Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Noi conditii de vechime si de calificativ pentru promovarea personalului contractual
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Noi conditii de vechime si de calificativ pentru promovarea personalului contractual
Functiile de executie stabilite in regim contractual se clasifica pe grade profesionale - pentru a caror ocupare sunt necesare studii superioare de lunga sau de scurta durata, respectiv pe trepte profesionale - pentru a caror ocupare sunt necesare studii medii, ori generale, dupa caz. Aceste functii au prevazut si gradul debutant, cu exceptia functiei de auditor.
 

Promovarea in treapta sau gradul profesional, reprezinta echivalentul promovarii in grad pentru functiile publice.

Pana la data intrarii in vigoare a Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice[1] - 1 ianuarie 2010 – spre deosebire de regimul functiei publice promovarea personalului contractual de executie in grade sau trepte profesionale avea loc dupa aceleasi reguli de vechime atat pe un post cu un grad profesional superior, treapta profesionala superioara – 1 an, cu exceptia promovarii din gradul debutant in gradul asistent unde sunt necesare cel mult 6 luni. Prima regula de vechime decurgea din coroborarea art. 11 alin. (1) cu art. 12 alin. (1) lit. c) si alin. (2) lit. a) din Metodologia de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite si a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul angajat in structurile administratiei publice locale si in serviciile publice din subordinea acestora, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 775/1998[2] (abrogata de Legea-cadru nr. 330/2009) iar cea de a doua din art. 31 alin. (4) din Codul muncii[3].

Unele programe legislative nu contineau actualizarea modificarii art. 12 alin. (1) lit. c) – intervenita la 22.03.1999 - , aceasta putand fi observata doar prin analiza/compararea Hotararii Guvernului nr. 775/1998 si a Hotararii Guvernului nr. 157/1999 in forma oficiala publicata in Monitorul Oficial, astfel incat, in mod gresit se considerau ca in loc de 1 an sunt necesari 2 ani pentru promovare.

In acest sens mentionam ca prevederile art. 12 alin. (1) lit. c) din Metodologie dispuneau ca “daca, timp de 2 ani consecutivi, angajatul realizeaza un punctaj maxim de 50 puncte, el poate fi promovat, prin concurs sau examen, pe un alt post cu un grad profesional superior, treapta profesionala superioara sau functie superioara, dupa caz”, in timp ce potrivit formei modificate a acestui articol, “daca angajatul realizeaza un punctaj maxim cuprins intre 28-30 puncte, el poate fi promovat, prin concurs sau examen, pe un alt post cu un grad profesional superior, treapta profesionala superioara sau in alta functie superioara, dupa caz."

Cum evaluarea se fac anual, pentru promovarea era necesar ca punctajul sa se realizeze doar un an. In afara de aceasta prima conditie, cel in cauza mai trebuia sa obtina, dupa cum se observa, un punctaj cuprins intre 28-30 puncte la evaluarea performantelor profesionale anuale, care ar corespunde in sistemul functiei publice cu un echivalent intre “bine” sau “ foarte bine”.

Aceasta conditie minima de vechime, de 1 an si calificativele necesare promovarii au fost modificate prin art. 8 alin. (3) din Anexa I la Legea-cadru nr. 330/2009. Astfel, potrivit prevederilor mentionate, “promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se poate face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativele "foarte bun", cel putin de doua ori in ultimii 3 ani
, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor”.

NOTE:

[1] Publicata in M. Of. nr. 762 din 9 noiembrie 2009.

[2] Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 420 din 06.11.1998 modificata si completata ulterior prin Hotararea Guvernului nr. 157/1999 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 117 din 22.03.1999).

[3] Legea nr. 53/2003 - Codul muncii (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003), modificata si completata ulterior.

Sursa: Avocatnet.ro

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !