Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Operatorii economici nu respecta regulile vanzarilor de soldare
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Operatorii economici nu respecta regulile vanzarilor de soldare
Consumatorii din Romania s-au obisnuit in ultimii ani sa beneficieze de reduceri la produsele pentru care ar fi platit un pret mult mai mare in afara perioadei de soldari. Trebuie mentionat faptul ca aceasta practica de reducere a preturilor la unele produse este reglementata prin lege, iar perioada si modul de a vinde prin soldare trebuie sa fie respectate, fapt trecut cu vederea de unii comercianti.
ANPC aminteste consumatorilor cat si comerciantilor necesitatea cunoasterii si respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor in cadrul vanzarilor de soldare.

Orice comerciant care anunta o reducere de pret are obligatia sa tina cont ca aceasta trebuie sa fie raportata la pretul de referinta practicat, mai exact, pe eticheta produsului sa se gaseasca atat pretul vechi, cat si pretul nou rezultat din aplicarea reducerii. In anii precedenti s-a observat ca aceasta prevedere nu a fost respectata de unii operatori economici, care fie au trecut pe etichete doar pretul vechi, fie au mentionat doua preturi fara a evidentia care este cel nou, fie pe eticheta era trecut pretul vechi si procentul reducerii fara a se specifica pretul nou, lasand cumparatorul sa-si calculeze singur pretul final.

Comerciantii care practica reducerile de pret trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:
• Vanzarile de soldare sa fie efectuate numai in cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, cu conditia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vanzari de soldare si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date.
• Perioadele de soldari sa fie stabilite de comerciant intre urmatoarele limite:15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna / iarnă si 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara / vara.
• Stocul de produse propus pentru soldare sa fie constituit in prealabil in structura de vanzare respectiva, in spatiile de vanzare si depozitele structurii de vanzare, precum si, dupa caz, in unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel putin 15 zile inainte de data de debut a vanzarii de soldare, si nu va fi reinnoit după constituire sau in cursul vanzarilor de soldare.
• Vanzarea de soldare sa aiba loc in structurile de vanzare in care produsele respective erau vandute in mod obisnuit.
• Documentele legale justificative care atesta ca stocul de produse propus pentru soldare sa fie constituit cu cel putin 15 zile înainte de data de debut a vanzării de soldare si achitat cu cel putin 30 de zile inainte de aceasta data sa fie pastrate pentru a putea fi prezentate, ori de cate ori este nevoie, organelor de control abilitate. Dovada achitarii contravalorii produselor supuse vanzarii de soldare rezulta din examinarea actelor contabile.

Vanzarea de soldare este acea vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea de "soldare/soldari/solduri" si care, printr-o reducere de pret, are ca efect vanzarea accelerata a stocului de marfuri dintr-o structura de vanzare cu amanuntul, in scopul reinnoirii sezoniere a sortimentului de marfuri.

Produsele care pot fi supuse soldarii sunt articolele de imbracaminte, articolele de blanărie-pielarie, confectiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, tesaturile, marochinaria, incaltamintea si articolele sezoniere de sport-turism, precum si alte produse care vor fi stabilite prin norme ca facand parte din categoria produselor sezoniere.

De retinut ca orice anunt de reducere de pret exprimat in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. Este interzis ca o reducere de pret pentru un produs sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !