Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Nu poti fi obligat sa platesti taxe de expediere, daca returnezi bunurile cumparate la distanta
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Nu poti fi obligat sa platesti taxe de expediere, daca returnezi bunurile cumparate la distanta
Costurile de expediere nu trebuie imputate consumatorului, daca acesta renunta la contractul incheiat la distanta, a decis Curtea de Justitie a Uniunii Europene. In acest caz, numai costurile de returnare pot sa fie puse in sarcina consumatorului
 
Directiva privind protectia consumatorilor cu privire la contractele la distanta prevede ca un consumator se poate retracta dintr-un contract incheiat la distanta intr-un termen de cel putin sapte zile lucratoare, fara penalitati si fara indicarea vreunui motiv.

In cazul in care consumatorul isi exercita dreptul de retractare, furnizorul trebuie sa ii ramburseze gratis sumele platite. Singurele cheltuieli care pot fi imputate consumatorului datorita exercitarii dreptului de retractare sunt costurile directe ale returnarii bunurilor.

Potrivit conditiilor generale de vanzare ale societatii Heinrich Heine, o intreprindere de vanzare prin corespondenta, consumatorul suporta suma de 4,95 euro, cu titlu de costuri de expediere. Aceasta suma nu se ramburseaza de catre furnizor nici chiar in cazul in care consumatorul isi exercita dreptul de retractare.

O asociatie de consumatori de drept german, a formulat impotriva Heinrich Heine o actiune in incetare a acestei practici, intrucat apreciaza ca, in cazul retractarii, costurile de expediere nu trebuie sa fie imputate consumatorului. Potrivit Bundesgerichtshof (Curtea Federala de Justitie, Germania), care trebuie sa solutioneze litigiul in ultima instanta, dreptul german nu confera in mod explicit consumatorului niciun drept de rambursare a costurilor de expediere a marfurilor comandate.

Cu toate acestea, avand indoieli cu privire la compatibilitatea cu directiva mentionata a facturarii costurilor de expediere a marfurilor in sarcina consumatorului chiar si in cazul in care acesta si-a exercitat dreptul de retractare, Bundesgerichtshof a solicitat Curtii de Justitie sa interpreteze directiva.

In hotararea pronuntata , Curtea constata ca directiva se opune unei reglementari nationale care permite furnizorului, intr-un contract incheiat la distanta, sa impute consumatorului costurile de expediere a marfurilor, in cazul in care acesta din urma isi exercita dreptul de retractare.

Obiectivul dispozitiilor directivei referitoare la consecintele juridice ale retractarii este in mod clar de a nu descuraja consumatorul sa isi exercite dreptul de retractare. Prin urmare, ar fi contrar obiectivului mentionat ca aceste dispozitii sa fie interpretate in sensul ca ar autoriza statele membre sa permita punerea in sarcina acestui consumator a costurilor de expediere in cazul retractarii.

Pe de alta parte, faptul de a imputa consumatorului costurile de expediere, in plus fata de costurile directe de returnare a bunurilor, ar fi de natura sa puna in discutie repartizarea echilibrata a riscurilor intre partile la contractele incheiate la distanta, prin faptul ca ar determina ca totalitatea obligatiilor legate de transportul marfurilor sa fie suportate de catre consumator.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !