Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Pasagerii liniilor aeriene pot alege intre rambursarea biletului sau redirectionarea catre destinati
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Pasagerii liniilor aeriene pot alege intre rambursarea biletului sau redirectionarea catre destinati
Pasagerii afectati de inchiderea traficului aerian au dreptul de a alege intre rambursarea pretului biletului si redirectionarea catre destinatia finala, subliniaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
 
In urma eruptiei vulcanice din Islanda, de saptamana trecuta, spatiul aerian si mai multe aeroporturi din peste 8 state membre ale Uniunii Europene, inclusiv din Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Belgia, Norvegia, Suedia, Danemarca si Finlanda, au fost inchise.

In acest context, vicepresedintele responsabil pentru Transport din cadrul Comisiei Europene a subliniat ca desi norul de cenusa vulcanica a reprezentat o amenintare semnificativa pentru siguranta aeriana, pasagerii care calatoresc in Europa trebuie sa beneficieze de aceleasi drepturi pe care le-au si in conditii normale de functionare a traficului aerian.

De asemenea, Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC, a dat asigurari ca, in Romania, la fel ca in celelalte state membre ale Uniunii Europene, drepturile pasagerilor se aplica in continuare fara exceptii, iar in calitate de consumatori, beneficiaza de tot sprijinul institutiei.

Care sunt drepturile pasagerilor?


Pe perioada stationarii in aeroprt pasagerii au dreptul de a primi informatii de la liniile aeriene cu privire la drepturile, la evolutia situatiei, anulari si durata intarzierilor.
In plus, pasagerii au dreptul de a alege intre rambursarea pretului si redirectionarea catre destinatia finala, precum si dreptul de a primi asistenta - bauturi racoritoare, mese, cazare, dupa caz.

ANPC subliniaza ca pasagerii nu sunt, in niciun caz, indreptatiti la compensatie financiara suplimentara, asa cum ar fi in situatia in care intarzierile sau anularile sunt cauzate de linia aeriana.

Prentru informatii utile, consumatorii au la dispozitie numarul de telefon al ANPC, INFO CONSUMATOR: 0800.080.999 – numar cu apelare gratuita din reteaua ROMTELECOM.

Aceste drepturi sunt stabilite prin Regulamentul 261/2004 privind drepturile pasagerilor pe transportul aerian.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !