Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Atribuirea contractelor de achizitie publica va fi supusa verificarii prealabile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Atribuirea contractelor de achizitie publica va fi supusa verificarii prealabile
Ministerul Finantelor Publice (MFP) va verifica procesul de atribuire a contractelor de achizitie publica, de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii a caror finante este asigurata din bugetul fondurilor europene nerambursbile, indiferent de valoarea lor, potrivit unui proiect elaborat de MFP.
 
Legislatia actuala prevede ca aceste verificari sa fie efectuate doar in cazul contractelor cu valoare estimata, fara TVA, egala sau mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 124 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
- 100 mii de euro pentru contractul de furnizare;
- 125 mii de euro pentru contractul de servicii;
- un milion de euro pentru contractul de lucrari.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica,  verificarea procedurilor de atribuire a contractelor finantate din fonduri europene, indiferent de valoare, noile prevederi se impune de urgenta, “cu atat mai mult cu cat functia de verificare procedurala are rol preventiv, permitand autoritatilor contractante remedierea in timp real a neconformitatilor constatate”.

De asemenea, proiectul vizeaza si alte aspecte procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor finantate din bugetele prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, a caror valoare estimata fara TVA este mai mare decat pragurile prevazute la art.124 din OUG nr. 34/2006.

Cum se va realiza verificarea?


MFP va utiliza o structura de specialitate pentru verificare, si anume, Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP). In acelasi timp, la nivel teritorial, va utiliza structuri specializate in cadrul directiilor generale ale finantelor publice, respectiv Compartimente de Verificare a achizitiilor publice. Functionarii publici din cadrul acestor structuri vor purta denumirea de observatori. Acestia vor avea dreptul sa consulte Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Proiectul de OUG initiat de MFP prevede ca verificarea etapelor procesului de achizitie publica sa inceapa imediat dupa publicarea a anuntului/invitatiei de participare si sa se incheie cu semnarea contractului.

Insa, in situatiile exceptionale reglementate de lege, in care este permisa incheierea contractului fara publicarea prealabila a anuntului de participare, verificarea priveste etapele procesului de achizitie incepand cu transmiterea invitatiei de participare la negociere si pana la semnarea contractului.

Astfel, MFP va urmari derularea principalelor etape ale procedurilor de atribuire a contractelor pentru prevenirea si corectarea neconformitatilor cu legislatia in domeniu si va analiza documentatia de atribuire, cu exceptia verificarii specificatiilor si motivatiilor tehnice, pentru a contribui la asigurarea conformitatii acesteia cu prevederile legale.

In vederea indeplinirii atributiilor prevazute sale, MFP este autorizat sa:
a) emita decizii de verificare pentru fiecare procedura de atribuire, inaintea desfasurarii activitatilor de observare si sa le comunice autoritatilor contractante in scris,
in maxim 5 zile lucratoare dupa publicarea anunturilor/invitatiilor de participare sau in cazul negocierii fara publicarea prealabila a unui anunt de participare a doua zi lucratoare dupa inregistrarea instiintarii la UCVAP;
b) elaboreze rapoarte de observare pentru fiecare procedura de atribuire verificata in termen de 10 zile lucratoare de la finalizarea activitatii de verificare;
c) emita avize cu caracter consultativ atunci cand se constata neconformitati in aplicarea legislatiei din domeniul achizitiilor publice.

Totodata, in cazul proiectelor finantate din fonduri europene, avizele consultative si rapoartele de observare se transmit si autoritatii de management competente.

In proiectul de act normativ se prevede ca modelul raportului de observare al procedurii si al avizului consultativ va fi stabilit prin normele de aplicare ale prezentei ordonante de urgenta.

O alta noutate propusa de MFP se refera si la faptul ca actul normativ elimina obligatia transmiterii de catre autoritatea contractanta a instiintarii privind derularea procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare.

Potrivit MFP, proiectul initiat raspunde interesului obiectiv al Romaniei ca Stat Membru de a intari coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare pentru o absorbtie maxim posibila a acesteia prin asigurarea functionarii la parametrii stabili a sistemului de achizitii publice.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !