Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Info Utile
Tratamentul fiscal al cheltuielilor realizate de o firma(III)-Cheltuieli nedeductibile
Profitul impozabil se calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. Articolul 21, alin. (4) din Codul Fiscal enumera aceste din urma cheltuieli.
 
Cheltuielile nedeductibile sunt acele cheltuieli care:
• nu au la baza documente justificative;
• nu sunt aferente obiectului de activitate;
• nu se regasesc in veniturile impozabile;
• nu conduc la obtinerea de venituri impozabile;
• sunt efectuate cu depasirea limitelor prevazute de lege;
• nu indeplinesc conditiile legale pentru a fi scazute din venituri, in scopul determinarii profitului impozabil.

Suplimentar fata de cheltuielile considerate nedeductibile datorita neindeplinirii conditiilor prevazute de legislatia fiscala pentru a fi deductibile, pentru anumite categorii de cheltuieli, destul de numeroase si importante, se stabileste, prin actele normative in vigoare, caracterul nedeductibil al acestora.
Vezi mai mult...
 
Tratamentul fiscal al cheltuielilor realizate de o firma(II)-Cheltuieli deductibile limitat
Pe langa cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile care sunt considerate integral deductibile asa cum s-a prezentat in articolul, exista si o serie de alte tipuri de cheltuieli realizate de intreprindere indiferent de obiectul de activitate, care nu se inscriu in totalitate in liniile directoare ale principiului conectarii cheltuielilor la venituri si care pot fi deduse doar in anumite limite, strict prevazute de lege:
 
    *    cheltuielile de protocol

Prin definitie, cheltuielile de protocol sunt cheltuieli ocazionate de de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii.

Din punct de vedere contabil, aceste cheltuieli se inregistreaza cu ajutorul contului 623 ”Cheltuieli privind protocolul”.

Din punct de vedere fiscal cheltuielile de protocol sunt deductibile in limita unei cote de:
Vezi mai mult...
 
Tratamentul fiscal al cheltuielilor realizate de o firma(I)-Cheltuieli deductibile

Societatile comerciale din Romania se impart in doua categorii in functie de modul de impunere al afacerii: societati platitoare de impozit pe profit si societati platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Pentru societatile platitoare de impozit pe profit baza impozabila la care se aplica cota de impunere de 16% este reprezentata de diferenta dintre veniturile realizate de societate si cheltuielile pe care aceasta le angajeaza din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile.

Tratamentul fiscal al cheltuielilor realizate de un contribuabil platitor de impozit pe profit este reglementat de Legea 571/2003 privind Codul Fiscal in cuprinsul articolelor 21-25.  Analiza fiscala a unui element de cheltuiala trebuie efectuata insa in coroborare cu alte acte normative care reglementeaza elementul/activitatea respectiva dupa cum se va arata in continuare.

Vezi mai mult...
 
Cele mai importante lucruri pe care o firma trebuie sa le stie in cazul unui control fiscal
In enumerarea si parcurgerea celor mai importante lucruri care trebuie stiute de orice firma cand are un control fiscal incepem de la cele care fac apel la cunostintele generale importante privind normele de control la cele cu nimic mai prejos in importanta, si anume informatiile ce tin de termenii care alcatuiesc cadrul in care este de preferat sa se desfasoare efectiv procedurile de control.
 
In primul rand trebuie cunoscut faptul ca exista doua tipuri de control fiscal: cel al Garzii Financiare si cel din partea Administratiei Financiare. Controlul efectuat de catre inspectorii din partea Administratiei Financiare este unul de fond fiind anuntat cu cateva zile inainte si consta in controlul evidentei fiscale. Practic este o operatiune de rutina la care este supus la un moment dat orice contribuabil.
Vezi mai mult...
 
MFP: Noi norme privind inventarierea activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
Prin Ordinul nr. 2861/2009, Ministerul Finantelor Publice (MFP) a aprobat noi norme privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Actul normativ a fost publicat marti in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 704 si prevede abrogarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1753/2004 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1174 din 13 decembrie 2004, cu modificarile ulterioare.
Vezi mai mult...
 
Ce prioritati au companiile intr-un mediu de afaceri post-recesiune?
Reevaluarea modelelor de afaceri si imbunatatirea flexibilitatii operationale sunt principalele elemente pe care firmele le au in vedere in perioada de redresare economica. Totodata, multe corporatii au trecut in mod activ la o diversificare pe noi piete geografice, se arata intr-un studiu efectuat la nivel global, de Ernst & Young.
Vezi mai mult...
 
Garantii subventionate pentru creditele de investitii si capital de lucru
Comisia Europeana a autorizat, in conformitate cu normele privind ajutoarele de stat din Tratatul CE, o schema de ajutor propusa de Romania, menita sa ofere sprijin societatilor care se confrunta cu dificultati de finantare ca urmare a inaspririi conditiilor de creditare in contextul actualei crize economice.
 
Schema permite autoritatilor sa acorde ajutoare sub forma de garantii subventionate pentru creditele de investitii si creditele pentru capital de lucru incheiate pana la 31 decembrie 2010.

Schema indeplineste conditiile din Cadrul temporar pentru masurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finantare in contextul crizei financiare si economice, adoptat de Comisie, astfel cum a fost modificat la 25 februarie 2009, deoarece este limitata in timp, respecta pragurile relevante si este destinata doar societatilor care nu se aflau in dificultate la 1 iulie 2008. Prin urmare, schema este compatibila cu articolul 87 alineatul (3) litera (b) din Tratatul CE, care permite acordarea de ajutoare pentru a remedia perturbari grave ale economiei unui stat membru.
Vezi mai mult...
 
O reuniune unica intre societati poate constitui o practica concertata anticoncurentiala
Prin Hotararea in cauza C-8/08 T-Mobile Netherlands BV si altii/Raad van bestuur van de Nederlandse Mededingingsautoriteit, din 4 iunie 2009, Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE) a decis ca o reuniune unica intre societati poate constitui o practica concertata contrara dreptului comunitar al concurentei.
 
Potrivit Hotararii CJCE, prezumtia legaturii de cauzalitate intre concertare si comportamentul pe piata al intreprinderilor interesate, formulata in jurisprudenta Curtii, trebuie sa fie aplicata de instanta nationala

Cauza C-8/08
Dreptul comunitar interzice acordurile si practicile concertate intre intreprinderi. Potrivit legislatiei olandeze, "practica concertata" inseamna orice practica concertata in sensul dreptului comunitar.

In anul 2001, un numar de cinci operatori beneficiau in Tarile de Jos de o retea proprie de telefonie mobila, si anume Ben Nederland BV (in prezent T-Mobile), KPN, Dutchtone NV (in prezent Orange), Libertel-Vodafone NV (in prezent Vodafone), precum si Telfort Mobile BV [devenita O2 (Netherlands) BV si, in prezent, Telfort
Vezi mai mult...
 
ICCJ: Biletul la ordin, cecul si cambia se investesc cu formula executorie
Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a stabilit, prin Decizia nr. 4/2009, ca biletul la ordin, cambia si cecul se investesc cu formula executorie pentru a fi puse in executare.
 
Decizia ICCJ nr. 4/2009 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 381, din 4 iunie 2009.

Prin aceasta decizie, ICCJ a admis recursul in interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului de pe langa ICCJ si a stabilit ca dispozitiile art. 3741 din Codul de procedura civila, raportate la art. 61 din Legea nr. 58/1934, si, respectiv, la art. 53 din Legea nr. 59/1934, cu modificarile si completarile ulterioare, se interpreteaza in sensul ca biletul la ordin, cambia si cecul se investesc cu formula executorie pentru a fi puse in executare.

Practica neunitara a instantelor de judecata

Prin Decizia nr. 4/2009, ICCJ a constatat ca in practica instantelor judecatoresti nu exista un punct de vedere unitar in legatura cu interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 3741 din Codul de procedura civila, raportate la prevederile art. 61 din Legea nr. 58/1934 asupra cambiei si biletului la ordin, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 53 din Legea nr. 59/1934 asupra cecului, cu modificarile si completarile ulterioare, referitor la investirea cu formula executorie a cambiei, biletului la ordin si cecului.
Vezi mai mult...
 
MMFPS: Tarifele pentru prestatiile de servicii in domeniul Inspectiei Muncii
Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale (MMFPS) a stabilit, prin Ordinul nr. 1323/2009, tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.
Ordinul nr. 1323/2009 a fost publicat miercuri in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 372. Potrivit actului normativ, Inspectia Muncii efectueaza, prin personalul propriu analize, expertize tehnice si acorda asistenta de specialitate si consultanta in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca, denumite prestatii de servicii, la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate si a altor entitati constituite in conditiile legii.

Contravaloarea prestatiilor de servicii se suporta de catre beneficiarii acestora si se vireaza in contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de munca care efectueaza prestatia.

Potrivit ordinului, pentru eliberarea de certificate/adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si a obtine aceste informatii, conform Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996 si Ordonantei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale se percepe un tarif de 40 lei/document.
Vezi mai mult...
 
Un nou model al Decontului de TVA
Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor utiliza, incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii mai 2009, un nou model al Decontului de taxa pe valoarea adaugata - formularul 300.
 
Noul model a Decontului de TVA a fost aprobat prin Ordinul ANAF nr. 1166/2009 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.746/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata".

Ordinul ANAF nr. 1166/2009 a fost publicat marti, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 370.

Actul normativ a fost elaborat pentru aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, prin care au fost aduse modificari legislative in materia taxei pe valoarea adaugata. Astfel, au fost introduse prevederi prin care persoana impozabila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania este obligata sa utilizeze ca perioada fiscala luna calendaristica, fara a avea posibilitatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioada fiscala.
Vezi mai mult...
 
Noi reglementari privind cesiunea creantelor fiscale, publicate in M.Of.
Legea nr. 194/2009 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala a fost publicata luni, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 365.
 
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.19/2008, prin care s-a introdus posibilitatea ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sa cesioneze creantele fiscale pe care le administreaza, a fost aprobata cu modificari de Parlament.

Parlamentul a modificat procedura cesiunii creantelor fiscale, introdusa prin OUG nr. 19/2008, astfel incat, potrivit legii de aprobare, ANAF "poate cesiona creantele fiscale principale si accesorii pe care le are in administrare, datorate de contribuabili, astfel cum acestea sunt individualizate prin titluri de creanta si confirmate prin certificate de atestare fiscala".

Cesiunea creantelor fiscale se va face prin licitatie, selectie de oferte sau incredintare directa, dupa caz.

Legea stabileste ca procedura de cesiune a creantelor fiscale este demarata la initiativa ANAF sau a unitatilor sale subordonate si incepe prin transmiterea spre publicare a unui anunt de intentie. Publicarea anuntului de intentie nu creeaza ANAF obligatia de a efectua respectiva cesiune de creante.
Vezi mai mult...
 
Convocarea adunarii generale a actionarilor (6). Locul adunarii
Mentionarea locului adunarii este un element esential al convocatorului. Nu trebuie uitat ca scopul convocarii unei adunari generale a actionarilor este acela de a da posibilitatea actionarilor de a participa la gestiunea societatii comerciale, participare care cunoaste ca principala expresie posibilitatea de exercita dreptul la vot in cadrul adunarilor generale ale actionarilor (art. 101 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale - LSC).
 
Necesitatea de a mentiona locul desfasurarii adunarii generale este prevazut de art. 117 alin. 6 din LSC.

Este necesar a se mentiona ca, atat timp cat in actul constitutiv al societatii nu este mentionata o dispozitie contrara, adunarea generala trebuie sa fie convocata la sediul societatii (art. 110 alin.2 din LSC).

Tot din dispozitia cuprinsa in art. 110 alin 2 din LSC se poate trage concluzia ca simpla mentionare a adresei sediului nu este suficienta, ci trebuie indicat cu exactitate locul tinerii adunarii, deoarece textul legii mentioneaza indicarea locului unde se va tine adunarea, separat de notiunea de sediul societatii. Astfel ca trebuie sa se indice cat mai concret locul, indicandu-se numarul salii, etajul, in cazul in care imobilul are mai multe etaje, etc.

In conditiile in care in convocator este cuprinsa si convocarea pentru a doua zi a adunarii, pentru situatia in care sedinta adunarii generale a actionarilor nu s-ar putea tine la data stabilita initial, atunci trebuie aratat si locul unde s-ar tine sedinta adunarii generale la aceasta a doua zi a convocarii.
Vezi mai mult...
 
Probleme privind formarea profesionala
Art. 149-153 din Codul Codul muncii reglementeaza concediile pentru formare profesionala. Acordarea acestor concedii se justifica doar in situatia in care cursurile de pregatire profesionala se desfasoara la initiativa salariatilor, nu si atunci cand ele au loc la solicitarea angajatorului.
 
1. Concediile pentru formare profesionala
 
Art. 149-153 din Codul Codul muncii1 reglementeaza concediile pentru formare profesionala.

Acordarea acestor concedii se justifica doar in situatia in care cursurile de pregatire profesionala se desfasoara la initiativa salariatilor, nu si atunci cand ele au loc la solicitarea angajatorului.2

Nu se pune problema concediului pentru formare profesionala, nici atunci cand participarea la stagiu sau cursurile de formare profesionala, initiata de angajator, presupune scoaterea integrala din activitate a salariatului.3

Doua categorii de concedii sunt prevazute de art. 149 din Codul muncii ce se acorda la initiativa salariatilor:
- concedii fara plata si
- concedii cu plata.

Concediul fara plata se acorda, la cererea salariatului care urmeaza o forma de pregatire profesionala la initiativa sa. Cererea trebuie adresata cu cel putin o luna inainte de efectuarea concediului si va cuprinde data inceperii stagiului, domeniul si durata acestuia, precum si institutia de formare profesionala4
Vezi mai mult...
 
Convocarea adunarii generale a actionarilor (5). Convocatorul
Convocarea se materializeaza intr-un inscris numit convocator. Conditia sa de act scris rezulta din conditiile de publicitate prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale (LSC) si anume publicarea in Monitorul Oficial si un ziar de circulatie, la sediul societatii, fie, in cazul in care este posibil conform prevederilor legale si statutare, prin scrisoare recomandata sau electronica cu semnatura electronica extinsa atasata (art.117).
 
Din punct de vedere juridic convocarea este un act juridic. Discutia daca acest act juridic este unul unilateral sau nu din punctul de vedere al consecintelor practice nu este deosebit de relevanta.

Autorii care imbratiseaza teoria institutionalista a societatii comerciale vor putea gasi argumente care sa sutina caracterul unilateral, simpla si unica vointa a societatii exprimata prin organele sale suficienta pentru a crea obligatii pentru aceasta in raport cu actionarii.

Autorii care care pun accent pe caracterul contractual al societatii comerciale si pe conceptul de mandatar prin care pot fi descrise organele de conducere ale societatii, vor putea gasi argumente in a sustine ca este un act de executare a contractului, care creeaza drepturi si obligatii pentru parti, conform regulilor contractuale.

Deoarece drepturile si obligatiile care se nasc din convocarea adunarii generale a actionarilor au un puternic caracter reglementar-procedural (sunt descrise de lege si uneori detaliate prin actele constitutive sub forma unor prescriptii cu caracter procedural), astfel ca discutia teoretica asupra izvorului acestora prezinta o mai mica importanta decat identificarea lor in ordinea procedurala.
Vezi mai mult...
 
<< Start < Inapoi 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 301 - 325 din 490
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !