Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Firmele si-au taiat cu pana la 40% din cheltuieli, in anul 2009
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Firmele si-au taiat cu pana la 40% din cheltuieli, in anul 2009
In 2009, pentru a face fata crizei economice, aproape toate companiile si-au redus cheltuielile, in medie cu cca 30-40% fata de anul precedent.

„Firmele care si-au redus drastic activitatea, si-au inchis sau <<inghetat>> diferite linii de business au taiat, implicit, toate costurile aferente acestora, astfel incat unele companii au inregistrat reduceri de costuri si de 60-70% per total”, a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit.
Dintre cheltuieli, cele mai vizate de catre majoritatea companiilor au fost cheltuielile cu personalul, care au reprezentat, in medie, cca 20% din cuatumul reducerilor de cheltuieli. „Au fost insa cazuri in care reducerile de personal au reprezentat cca 50% din reducerile globale de costuri”, a precizat Mirela Serban.

„Reducerea masiva a cheltuielilor cu personalul a fost justificata si prin nivelul foarte mare de contributii si impozite pe care o companie le plateste statului pentru fiecare angajat, respectiv cca 54% din salariul brut. O politica a statului de sustinere a firmelor in sensul acordarii unor facilitati pentru aceste contributii ar fi fost benefica atat sectorului privat- care si-ar fi putut pastra mai multi angajati, cat si statului insusi- care ar fi continuat sa primeasca o parte din contributii pentru forta de munca <<salvata>>, in loc de a-i acorda ajutor de somaj”, a subliniat Mirela Serban.

Cheltuielile de marketing si publicitate au suportat de asemenea reduceri masive, ca si cele privind parcurile auto si cheltuielile de transport. In ceea ce priveste chiriile atat pentru sediile de firma, cat si pentru spatii comerciale, firmele au redus aceste cheltuieli cu pana la 30- 40%, prin renegocieri de preturi si facilitati, relocari, restrangeri ale suprafetelor ocupate, evidentiaza compania R&M Audit.

Solutii de criza
In plus, pentru a face fata crizei, majoritatea companiilor au apelat la outsourcing in ceea ce priveste activitatile care nu reprezinta domeniul principal de activitate, si-au renegociat contractele si au incurajat barterele, spun reprezentantii R&M Audit.

„Majoritatea companiilor mari si medii si-au directionat in acest an eforturile catre eficientizarea procesului de business. In acelasi timp, IMM-urile au incercat cat mai multe scheme de finantare prin programe Europene, dar procesul in sine este mai lent.... De asemenea, am constatat o crestere cu cca 20-30% a solicitarilor de servicii de consultanta fiscala, clientii fiind mai interesati ca niciodata sa ii consiliem in vederea optimizarii taxelor si impozitelor platite catre stat, respectand in acelasi timp legile in vigoare”, a aratat Mirela Serban.

Asteptari pentru 2010
Companiile care <<supravietuiesc>> anului 2009 vor trebui sa continue eforturile de restructurare si anul viitor, dar reducerea costurilor si angajarea <<cu grija> in diferite cheltuieli nu sunt nici pe departe suficiente pentru a se pastra pe linia de plutire sau chiar a creste.

„In 2010, firmele care raman pe piata vor intra intr-o lupta acerba pentru <<new business>>. Participam si vom participa in continuare la realizarea planurilor de business ale clientilor nostri, precum si a bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul viitor: recomandam acordarea unei atentii sporite anumitor categorii de cheltuieli, intre care cele de marketing si promovare- care prin reducerea semnificativa pot face mai mult rau, in sensul reducerii masive a vanzarilor si eliminarii de pe piata, precum si in ceea ce priveste cheltuielile cu instruirea si pregatirea angajatilor, care asigura mentinerea sau cresterea competitivitatii firmei. Eficientizarea proceselor de business, gasirea de noi nise si oportunitati vor face de asemenea diferenta intre castigatori si... ceilalti. Si, bineinteles, lichiditatea va avea cuvantul final: in continuare cash-ul <<va fi rege>>, avand in vedere accesul greoi la finantare”, a conchis Mirela Serban.
__________
R&M Audit este unul dintre liderii pietei de contabilitate, consultanta fiscala si audit, companie situata pe locul 6, ca cifra de afaceri, in topul national realizat de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR).
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !