"Modificarea Codului Fiscal ar trebui sa respecte termenul legal de 6 luni pana la intrarea in vigoare, in asa fel incat sa permita firmelor adaptarea la noile reglementari prin evaluarea impactului majorarii de taxe si impozite asupra bugetelor de venituri si cheltuieli ale companiilor si prin modificarea logisticii", se arata intr-un comunicat al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), dat publicitatii marti.
„Consideram ca majorarea TVA este o masura profund nesanatoasa atat pentru mediul de afaceri, cat si pentru Bugetul Romaniei. Cresterea veniturilor la Buget pe seama acestei masuri este iluzorie, avand in vedere viitoarea scadere a consumului ce va produce efecte in cascada: scaderea productiei, scaderea profiturilor firmelor si implicit a impozitului pe profit, cresterea somajului ce va greva Bugetul de Stat”, se mentioneaza in comunicatul CCIR. De asemenea, CCIR considera ca impozitarea tichetelor de masa va duce la scaderea veniturilor salariatilor care, in acelasi timp, vor trebui sa suporte o scumpire a produselor, inclusiv cele alimentare, pe seama cresterii TVA. „Ca urmare a acestor masuri cursul de schimb valutar va inregistra o crestere cu efect direct asupra stoparii investitiilor, mai ales in domeniul productiv, care necesita o profunda retehnologizare”, mai precizeaza CCIR. Camera de Comert propune, in aceste conditii, urmatoarele masuri: -Mentinerea la un nivel cat mai scazut a fiscalitatii, in special a contributiilor pentru asigurari sociale datorate asupra personalului angajat; -Impozitarea unica cu 16% a tuturor activitatilor de natura economica, inclusiv a microintreprinderilor; -Modificarea legislatiei in asa fel incat sa se urgenteze recuperarea datoriilor catre Bugetul de Stat, inclusiv recuperarea acestor datorii de la firmele cu capital de stat; -Modificarea legislatiei si inasprirea pedepselor pentru evaziunea fiscala; -Angrenarea EXIMBANK in acordarea de credite cu dobanzi preferential pentru partea de cofinantare a proiectelor din bani europeni. -Reducerea cheltuielilor bugetare prin raportarea unica si in format electronic asupra tuturor contributiilor de asigurari sociale si fonduri speciale in asa fel incat sa se reduca personalul bugetar angrenat in aceasta operatiune precum si reducerea spatiilor de arhivare a raportarilor pe hartie. „ Semnalam, de asemenea, perioada foarte grea pe care o traverseaza societatile comerciale care au relatii contractuale cu statul, datorita intarzierilor foarte mari la incasarea contravalorii produselor sau serviciilor executate, aceasta stare de fapt generand un blocaj economic care pe masura trecerii timpului se extinde tot mai mult, influentand si celelalte societati comerciale”, se mai precizeaza in comunicat. Sursa: Avocatnet.ro
|