Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti (ORC-TB) a solutionat peste 3000 de cereri, din totalul de 11565, ramase nesolutionate la data intrarii in vigoare a OUG 116/2009, iar alte 6000 de documente corespunzatoare cererilor solutionate in perioada 04-13 ianuarie 2010 au fost pregatite in vederea eliberarii, anunta un comunicat al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), emis vineri.
In data de 14 ianuarie 2010 a intrat in vigoare OUG 116/2009 privind activitatea de inregistrare a cererilor la Registrul Comertului, potrivit careia solutionarea cererilor de inregistrare trece din competenta judecatorului delegat, in cea a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate de catre directorul general al ONRC. In acest context, conducerea ONRC a dispus o serie de masuri interne in vederea implementarii noii proceduri, care au vizat in primul rand rezolvarea cat mai rapida a dosarelor restante la ORC –TB. „In data de 14 ianuarie 2010, la ORC-TB au fost solutionate 3300 de cereri, din totalul de 11565 de cereri ramase nesolutionate la data intrarii in vigoare a OUG 116/2009 si au fost pregatite in vederea eliberarii un numar de 6000 de documente corespunzatoare cererilor solutionate in perioada 04 – 13 ianuarie 2010. Conducerea ONRC preconizeaza ca, in Capitala, situatia va reveni la normal in cel mult doua luni”, se precizeaza in comunicatul emis de ONRC. La nivel national, activitatea se va desfasura in mod normal, asigurandu-se activitatea de verificare si inregistrare a cererilor, cat si activitatea de solutionare a acestora de catre directorul/directorul adjunct al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si, in functie de volumul activitatii, de catre persoana/persoanele desemnate prin decizia directorului general. |