Romania, cel mai mare datornic la FMI, informeaza
Business Magazin.
Romania era, la data de 1 aprilie, cel mai mare datornic la FMI dupa valoarea sumelor datorate, inaintea Ungariei si a Ucrainei, reiese din ultimul raport financiar al Fondului, publicat luni. Valoarea datoriei catre FMI a Romaniei, la 1 aprilie 2010, era de 8,26 miliarde DST (9,32 miliarde de euro). Ucraina avea de platit 7 miliarde DST (7,9 mld. euro), dintr-un credit stand-by total de 11 miliarde (12,41 mld. euro), iar Ungaria era datoare cu 7,63 miliarde DST (8,61 miliarde de euro), dintr-un credit stand-by de 10,53 miliarde (11,9 mld. euro). Acordul de imprumut al Ungariei cu FMI expira in octombrie 2010, iar al Ucrainei in noiembrie 2010.
Ce solutie sa alegi daca achiti o parte din credit in avans, scrie
EVZ.
Rata mai mica de platit in fiecare luna sau scurtarea perioadei de rambursare. Persoanele care vor sa plateasca in avans o parte din credit au mai multe optiuni, fiecare cu avantajele ei. In cazul rambursarii anticipate partiale a unui credit, clientii pot opta fie pentru mentinerea duratei imprumutului si diminuarea ratei lunare, fie pentru pastrarea ratei la acelasi nivel, concomitent cu scurtarea perioadei de rambursare. In ambele cazuri, prin rambursarea in avans, clientul isi reduce suma datorata bancii atat sub forma de capital, cat si sub forma de dobanda.
Antreprenorul nu trebuie sa dispere, ci sa invete din esecuri, spune seful ING, titreaza
Ziarul Financiar.
Nu trebuie exagerat ca nu se da drumul la credite, pentru ca daca a ramas ceva solid intr-o companie, banca nu o executa si nici n-o sugruma, dar daca e doar ceva mentinut artificial si fara viitor, mai bine sugrumi si se reporneste de la zero", afirma Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank.
1.498.492 mp de gauri pe sosea. 80% din drumuri sunt pline de gropi. Constructorii, „rugati“ sa repare pe datorie, anunta
Gandul. Aproape 80% din reteaua totala de drumuri nationale este "presarata" cu gropi. Reparatiile vor costa peste 40 milioane de euro, bani pe care statul nu-i are, iar constructorii vor fi "rugati" sa lucreze pe datorie. Dupa iarna grea din acest an, 79% din reteaua de drumuri nationale din Romania este acoperita de gropi. Din lungimea totala de 16.062 km, pe 12.700 km va trebui sa se intervina pentru plombarea gropilor, sau chiar pentru reparatii mai complexe, ceea ce va necesita un efort financiar de peste 40 milioane de euro. Bani pe care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu-i are. In bugetul pe acest an al companiei, la capitolul intretinere figureaza suma de 435 milioane de lei, din care 335 milioane reprezinta datoriile de anul trecut catre constructori.