Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Programe - Declaratii arrow Formulare fiscale
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006
Declaratii fiscale

Formulare fiscale

 

FORMULARELE FISCALE ORDONATE DUPA NUMAR

010 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice,  asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică (OMEF 2296/2007)
Formular 010 Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează când se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor. Se completează în două exemplare.

 

020 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice române (OMFP 262/2007)
Formular 020
Se completează de persoanele fizice, altele decât cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere.Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor. Declaraţia se depune direct sau prin împuternicit/reprezentant fiscal, la registratura organului fiscal competent, sau la poştă prin scrisoare recomandată. Organul fiscal competent este: pentru contribuabilii care se înregistrează direct sau prin împuternicit: organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, în cazul depunerii declaraţiei de menţiuni,organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit; pentru contribuabilii care se înregistrează prin reprezentant fiscal: organul fiscal competent pentru administrarea persoanei impozabile care are calitatea de reprezentant fiscal.

 

030 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice străine (OMFP 262/2007)
Formular 030
Se completează de persoanele fizice străine, altele decât cele care desfăşoară în mod independent activităţi economice autorizate, sau exercită profesii libere. Se completează în două exemplare.

 

040 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru instituţiile publice (OMFP 262/2007)
Formular 040 Se completează de instituţii publice, în două exemplare. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.

 

050 ( click aici ) Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului (OMFP 262/2007)
Formular 050 Cererea se depune în cazul în care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, ori în cazul în care contribuabilul îşi schimbă domiciliul fiscal declarat anterior. Se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul domiciliu fiscal şi va fi însoţită de documente care să facă dovada deţinerii sau ocupării legale a spaţiului pentru noul domiciliu fiscal. Se completează într-un singur exemplar.

 

060 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (OMFP 2296/2007)
Formular 060
Se utilizează la înregistrarea sediilor secundare care au obligaţii de plată. Se întocmeşte în două exemplare.

 

070 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere (OMFP 262/2007)
Formular 070
Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere Sunt exceptaţi contribuabilii care desfăşoară exclusiv activităţi într-o formă de asociere. Declaraţia se depune direct sau prin împuternicit/reprezentant fiscal, la registratura organului fiscal competent, sau la poştă prin scrisoare recomandată. Organul fiscal competent este: pentru contribuabilii care se înregistrează direct sau prin împuternicit:organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, în cazul depunerii declaraţiei de menţiuni, organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit; pentru contribuabilii care se înregistrează prin reprezentant fiscal: organul fiscal competent pentru administrarea persoanei impozabile care are calitatea de reprezentant fiscal.

 

080 ( click aici ) Declaraţie de modificare a domiciliului fiscal (OMFP 1346/2006)
Formular 080 Se completează de asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Începând cu data de 1 ianuarie 2007, domiciliul fiscal al contribuabililor este sediul acestora sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală. Contribuabilii menţionaţi, înregistraţi la 1 septembrie 2006, au obligaţia să solicite modificarea domiciliului fiscal, în vederea eliberării certificatului de înregistrare conţinând adresa noului domiciliu fiscal. Prezentarea acestei declaraţii trebuie să fie însoţită de o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală emis anterior şi de actele doveditoare ale informaţiilor cuprinse în această declaraţie. Se întocmeşte în două exemplare; se poate utiliza echipament informatic pentru editare.

 

090 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare fiscală / Declaraţie de menţiuni pentru contribuabilii nerezidenţi stabiliţi în spaţiul comunitar care se înregistrează direct (OPANAF 7/2010)
Formular 090 Contribuabilii nerezidenţi, stabiliţi în spaţiul comunitar, care au dreptul de a se înregistra direct în România, au obligaţia de a depune acest formular la Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti. Formularul se depune direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată, şi va fi însoţit de o copie autentificată a certificatului de înregistrare eliberat de autoritatea fiscală din ţara în care este stabilit contribuabilul. Copia certificatului de înregistrare va fi însoţită de traducerea în limba română, certificată de traducători autorizaţi. Declaraţia nu se completează de către contribuabilii nerezidenţi care au desemnat un reprezentant fiscal  şi nici de către persoanele impozabile care au un sediu fix în România.

 

091 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare în scopuri de TVA / Declaraţie de menţiuni a altor persoane care efectuează achiziţii intracomunitare (OPANAF 7/2010)
Formular 091 Declaraţia se depune de către:1) persoana impozabilă care are sediul activităţii în România şi persoana juridică neimpozabilă stabilită în România, neînregistrate şi care nu au obligaţia să se înregistreze conform art. 153 din Codul fiscal şi care nu sunt deja înregistrate conform art. 153^1 alin. (1) lit. b) sau c) ori alin. (2), care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, înainte de efectuarea achiziţiei, dacă valoarea depăşeşte plafonul  în anul calendaristic în care are loc achiziţia ; 2)  persoana impozabilă care are sediul activităţii în România, neînregistrată şi care nu are obligaţia să se înregistreze conform art. 153, care nu este deja înregistrată conform art. 153 ^1 alin. (1) lit. a) sau c) ori art. 153^1 alin. (2), dacă prestează servicii care au locul în alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligată la plata taxei conform echivalentului din legislaţia altui stat membru al art. 150 alin. (2), înainte de prestarea serviciului; 3) persoana impozabilă care îşi are stabilit sediul activităţii în România, care nu este înregistrată şi nu are obligaţia să se înregistreze conform art. 153  şi care nu este deja înregistrată conform art. 153^1 alin. (1) lit. a) sau b) ori alin. (2), dacă primeşte de la un prestator, persoană impozabilă stabilită în alt stat membru, servicii pentru care este obligată la plata taxei în România conform art. 150 alin. (2), înaintea primirii serviciilor; 4) persoana impozabilă care are sediul activităţii în România, dacă nu este înregistrată şi nu este obligată să se înregistreze conform art. 153, şi persoana juridică neimpozabilă stabilită în România pot solicita să se înregistreze, conform art. 153^1, în cazul în care realizează achiziţii intracomunitare, conform art. 126 alin. (6). Declaraţia se completează în două exemplare: un exemplar, însoţit de o copie de pe certificatul de înregistrare/certificatul de înregistrare fiscală, precum şi de pe decizia de înregistrare a domiciliului fiscal (decizia de înregistrare a domiciliului fiscal la cererea contribuabilului sau decizia privind modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului), după caz, se depune la registratura organului fiscal competent; un exemplar se păstrează de către contribuabil.

 

092 ( click aici ) Declaraţie de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România (OPANAF 1165/2009)
Formular 092 Se depune la organul fiscal competent, în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare. Formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.

 

093 ( click aici ) Declaraţie de înregistrare în scopuri de TVA/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele impozabile care au sediul activităţii economice în afara României, dar sunt stabilite în România prin sedii fixe (OPANAF 7/2010)
Formular 093
Declaraţia se completează de persoanele impozabile stabilite în România prin unul sau mai multe sedii fixe, conform art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, care sunt obligate să solicite înregistrarea în scopuri de TVA în condiţiile prevăzute la art. 153 alin. (2). Formularul se depune la organul fiscal competent şi se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.  Un exemplar, semnat şi ştampilat, se depune la unitatea fiscală, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată; un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

 

094 ( click aici ) Declaraţie privind cifra de afaceri în cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic şi care nu au efectuat achiziţii intracomunitare de bunuri în anul precedent (OPANAF 7/2010) 
Formular 094 Declaraţia se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din  Codul fiscal, care au utilizat trimestrul ca perioadă fiscală în anul precedent, care nu au efectuat achiziţii intracomunitare de bunuri şi care nu au depăşit plafonul de 100.000 euro, al cărui echivalent în lei se calculează conform normelor. Formularul se depune la organul fiscal competent şi se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.  Un exemplar, semnat şi ştampilat, se depune la unitatea fiscală, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată; un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

 

100 ( click aici ) Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat (OPANAF 1430/2010)
Formular 100
Se completează de plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii sociale cărora le revin obligaţii de plată la bugetul stat, conform Nomenclatorul din ordinul menţionat. Declaraţia include date referitoare la obligaţii ca, de exemplu: impozit pe profit din asociere; impozit privind venitul persoanelor fizice; taxa de timbru social asupra jocurilor de noroc; contribuţii sociale; impozit pe veniturile microîntreprinderilor şi altele. Declaraţia se depune în format electronic sau pe hârtie prin codificarea informaţiilor sub formă de cod de bare. Se folosesc programele respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ). Se poate depune şi prin Internet.

 

101 ( click aici ) Declaraţie privind impozitul pe profit (OPANAF 1607/2009)
Formular 101 Se completează anual de către plătitorii de impozit pe profit. Declaraţia se depune în format electronic, sau pe hârtie prin codificarea informaţiilor sub formă de cod de bare (vezi OMFP 409/2006 cu modificările ulterioare), prin folosirea programelor respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) . Se poate depune şi prin Internet.

 

102 ( click aici ) Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale (OPANAF 1809/2008)
Formular 102 Se completează şi se depune de plătitorii de contribuabilii cărora le revin obligaţii de  plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale cuprinse în Nomenclatorul obligaţiilor în anexa nr. 16 la Ordinul Preşedintelui ANAF 101/2008. Declaraţia se depune în format electronic sau pe hârtie prin codificarea informaţiilor sub formă de cod de bare (vezi OMFP 409/2006 cu modificările ulterioare). Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) . Se poate depune şi prin Internet.

 

103 ( click aici ) Declaraţie privind accizele (OPANAF 1430/2010)
Formular 103 Se depune de către plătitorii de accize, cărora le revin, potrivit titlului VII din Codul fiscal, obligaţiile de plată la bugetul de stat cuprinse în Nomenclatorul prevăzut în anexa nr. 17 la OPANAF 101/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Operatorii economici importatori de produse  accizabile nu vor cuprinde în declaraţie accizele aferente produselor provenite din import, care se declară în declaraţia vamală. Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.

 

104 ( click aici ) Declaraţie privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor (OPANAF 1809/2008)
Formular 104 Se depune de către persoanele juridice, constituite între contribuabilii prevăzu.i la art. 13 lit. c) .i e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, de către persoana responsabilă, desemnată potrivit legii. Declaraţia cuprinde informaţii privind asociaţii persoane juridice străine şi/sau persoane fizice. Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici )

 

105 ( click aici ) Declaraţie privind taxele de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc (OPANAF 1451/2010)
Formular 105 Se completează şi se depune de către organizatorii de jocuri de noroc, cărora le revin, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, obligaţiile de plată la bugetul de stat cuprinse în Nomenclatorul privind taxele de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc, prevăzut în Anexa nr.3 la OPANAF 1451/2010.
Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.

120 ( click aici ) Decont privind accizele (OPANAF 120/2009)
Formular 120 Se completează de către producătorii sau importatorii de produse accizabile. Se depune în format electronic cu ajutorul programului pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.

 

122 ( click aici ) Declaraţie privind accizele aferente diferenţelor de produse accizabile transportate în regim suspensiv (OMFP 535/2007)
Formular 122 Declaraţia se depune de către antrepozitarul autorizat, în cazul neprimirii exemplarului 3 al documentului administrativ de însoţire de la antrepozitul fiscal primitor, în situaţia livrărilor de produse accizabile în regim suspensiv, în maximum 5 zile de la expirarea termenului de 45 de zile lucrătoare de la data expedierii produsului accizabil. Program ( click aici )

 

130 ( click aici ) Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă (OPANAF 101/2008)
Formular 130 Se completează de către producătorii interni de ţiţei. Se depune în format electronic, cu ajutorul programului pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.

 

140 ( click aici ) Cerere pentru obţinerea certificatului digital (OMEF 858/2008)
Formular 140 Se completează şi se transmite prin Internet de contribuabilii care doresc să depună declaraţiile 100, 101, 102, 103, 120, 130, 300, 301, 710 prin Internet. Pentru a obţine de la MFP certificatul de semnătură electronică folosind această cerere, depusă la Direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau la Direcţia generală a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul fiscal. Acest formular este inclus în această pagină doar pentru informare, şi nu pentru utilizare, deoarece el se obţine în urma procedurii explicate în instrucţiunile aferente depunerii on-line.Valabilă până la data de 1 mai 2008, după care MFP nu mai eliberează certificate de semnătură electronică. Cei interesaţi se pot adresa altor autorităţi de certificare, ca de exemplu Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina. sau Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina. sau Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina. .

 

141 ( click aici ) Cerere pentru revocarea certificatului digital (OMEF 858/2008)
Formular 141 Revocarea certificatului digital eliberat de MFP se solicită, în general, de titularul acestuia. Valabil până la data de 1 mai 2008.

 

150 ( click aici ) Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat (OMEF 847/2009)
Formular 150 Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (emis de o altă autoritate decât MFP) se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii on-line". Exemplarul listat, semnat şi ştampilat de către contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau, după caz, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Cererea în format hârtie va fi însoţită de următoarele documente: documentul de identitate a solicitantului, în original şi în copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Acest formular este inclus în această pagină doar pentru informare, şi nu pentru utilizare, deoarece el se obţine în urma procedurii explicate în instrucţiunile aferente depunerii on-line. Documentul de confirmare a certificatului digital calificat se depune în format electronic, semnat digital de către solicitant şi confirmat prin semnătura electronică a autorităţii de certificare.
Document de confirmare

 

151 ( click aici ) Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii on-line (OMEF 847/2009)
Formular 151
Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii on-line" se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii on-line".

 

200 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile realizate (OMEF 1815/2008)
Formular 200 Se completează de către contribuabilii persoane fizice care obţin venituri din: activităţi independente (activităţi comerciale, profesiuni libere, drepturi de proprietate intelectuală), din cedarea folosinţei bunurilor (închirieri, arendă), din activităţi agricole (de felul cultivării florilor, a legumelor în sere, a pepinierelor etc.), din operaţiuni de cu valută la termen şi din transferul titlurilor de valoare (acţiuni). Citiţi şi explicaţiile de la formularul 020. Declaraţia se completează înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, datele prevăzute de formular. Se completează în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

201 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile din străinătate (OMEF 2371/2007)
Formular 201 Declaraţia se completează de către persoanele fizice române cu domiciliul în România, care realizează venituri din străinătate. Aceste venituri provin din activităţi comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinţei bunurilor, dividende, dobânzi, premii şi jocuri de noroc, câştiguri din transferul titlurilor de valoare, pensii şi altele. Se depune câte o declaraţie pentru fiecare ţară şi pentru fiecare categorie de venit. Declaraţia se depune şi de către cei care îndeplinesc condiţiile de rezidenţă timp de 3 ani, conform art. 7 Cod Fiscal. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată. Nu se declară veniturile din salariile obţinute în străinătate.

 

204 ( click aici ) Declaraţie anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică (OMEF 2371/2007)
Formular 204 Se completează în cazul asocierilor fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice sau între persoane fizice şi persoane juridice române cu statut de microîntreprindere, în cadrul căreia se realizează venituri din activităţi independente - comerciale şi profesii libere, inclusiv din activităţi adiacente sau din activităţi agricole. Asociaţiile care realizează mai multe categorii de venit depun câte o declaraţie pentru fiecare categorie. Declaraţia se depune de către asociatul desemnat să răspundă pentru îndeplinirea obligaţiilor asocierii faţă de autorităţile publice.Acesta va transmite o copie a declaraţiei fiecărui asociat. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

205 ( click aici ) Declaraţie informativă privind impozitul reţinut pe veniturile cu regim de reţinere la sursă, pe beneficiari de venit (OMEF 2371/2007)
Formular 205 Se completează de către plătitorii de venit care au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe veniturile cu regim de reţinere la sursă, cu excepţia veniturilor de natură salarială şi asimilate acestora. Se depune pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Program ( click aici )

 

208 ( click aici ) Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal (Ordin comun MEF 1706/2008 şi MJ 1889/C)
Formular 208 Se completează de către notarii publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal. Se depune în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Program ( click aici )

 

209 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal (Ordin comun MEF 1706/2008 şi MJ 1889/C)
Formular 209 Se completează de către persoanele fizice care realizează venituri supuse impozitului pe venit din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în situaţia în care transferul dreptului de proprietate asupra construcţiilor sau terenurilor se face prin altă procedură decât cea notarială, conform legii. Dacă se realizează venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal din mai multe tranzacţii, atunci se depune câte o declaraţie pentru fiecare tranzacţie. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

210 ( click aici ) Fişa fiscală (OMEF 2293/2007)
Formular 210 Fişa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii se completează de către angajatori pentru fiecare persoană fizică care realizează venituri din salarii sau asimilate acestora. Fişele fiscale se depun în format electronic, însoţite de un borderou privind conţinutul acestora, semnat şi ştampilat. Se foloseşte programul de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici )

 

220 ( click aici ) Declaraţie privind venitul estimat (OMEF 2371/2007)
Formular 220 Declaraţia se completează de către persoanele fizice care realizează venituri în bani şi/sau în natură, provenind din activităţi independente, cedarea folosinţei bunurilor, activităţi agricole impuse în sistem real, venituri din cedarea folosinţei bunurilor calificate în categoria venituri din activităţi independente. Nu depun contribuabilii care realizează venituri din arendare. Cei care obţin venituri din mai multe surse depun câte o declaraţie pentru fiecare sursă. În situaţia închirierii bunurilor deţinute în comun, fiecare coproprietar completează şi depune câte o declaraţie corespunzător cotei care îi revine din proprietate. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

221 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile din activităţi agricole impuse pe norme de venit (OMEF 2371/2007)
Formular 221 Se completează de către persoanele fizice care realizează venituri în bani şi/sau în natură, provenind din valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor în sere şi solarii şi/sau sistem irigat, din valorificarea arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea, pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

222 ( click aici ) Declaraţie informativă privind începerea sau încetarea activităţii persoanelor fizice care desfăşoară activitate în România şi care obţin venituri sub formă de salarii din străinătate (OMEF 2371/2007)
Formular 222 Se completează de către persoanele juridice, fizice sau orice altă entitate la care îşi desfăşoară activitatea persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi care obţin venituri sub formă de salarii din străinătate. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

223 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice(OMEF 2371/2007)
Formular 223 Declaraţia se completează în cazul asocierilor fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice care realizează venituri din activităţi independente - comerciale şi profesii libere, inclusiv din activităţi adiacente, precum şi din activităţile agricole. Se depune câte o declaraţie estimativă pentru fiecare sursă, respectiv pentru fiecare categorie de venit. Declaraţia se completează de către asociatul desemnat să răspundă de îndeplinirea obligaţiilor asocierii faţă de autorităţile publice. Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

224 ( click aici ) Declaraţie privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoane fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România (OMEF 2371/2007)
Formular 224 Declaraţia se completează de către persoanele fizice care îşi desfăşoară activitatea în România şi obţin venituri sub formă de salarii din străinătate, precum şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi ale posturilor consulare acreditate în România. Se depune lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare pentru care s-a realizat venitul. Se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.

 

230 ( click aici ) Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul pe venitul anual şi deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ
Formular 230 Se completează de contribuabilii care realizează venituri din salarii şi asimilate acestora, în următoarele situaţii: a) au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private, şi solicită restituirea acestora; b) doresc ca o sumă din impozitul anual să fie destinată pentru sponsorizarea organizaţiilor nonprofit. Se poate nominaliza o singură entitate nonprofit sau unitate de cult c) solicită deducerea din veniturile impozabile din salarii, obţinute la funcţia de bază, a cheltuielilor efectuate pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ, în limita unei sume maxime de 300 lei pe an. Se completeazã de mânã, în douã exemplare, din care unul rãmâne la contribuabil. Cererea se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandatã.

 

250 ( click aici ) Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice (OPANAF 1815/2008)
Decizie 250 Persoanele fizice care obţin venituri din activităţi comerciale, din profesii libere, din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, din transferul titlurilor de valoare din operaţiuni cu valută la termen, primesc această decizie care stabileşte suma care mai trebuie plătită sau, dimpotrivă, care trebuie restituită de fisc, în conformitate cu informaţiile din Declaraţia de venit depusă de contribuabil şi cu datele administraţiei fiscale.

 

251 ( click aici ) Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate realizate de persoanele fizice (OMEF 2371/2007)
Decizie 251
În baza declaraţiei contribuabilului român privind veniturile obţinute din străinătate, şi pe baza propriilor date, fiscul trimite această decizie care stabileşte suma care mai trebuie plătită sau, dimpotrivă, care trebuie restituită de fisc. Veniturile avute în vedere sunt cele din activităţi comerciale, din profesii libere, din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, din cedarea folosinţei bunurilor, din transferul titlurilor de valoare, din dividende, dobânzi, câştiguri la jocurile de noroc. Se ia în consideraţie impozitul plătit în străinătate (credit fiscal).

 

253 ( click aici ) Decizie de impunere privind venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal (Ordin comun MEF 1706/2008 şi MJ 1889/C)
Decizie 253 În baza declaraţiei contribuabilului privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal şi pe baza propriilor date, fiscul trimite această decizie, care stabileşte suma care trebuie plătită ca impozit pe aceste venituri sau, dimpotrivă, care trebuie restituită de fisc.

 

254 ( click aici ) Decizie de impunere privind rectificarea impozitului pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal (Ordin comun MEF 1706/2008 şi MJ 1889/C)
Decizie 254 În cazul în care notarul public constată erori sau omisiuni în calcularea şi încasarea impozitului pe veniturile din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia, el comunică organului fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul biroului notarial această situaţie. Organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul biroului notarial transmite documentaţia organului fiscal competent pentru stabilirea impozitului datorat. Acesta stabileşte impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal datorat de persoana fizică, calculează diferenţa de impozit datorat şi emite decizia 254.

 

260 ( click aici ) Decizie de impunere pentru plăţi anticipate cu titlu de impozit (OMEF 2371/2007)
Decizie 260 În baza declaraţiei contribuabilului şi pe baza propriilor date, fiscul trimite această decizie care stabileşte valoarea plăţilor anticipate din impozit. Veniturile avute în vedere sunt estimate fie în sistem real, fie pe baza normelor de venit.

 

300 ( click aici ) Decont de taxa pe valoarea adăugată (OPANAF 77/2010)
Formular 300 Se completează de persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice
Program ( click aici ) Formularul se poate depune şi prin Internet. Acest formular este inclus în această pagină doar pentru informare, şi nu pentru utilizare, deoarece el se completează electronic.

 

301 ( click aici ) Decont special de taxa pe valoarea adăugată (OPANAF  75/2010)
Formular 301 Se completează de către contribuabilii menţionaţi în instrucţiunile de completare, după caz. Se întocmeşte în două exemplare, semnate şi ştampilate. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.. Acest formular este inclus în această pagină doar pentru informare, şi nu pentru utilizare, deoarece el se completează electronic.

 

306 ( click aici ) Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic (OPANAF  6/2010). Organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată, poate aproba utilizarea altei perioade fiscale decât luna sau trimestrul, la solicitarea persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, în condiţiile prevăzute de pct. 80 alin. (2)-(3) din normele metodologice. Cererea se depune până la data de 25 februarie a anului pentru care se exercită opţiunea.
Formular

308 ( click aici ) Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene (OMFP 523/2007)
F
ormular 308
(Application for VAT refund by the taxable persons non-registered for VAT purposes in Romania  established in another EU Member State)  
Filling instructions in English

Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturată de alte persoane impozabile şi achitată de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul său în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadă de minimum trei luni sau maxim un an calendaristic sau pe o perioadă mai mică de trei luni rămasă din anul calendaristic. Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.

 

313 ( click aici ) Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii (OPANAF  5/2010)
Formular 313 Cererea de rambursare se depune de către persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii, pentru rambursarea taxei facturată de alte persoane impozabile şi achitată de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul său în România, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în România pe o perioadă de minimum trei luni sau maxim un an calendaristic sau pe o perioadă mai mică de trei luni rămasă din anul calendaristic.

 

318 ( click aici )   Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal (OPANAF 3/2010).
Formular Cerea se depune de către persoanele impozabile stabilite în România, pentru rambursarea TVA achitate de acestea pentru bunurile mobile care le-au fost livrate sau serviciile care au fost prestate în
beneficiul lor în statul membru în care taxa a fost încasată, precum şi a taxei achitate pentru importul bunurilor în respectivul stat membru.  Cererea se depune până cel târziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare.  Cererea se completează în format electronic şi se înaintează, pe cale electronică, organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.  Formatul electronic al cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de ANAF   Programul poate fi descărcat de  la adresa www.anaf.ro - "Declaraţii electronice".

319 ( click aici )   Declaraţie de ajustare a pro-ratei potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal şi ale pct. 49 alin. (8) din normele metodologice (OPANAF 3/2010).
Formular Declaraţia se depune în cazul în care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere se modifică, ca urmare a calculului pro-ratei definitive conform art. 147 alin. (8) din Codul fiscal, pentru a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit.
Se întocmeşte de:persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România.

 

321 ( click aici ) Cerere de restituire de accize (OMEF 420/2007)
Formular 321 Se depune de către utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă.

 

390 ( click aici ) VIES Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri (OPANAF 76/2010)
Formular 390 Se depune lunar de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat livrări, achiziţii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau livrări şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) Se poate depune şi prin Internet.

 

392 ( click aici ) Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul 2006 (OANAF 86/2007)
Formular 392
Formularul "Declaraţie informativă privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii" se completează de către: persoanele impozabile inregistrate ca platitori de TVA la data de 31 decembrie 2006, a căror cifra de afaceri, este inferioară sumei de 10.000 euro, precum şi de către persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2006, se aflau în regimul special de scutire în condiţiile art. 152 din Codul Fiscal, în vigoare până la data de 31 decembrie 2006, a căror cifră de afaceri, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este cuprinsă intre 33.817 lei şi 200.000 lei. Formularul se depune la organul fiscal competent, până la data de 1 martie 2007, inclusiv. Se depune, în format electronic la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic va fi însoţit de formularul editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat. Formatul se editează în două exemplare: 1 exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; 1 exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor. Programul este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice.
Program ( click aici )

 

392A ( click aici ) Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392A
Formularul se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 10.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii. Se depune până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune, în format electronic la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic va fi însoţit de formularul editat cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat. Formatul se editează în două exemplare: 1 exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; 1 exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice. Programul este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice.
Program ( click aici )

 

392B ( click aici ) Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul ... (OPANAF 1/2008)
Formular 392B Se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este cuprinsă între 10.000 de euro şi 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.   Se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune în format electronic, astfel: la registratura organului fiscal competent;  la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asisten.ă, semnat şi ştampilat, conform legii. Formularul se editează în două exemplare: un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;  un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici )

 

393 ( click aici ) Declaraţie informativă privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete pentru transportul rutier internaţional de persoane, cu locul de plecare din România în anul ... (OPANAF 1747/2008)
Formular 393 Se completează de către persoanele înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispozi.iilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care în cursul anului precedent au prestat servicii de transport internaţional de persoane. Se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 februarie, inclusiv, a anului următor celui de raportare. Se depune în format electronic, astfel: la registratura organului fiscal competent; la poştă, prin scrisoare recomandată. Formatul electronic depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asisten.ă, semnat şi ştampilat, conform legii. Formularul se editează în două exemplare: un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic; un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă. Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice Program ( click aici )

 

394 ( click aici ) Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional (OPANAF 702/2007)
Formular 394 Începând cu data de 1 ianuarie 2007, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România sunt obligate să declare toate livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţiile de bunuri şi servicii realizate, pe teritoriul României, către/de la alte persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România. Declaraţia 394 se depune semestrial la organul fiscal competent până în data de 25 inclusiv a lunii următoare încheierii semestrului de raportare. Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerul Finanţelor Publice.
Program ( click aici ) Explicaţii

 

400 ( click aici ) Declaraţie informativă privind veniturile din economii obţinute din România de persoanele fizice rezidente în state membre ale Uniunii Europene, ţări terţe şi teritorii dependente sau asociate (OMEF 564/2007)
Formular 400
Se depune de către plătitorii de venituri din economii obţinute din România de persoanele fizice rezidente în state membre ale Uniunii Europene, ţări terţe şi teritorii dependente sau asociate. Termen: 28/29 februarie curent, pentru plăţile făcute în anul precedent. Se aplică pentru veniturile din dobânzi realizate începând din 1 ianuarie 2007.
Program ( click aici )

 

500 ( click aici ) Fişă de înscriere în cazierul fiscal (OMEF 260/2007)
Formular 500 Datele se completează de  organele cu atribuţii de control sau de compartimentele juridice respective.

 

501 ( click aici ) Fişă de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal (OMEF 260/2007)
Formular 501
Se utilizează la actualizarea înscrierilor în cazierul fiscal al contribuabililor.

 

502 ( click aici ) Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal (OMEF 260/2007)
Formular 502
Se utilizează la eliberarea unui certificat de cazier fiscal. Se întocmeşte într-un exemplar de contribuabil.

 

503 ( click aici ) Cerere de rectificare a datelor înscrise în cazierul fiscal (OMEF 260/2007)
Formular 503 Se foloseşte la rectificarea datelor înscrise în cazierul fiscal. Se completează într-un exemplar de contribuabil.

 

504 ( click aici ) Certificat de cazier fiscal (OMEF 260/2007)
Formular 504 Se utilizează numai în scopul în care a fost eliberat. Se întocmeşte in două exemplare de organul fiscal.

 

505 ( click aici ) Fişa de înscriere în cazierul fiscal a atragerii răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent (OMFP 2943/2009)
Formular 505 Se întocmeşte de organul fiscal.

 

506 ( click aici ) Fişa de înscriere în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală (OMFP 2943/2009)
Formular 506 Se întocmeşte de organul fiscal.

 

507 ( click aici ) Fişa de actualizare a înscrierilor  în cazierul fiscal privind atragerea răspunderii solitare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent (OMFP 2943/2009)
Formular 507
Se întocmeşte de organul fiscal.

 

508 ( click aici ) Fişa de actualizare a înscrierilor  în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală (OMFP 2943/2009)
Formular 508 Se întocmeşte de organul fiscal.

 

710 ( click aici ) Declaraţie rectificativă (OPANAF 1340/2009)
Formular 710
Se utilizează pentru corectarea impozitelor/taxelor declarate la bugetul de stat, stabilite de către plătitori prin autoimpunere sau cu regim de reţinere la sursă, precum şi a contribuţiilor sociale datorate de angajatori şi reţinute de către aceştia de la asiguraţi. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Se poate depune şi prin
Internet. Obligaţiile de plată la bugetul de stat sunt cuprinse în Nomenclatorul prevăzut în anexa nr. 17 la OPANAF 101/2008, cu modificările şi completările aduse de OPANAF 1430/2010. Program ( click aici )

 

FORMULARE FISCALE FĂRĂ NUMĂR

Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii (OPANAF 5/2010)  ( click aici )Pe baza constatărilor cuprinse în referatul de analiză şi,după caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetării la faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte această decizie.

 

Referat pentru analiză documentară (OPANAF 5/2010) ( click aici ). Compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă în situaţia unei cereri de rambursare TVA, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru  rambursare. Rezultatul analizei se consemnează într-un referat pentru analiza documentară. Este vorba despre cereri de rambursare TVA către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor art. 147 ^2 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 50 din normele metodologice.

 

Decizie privind stabilirea diferenţelor de TVA (OPANAF 4/2010) ( click aici ). Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi ca urmare a rectificării sumei rambursate rezultă  o sumă de rambursat mai mică decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul Deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile  art. 147^ 2 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin care se stabileşte diferenţa de plată dintre taxa deja rambursată şi taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive.

 

Decizie de rambursare a TVA (OPANAF 4/2010) ( click aici ) Pe baza referatului de analiză documentară se întocmeşte proiectul Deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, propus spre aprobare directorului coordonator. 

 

Referat de analiză documentară  (OPANAF 4/2010) ( click aici ) În cazul în care pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte acest referat.

 

Cerere de informaţii suplimentare (OPANAF 4/2010). În cazul în care compartimentul de specialitate TVA consideră că nu are toate informaţiile relevante pentru a lua o decizie  privind cererea de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, acesta poate cere, pe cale electronică, informaţii suplimentare, în special de la solicitant, dar şi de la autorităţile competente din statul membru de stabilire.
Formular 1 ( click aici )   Formular  2  ( click aici )   Formular 3 ( click aici )

 

Registru de evidenţă a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (OPANAF 4/2010) ( click aici ) .
Se utilizează de organele fiscale.

 

Situaţia livrărilor de ţigarete în luna ... (HG 1620/2009) ( click aici ) .
În vederea determinării accizei aferente ţigaretelor din categoria de preţ cea mai vândută, antrepozitarii autorizaţi, operatorii înregistraţi/destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de astfel de produse sunt obligaţi să prezinte lunar, până la data de 15 inclusiv a lunii următoare celei de raportare, situaţia livrărilor de ţigarete efectuate în luna de raportare. Această situaţie va cuprinde informaţii referitoare la cantităţile livrate în luna de raportare, exprimate în 1000 de bucăţi ţigarete, aferente fiecărei categorii de preţ practicate şi valoarea accizei corespunzătoare. Situaţia se întocmeşte în 3 exemplare, cu următoarele destinaţii: primul exemplar rămâne operatorului economic, exemplarul al doilea se transmite autorităţii vamale teritoriale competente cu aprobarea notelor de comandă pentru timbre, iar exemplarul al treilea se transmite autorităţii fiscale centrale - direcţia cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul accizelor

 

Declaraţie privind preţurile maxime de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete (HG 1620/2009) ( click aici )
Preţurile maxime de vânzare cu amănuntul pentru ţigarete se stabilesc de antrepozitarul autorizat pentru producţie, de antrepozitarul autorizat pentru depozitare pentru ţigaretele achiziţionate, cu excepţia celor pentru care preţurile se declară de producătorul intern, de operatorul înregistrat/destinatarul înregistrat sau de importatorul de astfel de produse şi se notifică la autoritatea fiscală centrală - direcţia cu atribuţii în elaborarea legislaţiei în domeniul accizelor.  Înregistrarea  se face pe baza acestei declaraţii. Ea se  întocmeşte în 3 exemplare. Declaraţia va fi depusă la autoritatea fiscală centrală cu minimum două zile înainte de data practicării acestor preţuri.

 

Declaraţie pentru înregistrarea gospodăriei individuale care realizează băuturi alcoolice destinate consumului propriu (HG 1620/2009) ( click aici )
Gospodăriile individuale care produc pentru consumul propriu ţuică şi rachiuri au obligaţia de a depune în acest sens, până la data de 15 ianuarie a anului următor celui în care se produc, o declaraţie la autoritatea vamală teritorială în raza căreia îşi au domiciliul.

 

Cerere privind înregistrarea operatorului economic autorizat pentru producţie/achiziţii intracomunitare/import/furnizare de: cărbune/lignit/cocs/gaz natural/energie electrică (HG 1620/2009) ( click aici ) 
Înregistrarea operatorilor economici autorizaţi în domeniul menţionat se face la autoritatea vamală centrală.

 

Cerere privind acordarea autorizaţiei de utilizator final. (HG 1620/2009) ( click aici ).
Pentru produsele energetice de natura celor prevăzute la art. 206^16 alin. (2) din Codul fiscal nu se datorează
accize atunci când sunt livrate operatorilor economici care deţin autorizaţii de utilizator final pentru utilizarea produselor respective în unul dintre scopurile prevăzute la art. 206^20 alin. (1) pct. 2 lit. a), b) şi e) din Codul fiscal. Autorizaţiile de utilizator final se eliberează de autoritatea vamală teritorială, la cererea scrisă a operatorilor economici.

 

Autorizaţie de utilizator final   (HG 1620/2009) ( click aici ).
În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii autoritatea vamală teritorială eliberează autorizaţia de utilizator final, dacă sunt îndeplinite condiţiile legale.

 

Situaţie centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate (HG 1620/2009) ( click aici ).
Deţinătorii de autorizaţii de utilizator final au obligaţia de a transmite autorităţii vamale teritoriale emitente a autorizaţiei, trimestrial, până la data de 15 inclusiv a lunii imediat următoare trimestrului pentru care se face raportarea, o situaţie privind achiziţia şi utilizarea produselor energetice, care va cuprinde informaţii, după caz, cu privire la: furnizorul de produse energetice, cantitatea de produse achiziţionată, cantitatea utilizată şi stocul de produse energetice la sfârşitul perioadei de raportare.

 

Declaraţie privind producţia de vinuri liniştite realizată şi comercializată în calitate de mic producător (HG 1620/2009) ( click aici ) .
Micii producători de vinuri liniştite au obligaţia ca în fiecare an să depună semestrial, până la data de 15 inclusiv a lunii imediat următoare semestrului, la autoritatea vamală teritorială, o declaraţie privind cantitatea de vinuri liniştite produsă, precum şi cantităţile de vinuri  comercializate în perioada de raportare.

Declaraţie privind achiziţiile/livrările intracomunitare de vinuri liniştite efectuate în calitate de mic producător (HG 1620/2009) ( click aici ).
Micul producător de vinuri aflat în cazul prevăzut la
alin. (24) din pct. 83 al HG 1620/2009, precum şi destinatarul din România prevăzut la alin. (25) au obligaţia ca semestrial, până la data de 15 inclusiv a lunii imediat următoare semestrului, să prezinte autorităţii vamale teritoriale o situaţie centralizatoare.

 

Cerere pentru acordarea autorizaţiei de antrepozit fiscal (HG 1620/2009) ( click aici ).
Un antrepozit fiscal poate funcţiona numai pe baza autorizaţiei valabile emise de autoritatea competentă. În vederea obţinerii autorizaţiei, persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizat pentru acel loc trebuie să depună o cerere la autoritatea competentă. Pentru a obţine  autorizaţia, antrepozitarul autorizat propus trebuie să depună  cerere la autoritatea vamală teritorială. De asemenea, pentru obţinerea autorizaţiei, instituţiile care gestionează rezerva de stat şi rezerva de mobilizare vor depune această cerere la autoritatea fiscală centrală.

 

Cerere de autorizare ca destinatar autorizat (HG 1620/2009) ( click aici ).
Destinatarul înregistrat de produse accizabile poate să-şi desfăşoare activitatea  în baza autorizaţiei valabile emisă de autoritatea competentă. În vederea obţinerii autorizaţiei, persoana care intenţionează să fie destinatar înregistrat trebuie să depună o cerere la autoritatea vamală teritorială.

 

Document administrativ de însoţire  (HG 1620/2009) ( click aici ).
 

Document administrativ de însoţire în procedură alternativă  (HG 1620/2009) ( click aici ).
În situaţia în care sistemul informatizat este indisponibil în România, expeditorul poate începe deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize numai după înştiinţarea autorităţii vamale centrale (responsabilă pentru sistemul informatizat şi corespondenţa cu autorităţile competente din statele membre) prin transmiterea copiei pe suport hârtie a documentului care va însoţi deplasarea produselor.

 

Raport de primire (HG 1620/2009) ( click aici ).
Deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize se consideră încheiată pentru expeditor în baza raportului de primire înaintat de destinatar sau, după caz, în baza raportului de export înaintat de autoritatea competentă a locului de export, prin intermediul sistemului informatizat.

 

Raport de export (HG 1620/2009) ( click aici ) .
În situaţiile prevăzute la art. 20630 alin. (2) lit. a) pct. 3  din Codul Fiscal şi, după caz, la art. 20630 alin. (2) lit. b), autorităţile competente din statul membru al UE de export întocmesc un raport de export, pe baza vizei biroului vamal de ieşire,  prin care se atestă faptul că produsele accizabile au părăsit teritoriul Comunităţii. Autorităţile competente din statul membru de expediţie înaintează raportul de export expeditorului.

 

Cerere de restituire a accizelor (HG 1620/2009) ( click aici ).
Comerciantul expeditor care doreşte să solicite restituirea accizelor pentru produsele ce urmează a fi expediate pentru consum într-un alt  stat membru trebuie să depună la autoritatea fiscală teritorială unde este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, cu cel puţin 48 de ore înainte de expedierea produselor, o cerere de restituire, şi să facă dovada că pentru acele produse accizele au fost plătite.

 

Document de însoţire pentru circulaţia intracomunitară a produselor accizabile deja eliberate pentru consum(HG 1620/2009) ( click aici ).
Documentul de însoţire se utilizează în cazul deplasării produselor accizabile care au fost eliberate pentru consum în România către un destinatar dintr-un stat membru în scop comercial.

 

Cerere privind acordarea autorizaţiei de reprezentant fiscal. (HG 1620/2009) ( click aici ).
Pentru produsele accizabile eliberate pentru consum într-un stat membru şi destinate ulterior vânzării unei persoane din România care nu desfăşoară o activitate economică independentă, vânzătorul din acel stat membru sau reprezentantul său fiscal stabilit în România trebuie să se înregistreze şi să garanteze plata accizelor la autoritatea vamală teritorială în raza căreia îşi are domiciliul persoana care primeşte produsele accizabile. Reprezentantul fiscal trebuie să fie stabilit în România şi să fie autorizat de către autoritatea vamală teritorială.

 

Cerere de restituire a accizelor în cazul vânzării la distanţă  (HG 1620/2009) ( click aici ).
Vânzătorul va depune la autoritatea fiscală teritorială în raza căreia îşi are sediul o cerere de restituire, menţionând livrările efectuate în cadrul vânzării la distanţă, pentru care s-au plătit accizele pe teritoriul statelor membre de destinaţie, pe parcursul unui trimestru.

 

Situaţie centralizatoare privind privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile (HG 1620/2009) ( click aici ) .
Destinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali vor depune lunar la autoritatea vamală teritorială în raza căreia îşi au sediul social situaţia centralizatoare a achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile, până la data de 15 inclusiv a lunii următoare celei la care se referă situaţia.

 

Situaţie privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase   (HG 1620/2009) ( click aici ) .
Lunar, până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni, pentru luna precedentă, antrepozitarii autorizaţi pentru producţie şi pentru depozitare sunt obligaţi să transmită on-line la autoritatea vamală teritorială o situaţie, care să conţină informaţii cu privire la produsele accizabile.

 

Certificat scutire de accize   (HG 1620/2009) ( click aici ).
În vederea restituirii sumelor reprezentând accizele, importatorul va depune cererea de restituire de accize până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se solicită restituirea, la autoritatea fiscală teritorială la care este înregistrat.

 

Cerere de restituire a accizei în baza prevederilor art. 206^56 din Codul fiscal (HG 1620/2009) ( click aici ).
În vederea restituirii sumelor reprezentând accizele,beneficiarii scutirilor de la plata accizelor prevăzuţi la art. 206^56 alin. (1) din Codul fiscal (importatori) vor depune o cerere până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se solicită restituirea, la autoritatea fiscală teritorială.

 

Jurnal privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie/navigaţie. (HG 1620/2009) ( click aici ) (anexa 52 şi 53) . Zilnic antrepozitele fiscale de producţie sau de depozitare vor înscrie toate cantităţile de combustibil livrate cu destinaţia utilizării exclusive pentru aeronave,  respectiv nave, în jurnale speciale întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 52. Jurnalele se vor întocmi pentru fiecare lună calendaristică  şi vor fi transmise on-line până la data de 15 inclusiv a lunii următoare celei de raportare autorităţii vamale teritoriale În cazul în care combustibilul pentru aviaţie este facturat de un antrepozit fiscal de produse energetice către un intermediar care administrează contracte cu companii aeriene şi care emite, la rândul lui, facturi către acestea, după alimentarea aeronavelor în aceleaşi condiţii cu cele prevăzute la alin. (15), fără a avea loc un transfer fizic al produsului de la antrepozitul fiscal către intermediar, deplasarea combustibilului pentru aviaţie de la antrepozitul fiscal de depozitare către aeronave va fi însoţită de avizul de însoţire. Dovada care stă la baza acordării scutirii pentru cantitatea cu care a fost alimentată aeronava o reprezintă certificatul de livrare semnat de comandantul aeronavei sau de reprezentantul companiei aeriene a cărei aeronavă a fost alimentată. Certificatul de livrare se întocmeşte de către antrepozitul fiscal care a efectuat alimentarea aeronavei. Primul antrepozit fiscal va întocmi jurnalul prevăzut în anexa nr. 52. Antrepozitul fiscal care face alimentarea aeronavei va întocmi jurnalul prevăzut în anexa nr. 53.

 

Cerere privind acordarea autorizaţiei de importator/expeditor înregistrat (HG 1620/2009) ( click aici ).
Operatorul economic care intenţionează să importe produsele accizabile prevăzute la art. 206^61 Codul Fiscal trebuie să depună o cerere pentru obţinerea autorizaţiei de importator.

 

Notă de comandă pentru timbre/banderole (HG 1620/2009) ( click aici ).
Pentru fiecare solicitare de marcaje, antrepozitarul autorizat pentru producţie sau depozitare, destinatarul înregistrat şi  importatorul autorizat depun nota de comandă la autorităţile vamale teritoriale.

 

Evidenţa achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor (HG 1620/2009) ( click aici ).
Antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcării sunt obligaţi să prezinte lunar, până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni, autorităţii vamale teritoriale situaţia privind marcajele utilizate în luna anterioară celei în care se face raportarea. În cazul banderolelor, această situaţie se va întocmi pe fiecare tip de banderolă, potrivit dimensiunilor şi caracteristicilor inscripţionate pe acestea.

 

Evidenţa marcajelor deteriorate şi distruse (HG 1620/2009) ( click aici ).
Antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcării vor ţine o evidenţă distinctă a marcajelor distruse.

 

Marcaje deteriorate (HG 1620/2009) ( click aici ).
Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfârşitul fiecărei zile pe un formular special

 

 

Raport de inspecţie fiscală încheiat la persoanele fizice (OPANAF 1415/2009) ( click aici )
Raportul se întocmeşte de echipa de inspecţie fiscală pentru consemnarea rezultatelor verificării, ca urmare a unei inspecţii fiscale la persoane fizice care realizează venituri impozabile din activităţi economice nedeclarate organelor fiscale.

 

Raport de inspecţie fiscală pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, încheiat la persoane fizice (OPANAF 1415/2009) ( click aici )
Raportul  se întocmeşte de echipa de inspecţie fiscală pentru consemnarea rezultatelor verificării, ca urmare a unei inspecţii fiscale anticipate la persoane fizice, pentru soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare.

 

Decizie de impunere  ( click aici ) privind impozitul pe venit, stabilit de inspecţia fiscală, pentru persoane fizice care realizează venituri impozabile din activităţi economice nedeclarate organelor fiscale (OPANAF 1415/2009)
Decizia se completează la finalizarea unei inspecţii fiscale, ca urmare a stabilirii de obligaţii privind impozitul pe venit în sarcina unor persoane fizice, înregistrate sau neînregistrate la organul fiscal, care au desfăşurat activităţi economice supuse impozitării.

 

Decizie de impunere ( click aici ) pentru soluţionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare (OPANAF 1415/2009)
Decizia cuprinde taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală împreună cu accesoriile aferente acesteia, înscrise în Raportul de inspecţie fiscală încheiat la  persoane fizice pentru soluţionarea deconturilor de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare.

 

Decizie de impunere ( click aici ) privind taxa pe valoarea adăugată şi alte obligaţii fiscale stabilite de inspecţia fiscală la persoane fizice, care realizează venituri impozabile din activităţi economice nedeclarate organelor fiscale. (OPANAF 1415/2009)
Decizia reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală la  finalizarea inspecţiei fiscale pentru stabilirea taxei pe valoarea adăugată şi a altor obligaţii fiscale (cu excepţia impozitului pe venit) la persoana fizică sau asocierile de persoane fizice neînregistrate la organele fiscale. Cuprinde taxa pe valoarea adăugată şi alte obligaţii fiscale suplimentare împreună cu accesoriile aferente acestora, înscrise în „Raportul de inspecţie fiscală încheiat la persoane fizice care realizează venituri impozabile din activităţi economice nedeclarate organelor fiscale”.

 

Titlu executoriu - (OPANAF 1438/2009) ( click aici )
Se utilizează în baza art.141 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

 

Somaţie - (OPANAF 1438/2009) ( click aici )
Se utilizează în baza art.145 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

 

Notificare privind nedepunerea declaraţiei de menţiuni în vederea actualizării datelor din Registrul contribuabililor pentru persoanele impozabile care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează achiziţii intracomunitare taxabile în România (OPANAF 1165/2008) ( click aici )

Se utilizează de organele fiscale.

 

Decizie privind actualizarea datelor din Registrul contribuabililor, pentru persoanele impozabile care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează achiziţii intracomunitare taxabile în România (OPANAF 1165/2008) ( click aici )
Dacă contribuabilul nu a depus declaraţia de menţiuni 092, în urma notificării de mai sus, organul fiscal emite această decizie.

 

Proces-Verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor (OPANAF 834/2009) ( click aici )
Este utilizat de personalul cu atribuţii de control împuternicit de ANAF.  Formularele sunt înseriate şi numerotate.

 

Certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi (OPANAF 1128/2009) ( click aici )
Serveşte la atestarea plăţii TVA de către persoanele care au efectuat achiziţii intracomunitare de mijloace de transport noi, în scopul înmatriculării acestora în România. Se întocmeşte de organul fiscal competent.

 

Declaraţie privind programul de lucru al fabricii de alcool etilic/distillate pe perioada  (OPANAF 903/2009) ( click aici )
Programul de lucru constituie declaraţie făcută pe propria răspundere a antrepozitarului. Se depune cu 15 zile înainte la  Direcţia de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor.

 

Cerere de restituire a unor sume reprezentând diferenţe de taxă de poluare pentru autovehicule (OMFP 360/2009) ( click aici )
Persoanele fizice sau juridice care au achitat taxa pe poluare în cuantumul stabilit în conformitate cu dispoziţiile OUG 208/2008 şi care solicită restituirea diferenţei de taxă pe poluare depun la organul fiscal competent o cerere de restituire a sumelor în cauză. Cererea de restituire va fi însoţită de următoarele documentele: a) cartea de identitate a vehiculului - în original şi în copie; b) certificatul de înmatriculare al acestuia - în original şi în copie; c) documentul doveditor al plăţii taxei de poluare pentru autovehicule, aşa cum a fost aceasta calculată conform dispoziţiilor OUG 208/2008, respectiv chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii/ordinul de plată şi extrasul de cont, după caz, care să  ateste efectuarea plăţii acesteia - în copie.

 

Extrasul situaţiilor financiare anuale care se publică de asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile recunoscute, potrivit legii (OMFP 62/2009) ( click aici )
Aceste organizaţii au obligaţia de a publica, în extras, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial. Se aplică începând cu situaţiile financiare anuale ale exerciţiului financiar 2008.

 

Cerere de eliberare a cazierului fiscal ( click aici )
Se utilizează la: eliberarea unui certificat de cazier fiscal.

 

Cerere de informaţii privind creanţele intr-o ţară a Uniunii Europene, stabilite prin titluri de creanţă emise în România. (OMEF 3659/2008) ( click aici )
Document în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1179/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii din Directiva 2008/55/CE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor privind anumite cotizaţii, drepturi, taxe şi alte măsuri, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 319 din 29 noiembrie 2008. Se foloseşte de către administraţiile fiscale începând cu 1 ianuarie 2008.

 

Cerere de notificare privind creanţele intr-o ţară a Uniunii Europene, stabilite prin titluri de creanţă emise în România. (OMEF 3659/2008) ( click aici )
Document în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1179/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii din Directiva 2008/55/CE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor privind anumite cotizaţii, drepturi, taxe şi alte măsuri, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 319 din 29 noiembrie 2008. Se foloseşte de către administraţiile fiscale începând cu 1 ianuarie 2008.

 

Jurnal pentru vânzări, Jurnal pentru cumpărări, Registrul nontransferurilor de bunuri, Registrul bunurilor mobile corporale primite în scopul expertizării sau efectuării de lucrări asupra acestora (OMEF 1372/2008) ( click aici )
Documentele prevăzute în OMEF 1372/2008 privind organizarea evidenţei în scopul TVA, nu sunt formulare tipizate. Fiecare persoană impozabilă poate să-şi stabilească modelul documentelor pe baza cărora determină taxa colectată şi taxa deductibilă, conform specificului propriu de activitate. Aici sunt modelele orientative ale jurnalelor şi registrelor care trebuie întocmite conform art. 156 din Codul fiscal. Documentele se pot întocmi manual sau prin utilizarea sistemului informatic.

 

Cerere pentru masuri de recuperare şi/sau  masuri asiguratorii privind creanţele intr-o ţară a Uniunii Europene, stabilite prin titluri de creanţă emise în România (OMEF 3659/2008) ( click aici )
Document în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1179/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii din Directiva 2008/55/CE a Consiliului privind asistenţa reciprocă în materie de recuperare a creanţelor privind anumite cotizaţii, drepturi, taxe şi alte măsuri, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 319 din 29 noiembrie 2008. Se foloseşte de către administraţiile fiscale începând cu 1 ianuarie 2008.

 

Declaraţie privind subvenţiile sau transferurile primite de la bugetul de stat, neregularizate şi nerestituite în termenul legal ( click aici )
Formularul se depune de către operatorii economici care au beneficiat de subvenţii sau transferuri de la bugetul de stat şi nu au regularizat şi restituit aceste sume la bugetul de stat până la data de 31 ianuarie a anului următor. Se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală sunt înregistraţi operatorii economici, precum şi la instituţia publică de la care au fost primite subvenţiile sau transferurile respective. Pentru anul 2007, formularul se depune până la data de 30 aprilie 2008. Se completează cu ajutorul programului de asistenţă, cu codificarea informaţiei prin cod de bare.

 

Declaraţie specială privind procedura specială de înregistrare fiscală şi de plată a contribuţiilor sociale (Ordin comun MMFES 26/2008 şi MSP 112/2008) ( click aici )
Se depune de către contribuabilii nerezidenţi la sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

 

Declaraţie de înregistrare a contractelor iniţiale/adiţionale (conexe) încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente (OMEF 2310/2007) ( click aici )

 

Declaraţie de înregistrare a contractelor iniţiale/adiţionale (conexe) încheiate cu persoane străine nerezidente (OANAF 1415/2007) ( click aici )
Se completează de către persoanele juridice române care sunt beneficiare ale unor prestări de servicii de natura activităţii de lucrări de construcţii, de montaj, activităţi de supraveghere, de consultanţă şi orice alte activităţi executate de persoane fizice sau juridice străine nerezidente.

 

Declaraţie fiscală privind înfiinţarea sau desfiinţarea unei reprezentanţe în cursul anului fiscal (OMFP 460/2004) ( click aici )
Se completează de persoana juridică din străinătate care a deschis, respectiv a desfiinţat o reprezentanţă în România. Se completează de mână sau cu echipament informatic, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

Declaraţie anuală privind impozitul pe reprezentanţe (OMFP 460/2004) ( click aici )
Se completează de persoana juridică din străinătate care are o reprezentanţă în România. Se completează de mână sau cu echipament informatic, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată.

 

Declaraţie privind sediile secundare (OMFP 1329/2004) ( click aici )
Declaraţia se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului care le înfiinţează. Se întocmeşte în două exemplare. Se poate utiliza echipament informatic pentru editare.

 

 

Certificat de înregistrare fiscală în scopuri de TVA (OMFP 262/2007) ( click aici )
Începând cu 1 ianuarie 2007, codul de înregistrare în scopuri de TVA are prefixul "RO" , urmat de codul de identificare fiscală. Administraţia Finanţelor Publice va transmite noul certificat prin poştă, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandată. Pentru contribuabilii plătitori de TVA înscrişi în evidenţa specială, organul fiscal competent va solicita prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale.

 

Ordin de plată pentru Trezoreria Statului (OMFP 2235/2007) ( click aici )
Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) se utilizează de către persoanele juridice şi fizice pentru achitarea obligaţiilor datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, etc., pentru achitarea în contul instituţiilor publice a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor prestate sau a bunurilor livrate, precum şi pentru transferul în conturile proprii al sumelor încasate în conturi deschise la Trezoreria Statului. Detalii complete găsiţi în formularul de faţă. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Program ( click aici )

 

Adeverinţă de venit şi Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit (OPANAF 193/2009) ( click aici )
Formularul  reprezintã documentul prin care se atestã faptul cã o persoanã fizicã figureazã în evidenþa fiscalã, constituitã pe baza declaraþiilor depuse, cu venituri realizate/estimate privind un an fiscal. Se elibereazã de organul fiscal competent, la solicitarea persoanelor fizice, pe baza formularului "Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit "

 

Certificat de inregistrare fiscala (OMFP 262/2007) ( click aici )
Se utilizează la atestarea înregistrării ca plătitor de impozite şi contribuţii. Se eliberează de organul fiscal.

 

Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice (OMFP 752/2006) ( click aici )
Pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală, persoanele fizice completează această cerere. Certificatul atestă îndeplinirea obligaţiilor de plată la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri. El se eliberează la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice, sau în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă domiciliul fiscal. Certificatul de atestare fiscală pentru persoane fizice poate fi utilizat pe o perioadă de 90 de zile de la data eliberării acestuia.

 

Certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice (OMFP 752/2006) ( click aici )
Certificatul atestă îndeplinirea obligaţiilor de plată la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, de către persoanele fizice. Se eliberează de organul fiscal în următoarele situaţii: la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice; în situaţia în care contribuabilul îşi schimbă domiciliul fiscal.

 

Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice (OMFP 752/2006) ( click aici )
Pentru eliberarea unui certificat privind îndeplinirea obligaţiilor de plată la buget a persoanelor juridice, acestea trebuie să completeze o astfel de cerere.

 

Cerere de eliberare a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA pentru comercianţii care se înregistrează în scopuri de TVA de la înfiinţare (Ordin ANAF 3/2007) ( click aici )
Contribuabilii care se înfiinţează începând cu data de 1 ianuarie 2007 şi solicită înregistrarea în scopuri de TVA de la înfiinţare, după înregistrarea în registrul comerţului trebuie să solicite eliberarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA. Ei depun la organul fiscal formularul de cerere şi o copie de pe certificatul de înregistrare care conţine codul unic de înregistrare, eliberat de oficiul registrului comerţului.

 

Cerere de aplicare a regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (OMEF 102/2007) ( click aici )
La depunerea primului decont de TVA de către persoanele impozabile care îndeplinesc condiţiile prevăzute în OMEF 102/2007, acestea vor depune la organul fiscal competent şi o cerere prin care solicită aplicarea regimului special. Cererea va fi însoţită de balanţa de verificare la data de 31.12.2006 şi fişa contului 4111, din care să rezulte că volumul exportului scutit, efectuat în anul anterior, a reprezentat minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienţi, dar nu mai puţin de echivalentul în lei a 1.000.000 euro. Se depune şi o declaraţie pe propria răspundere că nu s-au desfăşurat activităţi de export în domeniile prevăzute în ordinul menţionat.

 

Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice (OMFP 752/2006) ( click aici )
Certificatul atestă îndeplinirea obligaţiilor bugetare de plată ale persoanelor juridice. Certificatul este valabil 30 de zile.

 

Certificat de obligaţii bugetare (OMFP 752/2006) ( click aici )
Organul fiscal, la solicitarea instituţiei publice implicate în procesul de privatizare, are obligaţia de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată la buget a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, în următoarele situaţii: a) pentru completarea doc umentaţiei necesare procesului de privatizare; b) pentru acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante; c) pentru alte situaţii prevăzute de lege.

 

Declaraţie informativă privind impozitul reţinut şi plătit pentru veniturile cu regim  de reţinere la sursă / venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi (HG 1861/2006) ( click aici )
Plătitorii de venituri depun această declaraţie la autoritatea fiscală competentă până la data de 30 iunie inclusiv a anului următor celui pentru care s-a plătit impozitul.

 

Decizie de restituire a accizelor (OMEF 420/2007) ( click aici )
Se eliberează de organul fiscal ca urmare a cererii formular 321 şi a verificărilor efectuate.

 

Decizie de impunere anuală privind venitul din activităţi agricole - impunere pe norme de venit(OMFP 411/2006) ( click aici )
Pe baza Declaraţiei speciale privind veniturile din activităţi agricole - impunere pe norme de venit pe anul  ...  se stabileşte impozitul pe veniturile din activităţi agricole. Se ţine cont de plăţile efectuate în prealabil, de opţiunea sponsorizării unei organizaţii non-profit şi de cheltuielile cu bursa privată. Pot rezulta sume de plătit în plus de contribuabil, sau de restituit de administraţia financiară. Activităţile agricole avute în vedere sunt de felul cultivării florilor, a legumelor în sere, a pepinierelor etc.

 

Decizie de impunere privind venitul din transferul proprietătilor imobiliare din patrimoniul personal (OMEF 330/2007) ( click aici )
Pe baza Declaraţiei privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal pe anul ... , organul fiscal stabileşte impozitul pentru veniturile astfel obţinute. Pot rezulta sume de plătit în plus de contribuabil, sau de restituit de administraţia financiară.

 

Decizie de impunere pentru plăti anticipate privind venitul din activităţi independente (OMFP 160/2004) ( click aici )
Pe baza Declaraţiei privind veniturile estimate din activităţi independente, a Declaraţiei speciale privind veniturile din activităţi independente pe anul, sau a Raportului de inspecţie fiscală, organul fiscal stabileşte plăţile anticipate cu titlu de impozit. Acestea se fac în tranşe trimestriale.

 

Decizie de înregistrare a domiciliului fiscal la cererea contribuabilului (Ordin ANAF 526/2004) ( click aici )
Modificările ulterioare ale datelor din declaraţia de înregistrare fiscală trebuie aduse la cunoştinţă organului fiscal competent în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin completarea şi depunerea declaraţiei de menţiuni. În baza Cererii de înregistrare a domiciliului fiscal, organul fiscal eliberează Decizia privind noul domiciliu fiscal.

 

Decizie privind modificarea din oficiu a domiciliului fiscal (Ordin ANAF 526/2004) ( click aici )
Modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului este iniţiată de către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul şi-a stabilit domiciliul fiscal fără depunerea cererii de înregistrare a unui nou domiciliu fiscal. Contribuabilul este notificat de către organul fiscal pentru a fi ascultat cu privire la faptele şi împrejurările relevante în luarea deciziei de modificare din oficiu a domiciliului fiscal.

 

Înştiinţare - (OPANAF 1752/2008) ( click aici )
Reprezintă documentul prin care organul fiscal cu atribuţii de cercetare la faţa locului înştiinţează contribuabilul deţinător al terenurilor, încăperilor şi a altor incinte despre cercetarea care urmează să se efectueze la acesta.

 

Înştiinţare privind obligaţia de înregistrare fiscală sau de modificare a domiciliului fiscal (OMFP 1346/2006) ( click aici )
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, domiciliul fiscal al contribuabililor este sediul acestora sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală. Contribuabilii înregistraţi la data de 1 septembrie 2006 au obligaţia să solicite modificarea domiciliului fiscal, în vederea eliberării certificatului de înregistrare conţinând adresa noului domiciliu fiscal. Până la data de 30 septembrie 2006, administraţiile finanţelor publice înştiinţează toţi contribuabilii care îşi au domiciliul fiscal în raza lor teritorială de competenţă asupra acestei obligaţii.

 

Notificare privind domiciliul fiscal al contribuabilului (Ordin ANAF 526/2004/) ( click aici )
Acest document este transmis contribuabilului când organul fiscal modifică din oficiu domiciliul fiscal al contribuabilului (vezi mai sus).

 

Notificare privind modul de completare a formularelor 070 şi 080 (OMFP 1346/2006) ( click aici )
La primirea declaraţiei de înregistrare fiscală/declaraţiei de menţiuni, organul fiscal competent verifică modul de completare a acesteia şi actele doveditoare ale informaţiilor. Dacă, în urma verificărilor efectuate, se constată neconcordanţe, organul fiscal competent va solicita prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale, prin transmiterea unei notificări

CERERE referitoare la eliberarea Certificatului de rezidentã fiscalã pentru aplicarea Conventiei de evitare a dublei impuneri, încheiatã între România si (1) ......., pentru persoane juridice române

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !