care se considera vatamata prin fapta unui functionar public poate sesiza Comisia de disciplina din cadrul Fiscului, se precizeaza intr-un act normativ publicat recent in Monitorul Oficial. Ulterior sesizarii, organismul va cerceta administrativ abaterea disciplinare, va audia functionarul public a carui fapta constituie obiectul sesizarii si va dezbate cazul.
|
Vezi mai mult...
|
|
Persoanele fizice supuse verificarii fiscale vor trebui sa depuna o declaratie de patrimoniu si de venituri la organele fiscale, potrivit unor reglementari din Codul de procedura fiscala aprobate la finalul lunii ianuarie, refuzul completarii documentului fiind sanctionat cu o amenda care poate ajunge si la 50.000 de lei. Modelul formularului a fost publicat luni in dezbatere publica de Finante.
|
Vezi mai mult...
|
|
Prima sesiune de inregistrare on-line a cererilor de finantare in cadrul schemei de minimis s-a deschis astazi la 8:30 si s-a inchis tot astazi, la numai 5 minute de la lansare. Depunerea proiectelor a durat numai cinci minute pentru ca in acest interval de timp s-a epuizat bugetul total de 500 de milioane de lei, alocat schemei, a precizat Ministerul Finantelor.
|
Vezi mai mult...
|
|
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.022/2013 privind aprobarea modelului si continutului unor documente intocmite in activitatea de inspectie fiscala pentru persoane fizice care desfasoara activitati independente in mod individual si/sau intr-o forma de asociere a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 505 din 9 august 2013.
|
Vezi mai mult...
|
|