Acasa arrow Stiri arrow Indice de inflatie de 3,5%, la actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit

Pentru anul fiscal 2010, indicele de inflatie utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual este 3,5%, potrivit Ordinului ANAF nr. 200/2010

Ordinul MFP nr. 200/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 101 din 15 februarie 2010.

Din 2010 impozitul pe profit se plateste prin plati anticipate

Contribuabililor platitori de impozit pe profit li se aplica de la 1 ianuarie 2010 sistemul platilor anticipate, potrivit art. 34 Codul Fiscal.

Suma care va fi declarata si platita trimestrial prin sistemul platilor anticipate, in contul impozitului pe profit anual va reprezenta o patrime (25%) din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizata cu indicele de inflatie (decembrie fata de decembrie a anului anterior) estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate.

Impozitul pe profit pentru anul precedent pe baza caruia se determina platile anticipate este impozitul pe profit datorat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fara a lua in calcul platile anticipate efectuate in acel an.

Termen de declarare si plata

Termenul de declarare si plata a impozitului este 25 a lunii urmatoare trimestrului pentru care se efectueaza plata.

Exceptii

Contribuabilii nou-infiintati vor efectua plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri totale, prevazute la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal recalculat in mod corespunzator pentru perioada impozabila respectiva.

Organizatiile nonprofit vor declara si plati impozit pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura vor declara si plati impozit pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.