Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow CE: Ajutoarele de stat ca reactie la criza financiara
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

CE: Ajutoarele de stat ca reactie la criza financiara
Ajutoarele de stat ca reactie la criza
financiara au crescut semnificativ,
dar fara afectarea pietei unice
 
Excluzand masurile de criza, valoarea totala a ajutorului in 2008 a fost de 67,4 miliarde EUR sau 0,54% din PIB. Masurile coordonate adoptate in timp util de statele membre si de Comisie au contribuit la mentinerea stabilitatii financiare.

Politica privind ajutoarele de stat Comisiei Europene a fost unul dintre factorii-cheie prin care s-a asigurat ca acest proces de redresare – in general reusit – a fost realizat intr-un mod coordonat.
Comisia a autorizat punerea in aplicare rapida a unor masuri de sprijin fara precedent, dar, in acelasi timp, a protejat piata unica impotriva unor denaturari disproportionate ale concurentei. Ajutorul fara legatura cu criza a ramas in general stabil si orientat spre obiective de interes comun.

„In ultimele 14 luni, masuri de ajutor fara precedent au permis Europei sa stabilizeze pietele financiare si sa contribuie la deschiderea drumului catre redresare. Prin verificarea rapida a acestui ajutor, precum si prin controlul strict al utilizarii acestuia, ne-am asigurat ca ajutorul de stat este o componenta a solutiei pentru criza. Am intrat acum faza de restructurare a sistemului bancar, primele decizii importante fiind deja adoptate - de exemplu cu privire la KBC, ING, Lloyds, Fortis si Commerzbank. In 2009 am autorizat, de asemenea, un ajutor suplimentar pentru economia reala in vederea compensarii efectelor crizei creditelor" a declarat comisarul european pentru concurenta, dna Neelie Kroes.

Apreciez foarte mult faptul ca statele membre, in ciuda vremurilor dificile, au mentinut disciplina in domeniul ajutorului de stat si au continuat eforturile lor de redirectionare a ajutorului catre obiective orizontale de interes comun, cum ar fi cercetarea. Ajutorul de stat directionat in mod adecvat ar trebui sa ne fie de folos, in continuare, pe drumul catre redresarea economiei”, a adaugat acesta.

Ajutor pentru depasirea crizei financiare

Actiunea coordonata a statelor membre si a Comisiei si introducerea unor norme specifice pentru situatia de criza au permis punerea in aplicare rapida a unor scheme de ajutor si masuri ad-hoc care sa nu submineze concurenta echitabila in cadrul UE.
Totalul fondurilor anti-criza puse la dispozitie de statele membre si aprobate de Comisie in 2008 a fost de 3 361 miliarde EUR.

Valoarea nominala a fondurilor anti-criza angajate efectiv de statele membre in 2008 a fost mult mai redusa si s-a ridicat la 958 miliarde EUR. Elementul de ajutor de stat din aceasta suma este estimat la 212,2 miliarde EUR sau 1,7% din PIB-ul UE-27.

Elementul de ajutor este semnificativ mai mic decat valoarea nominala, in special datorita faptului ca elementul de ajutor al garantiilor de stat constituie, in mod normal, numai o mica parte din sumele garantate. De asemenea, cheltuielile bugetare efective se materializeaza numai atunci cand o garantie de stat este efectiv executata.

Statele membre continua efortul de redirectionare a ajutorului catre obiective orizontale

In afara masurilor financiare anti-criza, statele membre si-au continuat in mod corespunzator eforturile de redirectionare a ajutorului catre obiective orizontale de interes comun. Aproximativ 88% din ajutorul pentru industrie si servicii este acum directionat catre obiective orizontale de interes comun, in timp ce ajutorul pentru salvare si restructurare fara legatura cu criza a scazut. In special, Comisia observa o mai mare concentrare pe ajutorul regional si ajutorul pentru cercetare, dezvoltare si inovare care, la randul sau, se estimeaza ca va favoriza cresterea locurilor de munca in viitor.

Simplificare si flexibilitate


Noile exceptari de la controlul ex-ante al Comisiei, fie prin regulamentul de minimis (a se vedea IP/06/1765 ), fie prin recent adoptatul regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare (a se vedea IP/08/1110 ), inseamna o reducere a sarcinii administrative fara a afecta conditiile echitabile de concurenta.

In ceea ce priveste volumul ajutorului, aproximativ 19% din ajutor este acordat prin exceptari pe categorii. In plus, un alt segment de 76% al ajutorului de stat este evaluat de Comisie in cadrul schemelor de ajutor. Astfel de scheme sau programe, odata aprobate de Comisie, permit statelor membre sa acorde ajutoare pentru un numar mare de beneficiari, fara a fi necesara o analiza suplimentara din partea Comisiei. Masurile supuse evaluarii individuale la nivelul beneficiarului reprezinta numai 5% din totalul ajutorului. Acest lucru ofera statelor membre un nivel ridicat de flexibilitate, in timp ce criteriile de compatibilitate salvgardeaza piata unica.

Punerea in aplicare

Tabloul de bord indica progresele suplimentare in materie de recuperare a ajutoarelor ilegale si incompatibile. La sfarsitul lunii iunie 2009 fusesera recuperate efectiv 9,4 miliarde EUR. Numai 9% din ajutorul ilegal nu este inca recuperat, ceea ce inseamna ca 91% din valoarea totala a ajutorului ilegal si incompatibil a fost efectiv rambursat de catre beneficiarii in cauza, comparativ cu numai 25% la sfarsitul anului 2004.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !