Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Info Utile
Toate autorizatiile si avizele vor fi supuse aprobarii tacite
Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii propune noi reglementari pentru responsabilizarea autoritatilor administratiei publice, in vederea respectarii termenelor stabilite de lege pentru emiterea autorizatiilor si avizelor.

Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2003 privind procedura aprobarii tacite. 

Potrivit reglementarilor in vigoare, procedura aprobarii tacite este aplicabila tuturor autorizatiilor emise de autoritatile administratiei publice, cu exceptia celor emise in domeniul activitatilor nucleare, a celor care privesc regimul armelor de foc, munitiilor si explozibililor, regimul drogurilor si precursorilor, precum si a autorizatiilor din domeniul sigurantei nationale. 
Vezi mai mult...
 
Desfacerea contractului de munca pe motive disciplinare
Unul dintre elementele definitorii ale raportului de munca consta in relatia de subordonare care se stabileste intre subiectele acestui raport, in sensul ca persoana care presteaza munca, respectiv angajatul, este subordonata celui care organizeaza munca, respectiv angajatorul.

Autori:  
Andreea Ionescu, Avocat asociat
Mihai Anghel, Avocat colaborator
Tuca Zbarcea & Asociatii


In virtutea acestui principiu fundamental al raportului de munca, angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a impune salariatilor reguli de conduita si de disciplina a muncii in cadrul organizatiei si de a aplica, potrivit legii, sanctiuni, in cazul in care salariatii se abat de la astfel de reguli. 

Angajatorul are posibilitatea de a reglementa si impune in cadrul propriei organizatii norme de disciplina a muncii, prin intermediul mai multor instrumente juridice, precum regulamentul intern, contractul individual de munca, contractul colectiv de munca sau orice alte norme sau proceduri interne de lucru, intocmite cu respectarea dispozitiilor legale.
Vezi mai mult...
 
Transformarea formei juridice a unei societati comerciale
Inregistrarea mentiunilor privind transformarea formei juridice a unei societati comerciale in Registrul Comertului presupune depunerea unei documentatii la Oficiul Registrului Comertului, in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespundenta. Solutionarea cererii revine in sarcina judecatorului delegat.

Cererea de inregistrare a mentiunilor privind transformarea formei juridice a unei societati comerciale (in original) in Registrul Comertului, potrivit art. 205 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi insotita de urmatoarele documente:
1.Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor decizia asociatului unic sau actul aditional la actul constitutiv, original);
2. Actul constitutiv, corespunzator noii forme juridice de societate (original);
3. Certificatul de inregistrare si, dupa caz, anexa/anexele (original);
4. Daca este cazul: alte acte doveditoare - declaratii pe proprie raspundere ale asociatilor/actionarilor nou cooptati / administratorilor sau cenzorilor nou numiti (originale), specimenele de semnatura ale reprezentantilor legali (original), dovezile privind efectuarea varsamintelor noilor aporturi pentru majorarea capitalului social (copii) etc.;
Vezi mai mult...
 
Plati anticipate de impozit pe venituri din activitati independente, pana la 15 iunie
Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente trebuie sa efectueze platile anticipate cu titlu de impozit aferente trimestrului II, pana la 15 iunie, cu exceptia veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa.

Potrivit art. 82 din Codul fiscal, platile anticipate se efectueaza in 4 rate egale, pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru. Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent pe fiecare sursa de venit, luandu-se ca baza de calcul venitul anual estimat sau venitul net realizat in anul precedent, dupa caz, prin emiterea unei decizii care se comunica contribuabililor, potrivit legii.

Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat, in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat pentru anul curent sau venitul net din declaratia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent, dupa caz. La stabilirea platilor anticipate se utilizeaza cota de impozit de 16%, conform aceluiasi articol al Codului fiscal.
Vezi mai mult...
 
Societatile comerciale isi pot transfera sediul social in alt stat UE
Avocatul general al Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE) Poiares Maduro considera ca o societate comerciala inregistrata intr-un stat membru poate sa isi transfere sediul social intr-un alt stat membru al Uniunii Europene. Concluziile Avocatului general au fost prezentate, joi, intr-o cauza aflata pe rolul CJCE.

Potrivit unui comunicat al CJCE, cauza vizeaza o societate in comandita simpla inregistrata in Ungaria, denumita Cartesio. In noiembrie 2005, aceasta a solicitat instantei comerciale sa inscrie in registrul societatilor comerciale transferul sediului sau social din Ungaria in Italia. Cu toate acestea, Cartesio dorea sa ramana inregistrata in Ungaria si prin urmare sub incidenta legislatiei comerciale maghiare.

Instanta a respins cererea pentru motivul ca legislatia maghiara nu permite societatilor maghiare sa isi transfere sediul social in alt stat membru. Aceasta a aratat ca, in vederea schimbarii sediului social, Cartesio trebuie mai intai sa fie dizolvata in Ungaria si apoi reinfiintata conform legislatiei italiene.
Vezi mai mult...
 
Situatii financiare anuale: Registrul Comertului cere dizolvarea a peste 38.000 de firme
Oficiul National al Registrului Comertului va inainta actiuni de dizolvare in cazul a peste 38 de mii de firme care nu si-au depus situatiile financiare anuale. Legea privind societatile comerciale stabileste ca ONRC poate cere, in instanta, dizolvarea firmelor care nu au depus situatiile financiare anuale in cel mult sase luni de la expirarea termenelor prevazute de legea contabilitatii.

Potrivit informatiilor furnizate de Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), peste 38 de mii de societati comerciale nu si-au depus situatiile financiare pentru anii anteriori. Impotriva acestora, ONRC va inainta in instanta, actiuni de dizolvare. 

Judetele Constanta, Hunedoara, Iasi si Ilfov se situeaza pe primele locuri la nivelul intregii tari, cu peste trei mii de firme care nu au respectat prevederile legale. La polul opus, se afla judetele Dambovita, Salaj si Teleorman, cu 92, 83 si, respectiv, 53 de cazuri. 

In Bucuresti,  696 de firme nu si-au depus situatiile financiare anuale, in conformitate cu termenele stabilite prin Legea contabilitatii. 
Vezi mai mult...
 
Noul CAEN: Depunere online a cererilor pentru actualizarea obiectului de activitate
Firmele care nu si-au actualizat obiectul de activitate conform editiei revizuite a CAEN pot transmite cererile de actualizare online, catre Oficiile Registrului Comertului, folosind semnatura electronica.

Sistemul Formularelor Electronice Inteligente, lansat de Oficiul National al Registrului Comertului, permite transmiterea online a cererilor de actualizare a obiectului de activitate conform editiei Rev2 a Clasificarii Activitatilor din Economia Nationala (CAEN). 

Inregistrarea in SFEI se face pe baza unei semnaturi electronice calificate, care poate fi obtinuta de la furnizorii de servicii de certificare care functioneaza in baza Legii nr. 455 /2001 privind semnatura electronica. 

Pe langa cererea de actualizare, lista documentelor necesare pentru inregistrarea in Registrul comertului a actualizarii obiectului de activitate mai cuprinde:
- Certificatul de inregistrare, in original:
- daca este cazul, imputernicirea speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
- dovezile privind plata tarifelor legale pentru transmiterea documentelor prin posta (daca se solicita transmiterea documentelor prin posta). 
Vezi mai mult...
 
MEF:

Noi reglementari privind organizarea evidentei in scopul TVA

Ministerul Economiei si Finatelor (MEF) a elaborat un nou act normativ pentru reglementarea organizarii evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata. Ordinul MEF a fost publicat ieri in Monitorul Oficial.

Organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 din Codul fiscal, va fi reglementata de Ordinul MEF nr. 1372/2008, care abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.217/2006 privind organizarea evidentei in scopul TVA. OMEF nr. 1372/2008 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 364 din 13 mai 2008. 


Potrivit art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal au obligatia sa tina evidente corecte si complete: 
Vezi mai mult...
 
Disputa cu organele de control pornita prin documente
Intr-un scop fiscal si pentru asigurarea protectiei tertilor intocmirea unei facturi sau a altui document contabil (si o copie care trebuie pastrata) este obligatorie in cazul oricarei vanzari (cu exceptia celor cu amanuntul), oricarei inchirieri de lucruri sau servicii, prestari de servicii sau executari de lucrari de catre un agent economic.

dr. Horatiu SASU
Omiterea mentiunilor obligatorii din facturi inseamna nevalabilitatea acestora?


Intr-un scop fiscal si pentru asigurarea protectiei tertilor,  intocmirea unei facturi sau a altui document contabil (si o copie care trebuie pastrata) este obligatorie in cazul oricarei vanzari (cu exceptia celor cu amanuntul), oricarei inchirieri de lucruri sau servicii, prestari de servicii sau executari de lucrari de catre un agent economic.

Factura face dovada in legatura cu existenta actului juridic si cu executarea operatiunii care constituie obiectul ei 1). Este o concluzie pe care e bine sa o retinem si care, coroborata cu altele (analizate in continuare), aduce mijloace de aparare in favoarea comerciantului.
Vezi mai mult...
 
Registrul Comertului:

 Noi formulare
pentru inregistrare si autorizare

Ministerul Justitiei a elaborat noi declaratii-tip pe propria raspundere pentru autorizarea functionarii societatilor comerciale si a PFA la Oficiile Registrului Comertului. Totodata, a fost aprobat si modelul cererii de inregistrare a PFA, a intreprinderilor individuale si familiale.

Prin Ordinul nr. 1240/2008, Ministerul Justitiei a aprobat modelul cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate (PFA), a intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale. 
Vezi mai mult...
 
Asigurarile pentru companii, necesitate sau exotism?
O asigurare, fie ea de viata, de sanatate, a locuintei sau a firmei este privita de multa lume mai degraba ca un exotism, o cheltuiala suplimentara, inutila, decat o necesitate. De ce acest lucru? Pentru ca inca nu stim ce inseamna cu adevarat o asigurare, care este costul ei real si care sunt beneficiile. Majoritatea oamenilor cred ca o asigurare este scumpa iar beneficiile acesteia sunt inpalpabile.

Autor: Vasile Coman

Aceasta perceptie este cauzata, in mare masura, de lipsa informatiilor utile privind asigurarile, precum si faptul ca piata asigurarilor este inca intr-un stadiu incipient in Romania. E adevarat, ca in orice situatie, si banii, costul asigurarii, conteaza. Insa, dupa cum vom vedea, exotic este costul unei asigurari, in comparatie cu beneficiile avute. Mai exact, dupa cum vom vedea si intr-un studiu de caz, prima de asigurare reprezinta sub un procent din valoarea despagubirii.

Pentru a veni in sprijinul acestei idei, am apelat la cine altcineva decat un specialist. Acesta este Cristian Anghel, directorul companiei de brokeraj in asigurari Capital&Alliance.
Vezi mai mult...
 
Formarea profesionala a salariatilor - aspecte practice
Dreptul la formarea profesionala este prevazut printre principalele drepturi ale salariatului, conform art. 39 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii[1] iar asigurarea acestuia reprezinta obligatie pentru angajator, in temeiul art. 40 aln. (2) lit. c) din acelasi cod.

In sprijinul celor doua parti ale contractului de munca, art. 21 alin. (2) lit. h) din Codul fiscal2 , stipuleaza ca unii angajatori au posibilitatea determinarii profitului impozabil si prin deducerea cheltuielilor ocazionate de formarea si perfectionarea profesionala a personalului. 

De asemenea, potrivit art. 141 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, activitatea de invatamant prevazuta in Legea invatamantului nr. 84/19953 , formarea profesionala a adultilor, activitatea de formare profesionala a adultilor reglementata de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor4 , precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de orice entitate, indiferent de forma de proprietate a acesteia sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata. 
Vezi mai mult...
 
Conferinta PMVision 2008

Totul despre Accesarea Fondurilor Europene
nerambursabile si Project Management


A 3-a editie a Conferintei Nationale PMVision, va avea loc pe 14 mai 2008 la Centrul de Conferinte al Institutului Bancar Roman.

Destinat reprezentantilor companiilor private si ai institutiilor administratiei publice locale si centrale, evenimentul propune o solutie de informare completa si pragmatica, prin care: 

Vezi mai mult...
 
Angajatorii vor vira primele contributii la pensiile private
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a anuntat ca 20 mai este termenul limita pentru efectuare a primelor viramente catre fondurile de pensii private obligatorii. In plus, CSSPP a elaborat recent norma de colectare a contributiilor individuale ale participantilor in sistem.

Angajatorii vor vira pentru prima oara catre fondurile de pensii private obligatorii, prin Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale (CNPAS), doua procente din baza de calcul pentru contributiile individuale de asigurari sociale ale participantilor in sistemul pensiilor private obligatorii – Pilonul II. 

Conform CSSPP, colectarea contributiilor datorate fondurilor de pensii incepe odata cu declararea contributiilor de asigurari sociale datorate pentru luna de referinta martie 2008.  
Vezi mai mult...
 
MEF: Indreptarea erorilor din documentele de plata a obligatiilor fiscale
Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a elaborat o noua procedura de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul nr.1311/2008.
Noua procedura de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale se aplica in urmatoarele situatii:
a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizand un cod fiscal eronat;
b) in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv.
Ordinul MEF nr.1311/2008 pentru aprobarea Procedurii a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 340 din 2 mai 2008. Actul normativ abroga Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2089/2006 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale. 
Vezi mai mult...
 
<< Start < Inapoi 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 376 - 400 din 490
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !