Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Programul eRomania va fi implementat pana la sfarsitul lui 2011
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Programul eRomania va fi implementat pana la sfarsitul lui 2011
Guvernul a decis implementarea strategiei eRomania, in regim prioritar, astfel incat, pana la finalul anului 2011, sa se realizeze peste 300 de servicii operationale, prin care sa fie posibila interconectarea si informatizarea completa a Guvernului Romaniei si a tuturor institutiilor publice pentru accesul direct si nelimitat la serviciile publice, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI). Costul programului eRomania ar urma sa fie de 500 milioane de euro.
 
“Strategia eRomania implica mai mult decat un simplu site sau portal, asa cum s-a speculat. Este vorba despre interconectarea intregii administratii publice din Romania, atat centrala cat si locala, astfel incat sa intram in randul lumii din punctul acesta de vedere. Venim in intampinarea cetateanului pentru ca acesta sa nu mai piearda nici timp, nici bani pe la usile institutiilor publice. Economisim prin transparenta totala banul public si ajungem la nivelul la care putem accesa oricand, din orice loc informatia corecta si, nu in ultimul rand, sigura”, a declarat ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Gabriel Sandu.

MCSI va purta demersurile cu institutiile din administratia publica in implementarea strategiei eRomania.

Strategia eRomania vizeaza trei tipuri de servicii:
- electronice (ex: infiintarea de firme, avize de constructie, schimbarea adresei, plata taxelor si impozitelor);
- de informare on-line (ex: transport, justitie, agricultura, turism);
- suport (ex: interoperabilitate, autentificare, Punct Unic de Contact, facturare electronica).

Pentru operationalizarea acestor servicii, MCSI a indentificat 26 de directii coerente de actiune grupate in 4 categorii:
1. Cresterea capacitatii Guvernului de a lua decizii pe baza mijloacelor puse la dispozitie prin Societatea Informationala
• Facilitarea obtinerii de date, informatii si rapoarte in timp real
• Aplicarea indicatorilor generali privind dezvoltarea Societatii Informationale pentru a crea o imagine de ansamblu si oferi o ierarhizare a domeniile prioritare de interventie
• Aplicarea de indicatori pe sectoarele specifice Societatii Informationale (eGuvernare, eParticipare, eSanatate, eEducatie s.a.) pentru a crea o radiografiere obiectiva privind performantele inregistrate pe fiecare sector si directie de actiune corespunzatoare
• Fundamentarea deciziilor ce privesc actul de guvernare prin utilizarea si prelucrarea de date, informatii si documente actualizate

2. Eficientizarea relatiilor cu institutiile publice
• Cresterea accesului la serviciile publice electronice
• Intarirea increderii in serviciile publice electronice
• Garantarea protejarii datelor personale
• Cresterea performantei administratiei prin intermediul serviciilor publice electronice
• Adaptarea organizarii statului la economia bazata pe servicii publice electronice, sprijinirea proceselor de descentralizare

3. Suportul societatii informationale
• Infrastructura si serviciile suport pentru Societatea Informationala
• Difuzarea continuturilor publice si patrimoniale
• Cresterea utilizarii serviciilor publice electronice in sistemul educational
• Adaptarea formarii la necesitatile economiei
• Facilitarea accesului la justitie prin intremediul serviciilor publice electronice
• Evaluarea introducerii elementelor “tele”(munca, medicina, learning, training)
• Valorificarea potentialului turistic prin intermediul serviciilor publice electronice
• Valorificarea potentialului cultural, cu accent pe spatiul francofon, prin intermediul serviciilor publice electronice
• Dezvoltarea comertului bazat pe servicii publice electronice
• Cresterea calitatii actelor medicale si a starii de sanatate prin intermediul serviciilor publice electronice

4. Contextul international
• Cresterea nivelului de securitate informatica
• Reevaluarea statutului gazdei pentru date
• Cresterea competitivitatii si dezvoltarii operatorilor economici prin intermediul serviciilor publice electronice, contributia la intretinerea unui mediu competitiv, supravegherea ajutoarelor de stat sau a altor beneficii.
• Reevaluarea modelelor de crestere durabila prin intermediul serviciilor publice electronice
• Implicarea directa a cercetarii-dezvoltarii-inovarii in introducerea serviciilor publice electronice
• Cresterea eficientei investitiilor in servicii publice electronice
• Pregatirea guvernarii europene si internationale bazate pe servicii publice electronice.

Potrivit MCSI, suma de aproximativ 500 de milioane de euro estimata pentru implementarea strategiei aprobate de Guvern va avea urmatoarele surse:
- fondurile structurale puse la dispozitia tarii noastre de Uniunea Europeana;
- alte tipuri de fonduri nerambursabile;
- parteneriate de tip public-privat;
- credite furnizor;
- credite de angajament, inclusiv sub forma specifica, direct legate de economiile facute;
- concesiuni de servicii si outsourcing.

“Odata cu implementarea strategiei, Romania va fi cu adevarat moderna, cu o administratie publica accesibila pusa in slujba contribuabilului. Este unul dintre cele mai ambitioase obiective de pana acum care va duce Romania printre primele state europene. eRomania asigura cresterea calitatii actului public si tranzitia de la administratia birocratica la o administratie publica minimala”, adauga ministrul Gabriel Sandu.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !