Norma din 06/02/2008 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 132 din 20/02/2008.
CAPITOLUL I Structurile tehnice ale procesului de descentralizare
SECŢIUNEA 1 Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare
Art. 1. - (1) Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare este structura cu rol consultativ si cu caracter permanent, infiintat in conformitate cu art. 18 alin. (1) din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006. (2) Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare functioneaza in subordinea Consiliului interministerial pentru administratie si functie publica, descentralizare, comunitati locale, prevazut la art. 1 lit. e) din Hotararea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente. (3) Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare este compus din urmatorii membri: a) ministrul internelor si reformei administrative, presedinte; b) secretarul de stat pentru reforma in administratia publica din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, vicepresedinte; c) un secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor; d) secretarul de stat responsabil pentru coordonarea Directiei de politici publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului; e) cate un secretar de stat din partea ministerelor si conducatorii altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
f) un consilier al primului-ministru; g) presedintele Asociatiei Municipiilor din Romania; h) presedintele Asociatiei Oraselor din Romania; i) presedintele Asociatiei Comunelor din Romania; j) presedintele Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania. (4) Nominalizarea membrilor Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare, prevazuti la alin. (3) lit. b)-f), se face de catre conducatorii organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, de catre primul-ministru, dupa caz, prin acte administrative cu caracter individual, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari. (5) La sedintele Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare pot participa, in calitate de invitati, fara drept de vot, reprezentanti ai altor autoritati ale administratiei publice centrale si locale, reprezentanti ai societatii civile, ai mediului academic, experti, in functie de problemele incluse pe ordinea de zi. Art. 2. - (1) Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare se intruneste in sedinte trimestrial sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui. (2) Sedintele Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare se desfasoara regulamentar in prezenta majoritatii membrilor acestuia. (3) Sedintele Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare sunt conduse de catre presedintele acestuia sau, in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte. (4) Deciziile Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare se iau prin consens. (5) In cazul in care nu se ajunge la consens in luarea unei decizii, presedintele sau vicepresedintele Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare, dupa caz, desemneaza membrii care sa propuna solutii alternative, decizia finala fiind amanata pentru sedinta urmatoare. (6) Luarea unei decizii nu poate fi amanata mai mult de doua ori, in caz contrar, decizia finala va fi luata in prima sedinta a Consiliului interministerial pentru administratie si functie publica, descentralizare, comunitati locale. (7) Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare emite avize sau recomandari privind fundamentarea si implementarea politicilor de descentralizare. Art. 3. - Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare are urmatoarele atributii: a) avizeaza proiectul strategiei de descentralizare elaborat de catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative; b) propune solutii cu privire la procesul de descentralizare sectoriala sau cu privire la necesitatea imbunatatirii modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz; c) avizeaza proiectele strategiilor de descentralizare sectoriala si proiectele strategiilor sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, propuse de ministere sau de alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale; d) avizeaza standardele de calitate si de cost propuse de catre ministere sau de alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, care ulterior se aproba prin hotarare de Guvern; e) aproba rapoartele de monitorizare si evaluare privind stadiul de implementare a strategiilor de descentralizare sectoriala si a strategiilor sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate; f) stabileste calendarul actiunilor privind derularea procesului de descentralizare; g) prezinta Consiliului interministerial pentru administratie si functie publica, descentralizare, comunitati locale rapoarte anuale privind stadiul implementarii procesului de descentralizare; h) aproba minutele sedintelor intocmite de catre secretariatul tehnic. Art. 4. - Secretariatul tehnic al Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare este asigurat de catre Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative impreuna cu reprezentanti din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor nominalizati prin ordin al ministrului. SECŢIUNEA a 2-a Grupurile de lucru pentru descentralizarea competentelor
Art. 5. - Grupurile de lucru pentru descentralizarea competentelor, denumite in continuare grupuri de lucru, constituite conform prevederilor art. 18 alin. (2) din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006, functioneaza in coordonarea Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare. Art. 6.- (1) Grupul de lucru se constituie din specialisti din cadrul ministerului sau al altui organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu atributii in urmatoarele domenii: politici publice, buget, finante, juridic, resurse umane, precum si alti specialisti care au atributii in domeniile vizate de procesul de descentralizare. (2) Grupul de lucru are in componenta si cate un reprezentant al Unitatii centrale pentru reforma administratiei publice din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, al Ministerului Economiei si Finantelor, al Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania, al Asociatiei Municipiilor din Romania, al Asociatiei Oraselor din Romania si al Asociatiei Comunelor din Romania. (3) Grupul de lucru este condus de catre secretarul general sau de catre secretarul general adjunct al ministerului sau al altui organ de specialitate al administratiei publice centrale, dupa caz. Grupul de lucru din cadrul organului de specialitate al administratiei publice centrale care nu are prevazut in structura organizatorica postul de secretar general va fi condus de catre persoana nominalizata de conducatorul acestuia. (4) Fisele de post ale specialistilor din cadrul ministerului sau al organului de specialitate al administratiei publice centrale, desemnati in grupul de lucru, se modifica si se completeaza in conformitate cu noile responsabilitati ce le revin conform prevederilor art. 8. Art. 7. - (1) Componenta grupurilor de lucru se stabileste prin ordin al ministrului, respectiv al conducatorului organului de specialitate al administratiei publice centrale, dupa caz, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. (2) Ministrul internelor si reformei administrative si ministrul economiei si finantelor desemneaza prin ordin reprezentantii care vor face parte din grupurile de lucru din cadrul ministerelor si al altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, in termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. (3) Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania, Asociatia Municipiilor din Romania, Asociatia Oraselor din Romania si Asociatia Comunelor din Romania desemneaza reprezentantii in cadrul grupurilor de lucru din cadrul ministerelor si al altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, in termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. (4) Actele de desemnare a reprezentantilor Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Ministerului Economiei si Finantelor, Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania, Asociatiei Municipiilor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei Comunelor din Romania in grupurile de lucru de la nivelul ministerelor si al altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale se transmit conducatorilor acestora, in termen de 3 zile de la data la care au fost emise. (5) Ordinele de constituire a grupurilor de lucru, respectiv actele de desemnare a reprezentantilor Ministerului Economiei si Finantelor, Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania, Asociatiei Municipiilor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania si Asociatiei Comunelor din Romania se transmit Unitatii centrale pentru reforma administratiei publice in termen de 3 zile de la data la care au fost emise. Art. 8. - Grupurile de lucru au urmatoarele atributii: a) elaboreaza analiza stadiului procesului de descentralizare la nivel sectorial, conform anexei nr. 1; b) elaboreaza proiectul strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, conform anexei nr. 2; c) asigura corelarea strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, cu alte documente strategice ale ministerelor sau a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, in cazul descentralizarii unor competente cu caracter intersectorial; d) transmit Ministerului Economiei si Finantelor proiectul strategiei sectoriale de descentralizare sau proiectul strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, pentru formularea punctului de vedere cu privire la implicatiile financiare ale acestuia; e) propun Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare spre dezbatere si avizare proiectul strategiei sectoriale de descentralizare sau proiectul strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz; f) organizeaza procesul de consultare publica a proiectului strategiei sectoriale de descentralizare sau a proiectului strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, avizat de Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare; g) elaboreaza forma finala a proiectului strategiei sectoriale de descentralizare sau a proiectului strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, ca urmare a incheierii procesului de consultare; h) intreprind demersurile necesare adoptarii de catre Guvern a strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz; i) participa la activitatile privind initierea, modificarea si completarea legislatiei sectoriale necesare implementarii strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz; j) elaboreaza, analizeaza si actualizeaza standardele de calitate si de cost, in conditiile legii; k) elaboreaza criterii pentru evaluarea capacitatii administrative a unitatilor administrativ-teritoriale, dupa caz; l) organizeaza si gestioneaza fazele-pilot in vederea testarii si evaluarii impactului solutiilor propuse pentru descentralizarea competentelor; m) elaboreaza rapoarte de monitorizare si evaluare cu privire la fazele-pilot, pe care le inainteaza Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare, prin Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice; n) elaboreaza si implementeaza sistemul de monitorizare si evaluare a strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, conform anexei nr. 3; o) elaboreaza rapoarte de monitorizare si evaluare a modului de implementare a strategiei sectoriale de descentralizare sau a strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, pe care le inainteaza Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare, prin Unitatea centrala pentru reforma administratiei publice; p) elaboreaza alte documente privind procesul de descentralizare sectoriala. SECŢIUNEA a 3-a Atributii exercitate de Ministerul Internelor si Reformei Administrative si de Ministerul Economiei si Finantelor
Art. 9.- Ministerul Internelor si Reformei Administrative, prin structurile de specialitate, asigura aplicarea prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a), b), d), f) si g) din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006, prin urmatoarele activitati: a) elaboreaza sistemul de monitorizare a procesului de descentralizare; b) acorda asistenta tehnica in elaborarea, implementarea si monitorizarea strategiilor sectoriale de descentralizare sau a strategiilor sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, ministerelor, altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si autoritatilor administratiei publice locale; c) identifica si implementeaza noi instrumente pentru exercitarea eficienta de catre autoritatile administratiei publice locale a competentelor descentralizate; d) acorda asistenta ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale in procesul de evaluare a capacitatii administrative a unitatilor administrativ-teritoriale; e) elaboreaza si implementeaza sistemul de monitorizare a indeplinirii de catre autoritatile administratiei publice locale a standardelor de calitate in furnizarea serviciilor publice si de utilitate publica. Art. 10. - Ministerul Internelor si Reformei Administrative impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor, prin structurile de specialitate, asigura aplicarea prevederilor art. 15 alin. (1) lit. c) si e) din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006, prin urmatoarele activitati: a) acorda asistenta tehnica grupurilor de lucru in elaborarea strategiilor sectoriale de descentralizare sau a strategiilor sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, conform domeniului sau de competenta; b) analizeaza proiectele strategiilor sectoriale de descentralizare sau ale strategiei sectoriale pentru imbunatatirea modului de exercitare a competentelor descentralizate, dupa caz, si formuleaza puncte de vedere cu privire la implicatiile financiare ale acestora; c) elaboreaza rapoarte anuale privind stadiul procesului de descentralizare financiara si fiscala; d) furnizeaza grupurilor de lucru datele financiare necesare elaborarii standardelor de cost si de calitate; e) colaboreaza cu ministerele sau cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale in vederea identificarii surselor de finantare, a mecanismelor si metodelor necesare organizarii si derularii fazelor-pilot.
CAPITOLUL II Fazele-pilot in vederea testarii si evaluarii impactului solutiilor propuse pentru descentralizarea competentelor
Art. 11. - Faza-pilot reprezinta etapa preliminara implementarii strategiei de descentralizare sectoriala, pe care ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale o organizeaza pe durata determinata, in vederea testarii deciziilor cu privire la descentralizarea anumitor competente de la nivel central la nivel local, inainte de generalizarea acestora la nivel national. Art. 12. - Grupurile de lucru din cadrul ministerelor sau al altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale propun spre aprobare ministrului criteriile de selectie si unitatile administrativ-teritoriale in care se testeaza competentele propuse a fi transferate autoritatilor administratiei publice locale, dupa consultarea structurilor asociative ale administratiei publice locale. Art. 13. - (1) Ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale incheie cu autoritatile administratiei publice locale selectate protocoale de colaborare in vederea testarii prin faze-pilot a deciziilor cu privire la descentralizarea anumitor competente de la nivel central la nivel local. (2) Protocoalele contin prevederi cu privire la: partile semnatare si responsabilitatile acestora, perioada de derulare a fazei-pilot, modul de monitorizare si evaluare a fazei-pilot, orice alte elemente specifice domeniului de activitate pentru care se va derula faza-pilot. (3) Fiecare protocol de colaborare in vederea testarii deciziilor cu privire la descentralizarea anumitor competente de la nivel central la nivel local este insotit de planul de actiune pentru implementarea fazei-pilot, ca parte integranta a acestuia. (4) Pentru elaborarea planului de actiune grupurile de lucru din cadrul ministerelor sau al altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale, impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor, identifica sursele de finantare, precum si mecanismele, metodele si instrumentele legale necesare organizarii si derularii fazelor-pilot. Art. 14. - Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare, pe baza raportului final de evaluare cu privire la derularea fazei-pilot, elaborat de catre grupul de lucru, formuleaza recomandari cu privire la etapele pe care ministerul sau alt organ de specialitate al administratiei publice centrale trebuie sa le parcurga in ceea ce priveste procesul de descentralizare sectoriala. CAPITOLUL III Evaluarea capacitatii administrative a unitatilor administrativ-teritoriale
Art. 15. - Ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, in situatia in care decid sa clasifice unitatile administrativ-teritoriale in categoria I sau categoria a II-a, conform prevederilor art. 10 alin. (1) si (2) din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006, prevad in proiectele strategiilor sectoriale de descentralizare evaluarea capacitatii administrative a comunelor si oraselor. Art. 16. - Evaluarea capacitatii administrative a unitatii administrativ-teritoriale se realizeaza pe baza urmatoarelor criterii generale: a) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale de a planifica strategic; b) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale in ceea ce priveste managementul financiar; c) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale in ceea ce priveste managementul resurselor umane; d) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale in ceea ce priveste managementul proiectelor; e) concordanta actelor adoptate si emise de catre autoritatile administratiei publice locale cu reglementarile in vigoare. Art. 17. - Pentru determinarea criteriului general prevazut la art. 16 lit. a), criteriul specific este: abilitatea autoritatilor administratiei publice locale de a elabora si adopta strategii privind dezvoltarea economica, sociala si de mediu a unitatilor administrativ-teritoriale, conform prevederilor art. 36 alin. (4) lit. e) din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata. Art. 18. - (1) Pentru determinarea criteriului general prevazut la art. 16 lit. b), criteriile specifice sunt: a) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale de a colecta venituri proprii, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
realizari venituri proprii (fara cote defalcate din impozitul pe venit) ----------------------------------------------------------------------- x 100 program venituri proprii (fara cote defalcate din impozitul pe venit)
b) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale de a genera venituri, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
realizari venituri proprii (fara cote defalcate din impozitul pe venit) ----------------------------------------------------------------------- x 100 total realizari venituri (fara cote defalcate din impozitul pe venit)
(2) Perioada de referinta pentru a calcula formulele prevazute la alin. (1) lit. a) si b) este anul bugetar anterior celui in care se face evaluarea. Art. 19. - (1) Pentru determinarea criteriului general prevazut la art. 16 lit. c), criteriile specifice sunt: a) nivelul de instruire a personalului din aparatul de specialitate al primarului, pentru anul anterior efectuarii evaluarii, determinat prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
numarul total al personalului care a absolvit cursuri de perfectionare profesionala ----------------------------------------------------------------------------------- x 100 numar total de personal
b) performantele profesionale ale personalului din aparatul de specialitate al primarului, atat cel cu statut de functionar public, cat si personalul contractual, pentru anul anterior efectuarii evaluarii, determinat prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
numarul personalului evaluat cu calificative "bine" si "foarte bine" -------------------------------------------------------------------- x 100 numarul total al personalului evaluat
(2) Pentru a determina nivelul de instruire a personalului din aparatul de specialitate al primarului se va avea in vedere orice forma de perfectionare profesionala la care au participat functionarii publici, in conditiile Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, si personalul contractual, pentru care au primit documente care atesta absolvirea acestora. Art. 20. - Pentru determinarea criteriului general prevazut la art. 16 lit. d), criteriile specifice sunt: a) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale de a atrage surse de finantare pentru implementarea proiectelor de interes local in ultimii 4 ani anteriori efectuarii evaluarii, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
valoarea surselor atrase ------------------------------------------ x 100 valoarea proiectelor depuse spre finantare
b) capacitatea autoritatilor administratiei publice locale de a cheltui resursele financiare atrase pentru proiectele de interes local, implementate in ultimii 4 ani anteriori efectuarii evaluarii, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
totalul cheltuielilor efectuate din surse atrase ------------------------------------------------ x 100 valoarea totala a surselor atrase
Art. 21. - (1) Pentru determinarea criteriului general prevazut la art. 16 lit. e), criteriile specifice sunt: a) legalitatea actelor adoptate de consiliul local, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
numarul hotararilor adoptate de consiliul local, desfiintate prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile --------------------------------------------------------------------------------------------------- x 100 numarul total al hotararilor adoptate de consiliul local
b) legalitatea actelor emise de primar, determinata prin aplicarea urmatoarei formule de calcul:
numarul dispozitiilor emise de primar, desfiintate prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile --------------------------------------------------------------------------------------------------- x 100 numarul total al dispozitiilor emise de primar
(2) Perioada de referinta pentru a calcula formulele prevazute la alin. (1) este anul anterior efectuarii evaluarii. Art. 22. - Punctajul pentru evaluarea capacitatii administrative a unitatilor administrativ-teritoriale se stabileste dupa cum urmeaza: fiecarui criteriu general i se atribuie 20 de puncte, obtinandu-se un punctaj maxim total de 100 de puncte. Art. 23. - Pentru fiecare criteriu general care se determina pe baza mai multor criterii specifice, cele 20 de puncte se divid la numarul total de criterii specifice. Art. 24. - Pentru criteriul specific prevazut la art. 17, in cazul in care raspunsul este afirmativ, se acorda 20 de puncte, iar in cazul in care raspunsul este negativ, nu se acorda niciun punct. Art. 25. - Pentru criteriile specifice prevazute la art. 18 alin. (1), art. 19 alin. (1) si art. 20 se acorda punctele stabilite in urma divizarii prevazute la art. 23, daca rezultatul formulei de calcul este mai mare sau egal cu 50%. In cazul in care rezultatul formulei de calcul este mai mic de 50%, nu se acorda niciun punct. Art. 26. - Pentru criteriile specifice prevazute la art. 21 alin. (1) se acorda punctele stabilite in urma divizarii prevazute la art. 23, daca rezultatul formulei de calcul este mai mic sau egal cu 5%. In cazul in care rezultatul formulei de calcul este mai mare de 5%, nu se acorda niciun punct. Art. 27. - (1) Pentru a calcula punctajul total obtinut de unitatea administrativ-teritoriala se insumeaza punctele obtinute pentru fiecare criteriu general. (2) Incadrarea unitatii administrativ-teritoriale in categoria I se face daca punctajul total este mai mare sau egal cu 50. Daca punctajul total este mai mic de 50, unitatea administrativ-teritoriala va fi incadrata in categoria a II-a. Art. 28. - (1) Ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale prevad in cadrul legislatiei sectoriale aferente strategiei de descentralizare lista de incadrare a unitatilor administrativ-teritoriale in categoria I si a II-a, rezultata in urma evaluarii capacitatii administrative. (2) Ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale prevad in cadrul legislatiei sectoriale aferente strategiei de descentralizare data la care va avea loc reevaluarea capacitatii administrative a unitatilor administrativ-teritoriale incadrate in categoria a II-a. Art. 29. - Ministerele sau celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale impreuna cu Ministerul Internelor si Reformei Administrative si cu structurile asociative ale autoritatilor administratiei publice locale pot stabili, in conditiile art. 11 din Legea-cadru a descentralizarii nr. 195/2006, si alte criterii de evaluare a capacitatii administrative, cu respectarea prevederilor art. 22, 23, 27 si 28. Art. 30. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice. |