Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Ce trebuie sa stii daca vrei sa iti faci un magazin online?
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Ce trebuie sa stii daca vrei sa iti faci un magazin online?
Modernizarea mijloacelor de comunicare la distanta, dezvoltarea retelelor virtuale, atat in ceea ce priveste ariile de utilizare, precum si privind raza de acoperire a acestora si cresterea vitezei de raspuns, au creat un mediu propice pentru aparitia asa ziselor magazine virtuale, shop-uri online care permit dialogul comercial rapid si ieftin intre entitati situate in colturi diferite ale tarii si - de ce nu - ale lumii.
 
Autori:
Av. Elena Pascu si Av. Marius Nita


Mai mult decat o metoda de advertising, internetul este, astazi, utilizat ca un catalizator al raporturilor comerciale, oferind prestatorilor de servicii o plaja larga de clienti si o metoda facila de tranzactionare.

Principalul efect al aparitiei acestor magazine virtuale consta in extinderea sferei contractelor incheiate intre absenti si, prin urmare, in diversificarea tehnicilor de comercializare la distanta.

Deoarece aceste tehnici au ridicat de-a lungul timpului diverse probleme juridice, a devenit necesara elaborarea unui cadru legal adecvat acestui tip de comert online. Reglementarea este de data relativ recenta, prin Ordonanta de Guvern nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, precum si Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic cu normele de aplicare, care transpune dispozitiile Directivei 2000/31/CE referitoare la anumite aspecte juridice privind serviciile societatii informationale, in special comertul electronic in piata interna, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L178/2000.

Infiintarea unui magazin virtual presupune parcurgerea a doua etape deopotriva importante:
  • infiintarea unei societati comerciale
Aceasta va avea ca obiect de activitate „Comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet” conform Codului CAEN 4791. Mentionam ca nu trebuie indeplinite alte cerinte speciale, infiintarea respectivei societati derulandu-se conform procedurii generale, prin depunerea actelor necesare la Oficiul Registrului Comertului competent.
  • crearea magazinului virtual
Magazinul virtual va consta intr-un site creat si administrat conform dorintelor comerciantului, fie direct de acesta, fie de terte persoane specializate. Fara a intra in detalii tehnice, mentionam totusi ca respectivul site trebuie sa contina mecanisme specifice cu diferite functii cum ar fi: inscrierea cumparatorilor,  gestiunea comenzilor, modulul de plata etc..

Tot in aceasta etapa se stabileste si colaborarea cu un procesator de plati, o banca, un serviciu de livrare, eventualii furnizori etc., cu respectarea prevederilor legale in materie, si anume Regulamentul BNR nr. 6/2006 cu privire la emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica si relatiile dintre participantii la tranzactiile cu aceste instrumente.

Din punct de vedere economic, deschiderea unui magazin virtual presupune anumite cheltuieli care se refera in principal la: costurile infiintarii societatii;
  • achizitionarea echipamentelor necesare;
  • achizitionarea domeniului;
  • plata serviciului de hosting;
  • costul de dezvoltare al site-ului si magazinului virtual;
  • costul stocului initial de produse;
  • costurile livrarii;
  • costurile procesatorului de plati;
  • costurile bancare etc..
Comerciantul virtual poate infiinta el insusi societatea, respectiv poate crea singur pagina web sau poate contracta cu persoane specializate care sa se ocupe de aceste proceduri. Costurile pot scadea sau creste in functie de optiunile personale ale fiecarui comerciant.

Comerciantul virtual trebuie sa indeplineasca cateva conditii impuse de reglementarile in vigoare, cum ar fi: punerea la dispozitia clientului a datelor de contact reale ale comerciantului, respectiv numele, adresa, numarul de telefon si orele intre care poate fi contactat, marcile instrumentelor de plata acceptate etc..

Mai mult, comerciantul virtual trebuie sa aiba in vedere anumite detalii specifice acestui tip de comert la distanta, asa cum sunt ele prezentate in Ordonanta nr. 130/2000. Cele mai importante sunt:
  • obligatia comerciantului de a stipula in caractere ingrosate pe suporturile ce sunt puse la dispozitia clientului detalii despre dreptul cumparatorului de a denunta unilateral contractul, fara penalitati si fara a fi necesara invocarea unui motiv, intr-un termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului, sau de la data prestarii serviciilor;
  • termenul de 30 de zile de la data transmiterii comenzii de catre client, termen in care comerciantul trebuie sa isi indeplineasca obligatiile contractuale (in situatia in care un alt termen nu a fost agreat de parti);
  • rambursarea sumelor varsate de client in termen de 30 de zile in situatia in care comerciantul virtual se vede in imposibilitate de a-si indeplini obligatiile contractuale etc.
In ceea ce priveste avantajele infiintarii unui astfel de magazin virtual, mentionam, in principal, masivul potential de contactare a eventualilor clienti, la orice ora a zilei, precum si diversele si multiplele modalitati de promovare a serviciilor/bunurilor oferite. Pe langa avantajele evidente ce tin de marketing relational, trebuie subliniate si avantajele financiare datorate spatiul restrans necesar, personalului redus, precum si avantajul deservirii a numerosi clienti in acelasi timp.


__
Pachiu & Associates acorda asistenta juridica pe o gama larga de probleme comerciale si societare si are specializare extinsa in domeniul fuziunilor si achizitiilor, finantarilor, problemelor de drept financiar si bancar, energie si infrastructura, insolventa si dreptul muncii, proprietate intelectuala, investitii si tranzactii imobiliare, parteneriat public-privat, taxe si optimizari fiscale transnationale.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !