Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Legislatie arrow Ordinul ANFP nr. 383/2010
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Ordinul ANFP nr. 383/2010
Ordinul ANFP nr. 383/2010 - aprobarea instructiunilor
si a formatelor-standard de intocmire a
Planului de repartizare a managerilor publici
 
Ordinul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 383/2010 pentru aprobarea instructiunilor si a formatelor-standard de intocmire a Planului de repartizare a managerilor publici a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 175, din 18 martie 2010. 
 

Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 135/2009, precum si ale art. 22 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici emite prezentul ordin.

Art. 1. — Se aproba instructiunile de intocmire a Planului de repartizare a managerilor publici, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. — Se aproba formatul-standard de transmitere a datelor privind situatia posturilor vacante si temporar vacante de manageri publici si a functiilor publice specifice de manager public ce urmeaza a fi infiintate in vederea incadrarii absolventilor programelor de formare specializata destinate obtinerii statutului de manager public, denumit in continuare format-standard 1, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 3. — Se aproba formatul-standard de centralizare a informatiilor privind profilurile profesionale ale absolventilor programelor de formare, denumit in continuare format-standard 2, prevazut in anexa nr. 3.
Art. 4. — Se aproba formatul-standard de centralizare a informatiilor privind optiunile absolventilor programelor de formare, denumit in continuare format-standard 3, prevazut in anexa nr. 4.
Art. 5. — Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 6. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal
Bucuresti, 1 martie 2010.
Nr. 383.

ANEXA Nr. 1
Instructiuni de intocmire a Planului de repartizare a managerilor publici

Art. 1.
— (1) Prin Instructiunile de intocmire a Planului de repartizare a managerilor publici, denumite in continuare instructiuni, se asigura un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere si colectare periodica a datelor si informatiilor necesare aplicarii succesive a criteriilor prevazute la art. 15 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 135/2009.
(2) Scopul prezentului ordin il constituie asigurarea conditiilor necesare imbunatatirii procesului de colectare a informatiilor relevante pentru repartizarea in cadrul autoritatilor si institutiilor publice a absolventilor programelor de formare specializata destinate obtinerii statutului de manager public, denumite in continuare programe de formare.
(3) Autoritatile si institutiile publice pentru care aplicarea prevederilor prezentelor instructiuni este obligatorie sunt ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, prefecturile, consiliile judetene, consiliile locale si primariile din municipiile resedinta de judet, consiliile locale si primariile din municipii si orase, precum si orice alte autoritati si institutii publice in care sunt incadrati sau care doresc sa incadreze manageri publici.
Art. 2. — (1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia de transmitere catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, denumita in continuare Agentia, a datelor si informatiilor cuprinse in formatul-standard 1.
(2) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice raspund de corectitudinea datelor si informatiilor completate in formatelestandard prevazute in anexele la ordin si transmise Agentiei, precum si de obligatiile asumate prin completarea respectivelor date si informatii.
(3) Autoritatile si institutiile publice indeplinesc obligatiile prevazute de prezentele instructiuni prin persoana sau persoanele expres nominalizate in acest scop.
Art. 3. — Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice transmit Agentiei datele si informatiile solicitate, dupa cum urmeaza:
a) formatul-standard 1, completat in mod corespunzator, pana cel tarziu la data de 15 ianuarie a fiecarui an;
b) o copie a actului administrativ de nominalizare a persoanei sau persoanelor prevazute la art. 2 alin. (3) din prezentele instructiuni, in termen de cel mult 10 zile de la data emiterii actului administrativ.
Art. 4. — (1) La completarea formatului-standard 1, informatia referitoare la data estimata a numirii in functia publica specifica de manager public vacanta, temporar vacanta sau, dupa caz, nou-infiintata se exprima in numar maxim de zile necesare finalizarii procedurilor administrative de gestiune a resurselor umane specifice categoriei de autoritate sau institutie publica, calculat de la data anuntata in mod oficial ca data de finalizare a programului de formare.
(2) La solicitarea expresa a Agentiei, autoritatile si institutiile publice au obligatia transmiterii de clarificari suplimentare privind modalitatea de calcul utilizata, respectiv, acolo unde este cazul, au obligatia efectuarii de corecturi.
(3) Informatia prevazuta la alin. (1) nu constituie si nu poate fi utilizata in nicio situatie drept criteriu de plasare sau, dupa caz, criteriu de exprimare a optiunilor absolventilor programelor de formare pentru una sau alta dintre autoritatile sau institutiile publice.
Art. 5. — (1) Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice transmit datele si informatiile prevazute la art. 3 lit. a) inclusiv in format electronic, intr-un singur document atasat, la adresa de e-mail mentionata la alin. (3), in format Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fara sublinieri sau prescurtari.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmite Agentiei formatul-standard completat este format din „acronimul autoritatii sau institutiei publice” format-standard 1 manageri publici „anul” (de exemplu, ANFP format-standard 1 manageri publici 2009).
(3) Formatele-standard completate se transmit pe suport de hartie prin intermediul postei militare, respectiv a postei civile la sediul Agentiei si prin comunicare electronica, la adresa de e-mail Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat a putea vizualiza pagina.
Art. 6. — Agentia recomanda prefecturilor si consiliilor judetene sa acorde, la cererea acestora, sprijinul necesar autoritatilor si institutiilor publice locale care nu au acces la mijloacele de comunicare informatica, in vederea transmiterii in format electronic a datelor si informatiilor din formatele de raportare, in conditiile prevazute de prezentele instructiuni.
Art. 7. — (1) Agentia centralizeaza datele si informatiile transmise in conditiile prevazute la art. 3 pe baza carora elaboreaza planul de repartizare a managerilor publici, pe care il supune spre aprobare Guvernului in termen de cel mult 20 de zile de la data expirarii termenului prevazut la art. 3 lit. a).
(2) Planul de repartizare a managerilor publici supus spre aprobare Guvernului cuprinde doar acele informatii pentru care termenul prevazut la art. 4 alin. (1) nu depaseste 60 de zile. (3) In urma centralizarii datelor si informatiilor transmise, Agentia poate prezenta in cuprinsul documentelor ce insotesc planul de repartizare prevazut la alin. (1) si:
a) lista institutiilor si autoritatilor publice care nu au transmis de doua ori consecutiv formatul-standard 1 completat in conditiile si termenele prevazute in prezentele instructiuni;
b) lista institutiilor si autoritatilor publice care nu si-aurespectat obligatiile asumate prin transmiterea datelor si informatiilor solicitate conform prezentelor instructiuni;
c) eventualele estimari referitoare la intocmirea si supunerea spre aprobare a unui nou plan de repartizare, in situatia in care numarul de posturi prevazute in planul de repartizare este inferior numarului de absolventi ai programelor de formare sau, dupa caz, termenul prevazut la art. 4 alin. (1) depaseste 60 de zile.
(4) Pentru institutiile si autoritatile publice aflate in situatia prevazuta la alin. (3) lit. a), Agentia poate sesiza comisia de disciplina competenta cu privire la incalcarea prevederilor legale referitoare la indatoriri de catre persoana prevazuta la art. 2 alin. (3).
(5) Pentru institutiile si autoritatile publice aflate in situatia prevazuta la alin. (3) lit. b), Agentia poate informa Guvernul in vederea luarii de masuri corespunzatoare, precum si, acolo unde este cazul, poate decide declansarea de masuri administrative conform competentelor prevazute de lege.
Art. 8. — (1) Institutia responsabila cu organizarea programului de formare are obligatia de centralizare a datelor si informatiilor cuprinse in formatul-standard 2 si in formatulstandard 3, conform datelor si informatiilor puse la dispozitie de participantii la programele de formare specializata destinate obtinerii statutului de manager public.
(2) Termenele, modalitatea de comunicare cu participantii la programele de formare in vederea indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), precum si efectele transmiterii de date si informatii eronate, incomplete sau cu depasirea termenelor solicitate se prevad distinct in regulamentele de studii.
Art. 9. — (1) Pentru completarea corespunzatoare a optiunilor absolventilor programelor de formare, Agentia pune la dispozitia persoanelor interesate planul de repartizare a managerilor publici elaborat in conditiile prevazute la art. 7 alin. (1).
(2) In situatia in care pentru o autoritate sau o institutie publica a fost identificat un singur profil profesional care corespunde solicitarii acesteia, autoritatea sau institutia respectiva nu mai poate constitui optiune la dispozitia celorlalti absolventi ai programelor de formare.
(3) La completarea formatului-standard 3 datele si informatiile solicitate se vor completa pentru toate optiunile puse la dispozitie.
(4) Ordinea indicarii optiunilor si completarii datelor si informatiilor solicitate nu constituie ordine de prioritate la plasarea persoanelor sau transmiterea profilurilor profesionale ale managerilor publici catre autoritati si institutii publice.
Art. 10. — In vederea indeplinirii obligatiilor in legatura cu completarea corecta, completa si in termenele solicitate a formatului-standard 1, Agentia poate acorda, la cererea persoanelor interesate, asistenta de specialitate si coordonare metodologica.
Art. 11. — (1) Pe baza solicitarilor autoritatilor si institutiilor publice, exprimate prin completarea si transmiterea formatuluistandard
1, Agentia stabileste, in functie de pozitia in clasamentul final a persoanelor care detin profilul profesional solicitat, ordinea de prioritate in ocuparea functiilor publice specifice de manager public de catre persoanele care si-au exprimat optiunile pentru una sau alta dintre autoritatile sau institutiile publice.
(2) In situatia in care pozitia in clasamentul final a unui absolvent al programelor de formare permite acestuia plasarea in mai mult de una dintre autoritatile sau institutiile publice pentru care a optat, Agentia are obligatia solicitarii, iar persoana respectiva are obligatia comunicarii optiunii sale finale in termen de cel mult doua zile.
(3) In aplicarea alin. (2), transmiterea si primirea informatiilor se poate face personal, pe baza de semnatura, prin fax ori prin posta electronica.
Art. 12. — (1) In termen de cel mult 10 zile de la data finalizarii procedurilor corespunzatoare aplicarii succesive a criteriilor prevazute la art. 15 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 135/2009, Agentia:
a) intocmeste si transmite autoritatilor si institutiilor publice propunerile de numire a absolventilor programelor de formare in functiile publice specifice de manager public, gradul profesional „asistent”, in aplicarea prevederilor art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 135/2009, pentru absolventii programelor de formare care in urma aplicarii succesive a criteriilor prevazute de lege urmeaza a ocupa o functie publica specifica de manager public;
b) intocmeste un calendar estimativ al activitatilor de plasare si asigura asistenta de specialitate pentru absolventii programelor de formare care, datorita numarului limitat de posturi aprobate in planul de repartizare, nu pot ocupa o functie publica specifica de manager public imediat dupa absolvirea programelor de formare.
(2) Intocmirea propunerilor de numire si a calendarului estimativ al activitatilor de plasare se face cu respectarea termenelor calculate conform prevederilor art. 7.
(3) Propunerile de numire se comunica in copie absolventilor programelor de formare, personal, pe baza de semnatura, prin scrisoare recomandata sau scrisoare cu confirmare de primire ori prin posta electronica. Dovezile de comunicare se arhiveaza in mod corespunzator.
(4) Publicitatea calendarului prevazut la alin. (1) lit. b) se asigura prin publicarea pe pagina de internet a Agentiei, prin afisare la avizierul institutiei, prin transmiterea directa catre persoanele interesate, la solicitarea acestora, precum si prin orice alt mijloc considerat adecvat.
Art. 13. — Prin exceptie de la prevederile art. 3 lit. a), pentru anul 2010 termenul de transmitere a datelor si informatiilor este 1 aprilie pentru formatul-standard 1, completat in mod corespunzator.
Art. 14. — Pentru anul 2010, informatiile prevazute la art. 3 lit. b) se transmit in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor instructiuni.

Anexa ( click aici )

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !