Denumire/nume ..........................................
Codul unic de inregistrare/codul fiscal ................
Cod CAEN ...............................................
Forma de proprietate ...................................
Forma de organizare ....................................
Marime (numar de personal) .............................
Adresa .................................................
Telefon/fax ............................................
E-mail/pagina internet .................................
B. Date privind locurile de munca vacante
+----+------------+------------------+-----------+-----------------------+----------+------+--------+--------+-------+----------+
|Nr. | Ocupatia | Numar locuri | | Conditii minime | | | | | | |
|crt.| | de munca vacante | | de ocupare | | | | | | |
| +-----+------+------------+-----+Localitatea+-------+------+--------+ | | | | | |
| | | | Vacant ca | |si judetul | | | | Durata |Durata|Salariul| Alte |Valabi-|Observatii|
| | | Cod | urmare a | |in care se |Vechime| | |incadrarii|muncii|de inca-|avantaje|litatea| *****) |
| |Denu-|COR (6| incetarii | Nou |afla locul | in |Studii| Alte | in munca | **) | drare | ****) |ofertei| |
| |mire |carac-|raporturilor|creat| vacant |domeniu| |conditii| *) | | ***) | | | |
| | |tere) |de munca sau| | | | | | | | | | | |
| | | |de serviciu | | | | | | | | | | | |
+----+-----+------+------------+-----+-----------+-------+------+--------+----------+------+--------+--------+-------+----------+
| 1 | | | | | | | | | | | | | | |
+----+-----+------+------------+-----+-----------+-------+------+--------+----------+------+--------+--------+-------+----------+
| 2 | | | | | | | | | | | | | | |
+----+-----+------+------------+-----+-----------+-------+------+--------+----------+------+--------+--------+-------+----------+
+----+-----+------+------------+-----+-----------+-------+------+--------+----------+------+--------+--------+-------+----------+
NOTA:
*) nedeterminata/determinata ...... luni.
**) se va completa dupa cum urmeaza:
cod: N/..... ore/zi - in situatia in care este cu program normal de lucru
cod: P/..... ore/zi - in situatia in care este cu program partial de lucru de ....... ore/zi
***) salariul de incadrare corespunzator postului. Se completeaza titlu informativ in vederea informarii solicitantilor cu privire la drepturile salariale.
****) alte avantaje materiale sau financiare. Se completeaza titlu informativ in vederea informarii solicitantilor cu privire la alte avantaje materiale sau financiare.
*****) se va mentiona daca a mai fost sau nu comunicat la A.J.O.F.M. (cod: D - pentru cele comunicate si neocupate, cod: N - pentru cele care nu au mai fost comunicate).
Data ........................
Director general
sau alta persoana autorizata
ANEXA Nr. 2
la norme
Firma*) ...................................
Adresa ....................................
Codul fiscal ..............................
Telefon/fax/e-mail ........................
Nr. .......................................
SITUATIE
privind somerii mediati si incadrati in munca
+----+---------+--------+-----------------------+------------+-----------+--------------------------+-----------+
| | | | Ocupatia | | | Angajator |Localitatea|
| | | +---------+-------------+ | +---------+----+-----------+si judetul |
|Nr. |Numele si| Codul | | | Natura | Durata | | | Forma de | in care |
|crt.|prenumele|numeric |Denumirea| Cod COR |raporturilor|incadrarii |Denumirea|Cod |proprietate| a fost |
| | |personal| |(6 caractere)| de munca |in munca**)| |CAEN| a | incadrat |
| | | | | | | | | |capitalului| in munca |
+----+---------+--------+---------+-------------+------------+-----------+---------+----+-----------+-----------+
+----+---------+--------+---------+-------------+------------+-----------+---------+----+-----------+-----------+
+----+---------+--------+---------+-------------+------------+-----------+---------+----+-----------+-----------+
Data .......................... Director general
sau alta persoana autorizata,
.....................................
*) Firma furnizoare de servicii de ocupare a fortei de munca.
**) Determinata sau nedeterminata.
ANEXA Nr. 3
la norme
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a
judetului ................/municipiului Bucuresti
CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU SOMAJ
Nr. ......../...........
Incheiat intre:
Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti, denumita in continuare agentie, reprezentata prin ........., avand functia de ................., in calitate de asigurator, cu sediul in localitatea ........, str. ........ nr. ......., judetul/sectorul ..........., si
Domnul/Doamna ............, in calitate de asigurat, posesor al codului numeric personal ............., actul de identitate ....... seria .............. nr. ................, cu domiciliul sau resedinta in localitatea .............., str. ............... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judetul/sectorul .............., Oficiul postal ............, telefon ..........
1. Obiectul contractului este asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj, reglementata prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. Prezentul contract produce efecte incepand cu data de .................. .
3. Conditii de asigurare:
3.1. Venitul lunar asigurat este de ........................ lei (in cifre).
3.2. Cota de contributie este de ...........%.
3.3. Cuantumul contributiei lunare la bugetul asigurarilor pentru somaj este de ............. lei.
3.4. Contul in care se plateste contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj, deschis la Trezoreria ........... pe seama agentiei, este ...............
3.5. Plata se poate face in numerar la casieriile agentiei sau prin orice alte mijloace de plata prevazute de lege.
3.6. Plata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj se face lunar pana la data de*) ..................
3.7. Neplata contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj la termenul prevazut la pct. 3.6 genereaza plata de dobanzi, datorate pentru fiecare zi calendaristica, stabilite potrivit legii.
*) Termenul de plata prevazut la pct. 3.6 poate fi in cadrul lunii pentru care se datoreaza contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj sau cel mai tarziu pana la data de 15 a lunii urmatoare acesteia.
4. Obligatiile agentiei
4.1. certificarea stagiului de cotizare;
4.2. plata indemnizatiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform legii;
4.3. asigurarea accesului la masurile de prevenire a somajului si de stimulare a ocuparii fortei de munca, prevazute de lege;
4.4. plata contributiilor de asigurari sociale de stat si de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii, in perioada in care asiguratul beneficiaza de indemnizatie pentru somaj.
5. Obligatiile asiguratului:
5.1. achitarea contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj in cuantumul si la termenul stabilit la pct. 3;
5.2. instiintarea agentiei despre modificarile survenite in situatia sa;
5.3. sa se prezinte la sediul agentiei atunci cand este solicitat, respectand termenul prevazut in invitatie.
6. Durata contractului:
Prezentul contract se incheie pe perioada nedeterminata.
7. Incetarea contractului:
7.1. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza la data la care asiguratul indeplineste conditiile pentru acordarea indemnizatiei de somaj si solicita acordarea acestui drept.
7.2. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa asiguratului, daca acesta instiinteaza agentia inainte cu cel putin 30 de zile de la expirarea termenului limita de plata a contributiei la bugetul asigurarilor pentru somaj.
7.3. Contractul de asigurare pentru somaj inceteaza din initiativa agentiei, daca asiguratul nu achita contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj pe o perioada de 3 luni consecutive. Agentia notifica asiguratului incetarea contractului de asigurare pentru somaj, precizand stagiul de cotizare realizat.
7.4. Stagiul de cotizare realizat in cadrul prezentului contract este luat in considerare in cazul incheierii unui nou contract de asigurare.
8. Alte clauze:
8.1. Perioada pentru care nu s-a platit contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj nu constituie stagiu de cotizare.
8.2. Stagiul de cotizare se constituie din insumarea lunilor pentru care s-a achitat contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj.
8.3. Venitul lunar asigurat prevazut la pct. 3.1 se actualizeaza daca ulterior incheierii contractului se modifica salariul de baza minim brut pe tara, conform art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002.
8.4. In caz de forta majora partile contractante sunt exonerate de raspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare ori cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta majora se dovedeste de partea care o invoca.
8.5. Modificarea oricaror prevederi ale prezentului contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor parti, prin act aditional. Cand una dintre parti nu este de acord cu modificarea solicitata de cealalta parte, contractul se considera incetat.
9. Litigiile in legatura cu executarea prezentului contract, nesolutionate intre parti pe cale amiabila, sunt de competenta instantelor judecatoresti.
Asigurator, Asigurat,
................. .................
ANEXA Nr. 4
la norme
DECLARATIE
Nr. ............. din ziua ....... luna ........ anul ........
1. Numele si prenumele ...................................................
2. Codul numeric personal ................................................
3. Adresa:
Domiciliat in localitatea ......................, str. ...................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., Oficiul postal ..................., judetul/sectorul .........., telefon ..............
4. Actul de identitate........... seria................. nr. ..........
5. Declar pe propria raspundere, sub sanctiunea prevazuta de Codul penal pentru fals in declaratii, urmatoarele*):
[] desfasor activitatea exclusiv pe baza de conventie civila de prestari de servicii si realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe tara;
[] desfasor activitatea exclusiv pe baza de conventie civila de prestari de servicii si nu realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe tara;
[] desfasor activitatea pe baza de conventie civila de prestari de servicii si am incheiat si un contract individual de munca nr. ................. din data de ........, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca sub nr. .......... din ..........., in functia de ................... la**) ..................... .
6. Ma oblig sa aduc la cunostinta in termen de 3 zile orice modificari intervenite in datele declarate mai sus.
......................................
(semnatura titularului)
*) Se va marca cu "x" situatia in care se incadreaza persoana.
**) Se mentioneaza persoana juridica/fizica si adresa la care isi are sediul/domiciliul.
ANEXA Nr. 5
AGENTIA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
A JUDETULUI ..................../MUNICIPIULUI BUCURESTI
CERTIFICAT
privind stagiul de cotizare realizat anterior datei de 1 martie 2002
Doamna/Domnul ........................., cod numeric personal .............., domiciliata/domiciliat in localitatea ..................., str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul .............., a realizat un stagiu de cotizare de ... ani, ... luni, ... zile, dupa cum urmeaza:
- prin contract individual de munca, in perioada ............................
Total: ani ......, luni ......, zile ...;
- in calitate de membru cooperator, in perioada .............................
Total: ani ......, luni ......, zile ...;
- pe baza raporturilor de serviciu, realizate in perioada ...................
Total: ani ......, luni ......, zile ...;
- pe baza altor acte prevazute de lege, in perioada .........................
Total: ani ......, luni ......, zile .... .
Dovada vechimii in munca recunoscute pentru stabilirea drepturilor de somaj, asimilata cu stagiul de cotizare, s-a facut pe baza carnetului de munca/altor acte prevazute de lege.
Director executiv,
............................
Intocmit,
............................
(numele si prenumele)
............................
(semnatura)
ANEXA Nr. 6
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului .................../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ..................................., nascut/nascuta la data de ....................., domiciliat/domiciliata in localitatea .........., str. ......................... nr. ........, bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ..............................., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ..... nr. ................, codul numeric personal ........, avand calitatea de asigurat prin efectul legii/prin contract de asigurare pentru somaj, solicit sa beneficiez de serviciile de preconcediere prevazute la art. 51 din Legea nr. 76/2002, privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Data Semnatura
.......................... ..........................
ANEXA Nr. 7
la norme
CONTRACT
de prestari de servicii pentru masuri destinate stimularii
ocuparii fortei de munca
Nr. ................... din ...............
I. Partile contractante:
A. Agentia pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........./municipiului Bucuresti, denumita in continuare client, reprezentata prin ..................., avand functia de director executiv, si .............., avand functia de director buget, cu sediul in ................, str. ................. nr. ......, telefon ............, fax ..........., e-mail ............., codul fiscal ............., cont trezorerie ............ .
B. Persoana juridica ..........................................., denumita in continuare furnizor, reprezentata prin .........................., avand functia de ........................, si ........................................., avand functia de ............................, cu sediul in ........................., str. ............................ nr. ..........., telefon ...................., fax ..............., e-mail ...................., codul fiscal ................, cont nr. ............................., deschis la ..........................
II. Obiectul contractului
Obiectul acestui contract este prestarea de catre furnizor a urmatoarelor servicii*):
[] 1. informare si consiliere profesionala;
[] 2. consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri, constand in:
[] 2.1. servicii juridice;
[] 2.2. servicii de marketing;
[] 2.3. servicii de finantare;
[] 2.4. servicii de management;
[] 2.5. alte servicii de consultanta.
III. Durata contractului
Durata contractului este de......... luni.
Furnizorul va incepe derularea acestui contract cel mai tarziu la ...... zile de la data semnarii lui si inregistrarii la client.
IV. Valoarea contractului
Clientul se obliga sa plateasca furnizorului contravaloarea serviciilor prestate, dupa cum urmeaza:
Valoarea totala a contractului este de ............................... lei.
1. .................... lei/persoana beneficiara de serviciul ..............;
2. .................... lei/persoana beneficiara de serviciul ..............;
3. .................... lei/persoana beneficiara de serviciul ..............;
4. .................... lei/persoana beneficiara de serviciul ..............;
5. .................... lei/persoana beneficiara de serviciul ............. .
Valoarea contractului poate fi modificata, cu acordul partilor, prin acte aditionale.
V. Obligatiile partilor**)
A. Clientul:
a) urmareste modul in care furnizorul isi indeplineste obligatiile contractuale;
b) plateste furnizorului costurile serviciilor.
B. Furnizorul:
a) presteaza serviciile prevazute in prezentul contract cu profesionalism si promptitudine;
b) asigura resursele umane, materiale, instalatiile, echipamentele sau altele asemenea, necesare derularii activitatii;
c) este responsabil atat de calitatea tuturor operatiunilor si metodelor de prestare utilizate, cat si de calificarea personalului folosit pe toata durata contractului.
VI. Modificarea, suspendarea si incetarea contractului
A. Modificarea
Contractul poate fi modificat numai prin acordul de vointa al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
B. Suspendarea
De comun acord partile pot dispune suspendarea pe o durata limitata a contractului, care va fi facuta in scris cu ............ zile inainte de data stabilita pentru suspendare.
C. Incetarea
Prezentul contract poate inceta in urmatoarele conditii:
a) prin acordul de vointa al partilor;
b) in cazul incetarii finantarii;
c) prin reziliere.
In cazul in care una dintre parti nu isi respecta obligatiile asumate prin contract, partea lezata ii pune in vedere, in scris, sa depuna toate diligentele pentru executarea corespunzatoare a clauzelor contractuale.
Daca partea in culpa, in termen de .... zile de la primirea notificarii, nu se conformeaza, partea lezata poate denunta unilateral contractul reziliindu-l.
VII. Cesiunea
Furnizorul are obligatia de a nu transfera total sau partial obligatiile sale asumate prin contract, fara sa obtina in prealabil acordul scris al clientului.
Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract.
VIII. Forta majora
Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta actioneaza.
Partea care din cauza de forta majora nu isi poate respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta in scris cealalta parte contractanta in cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii.
Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majora.
Omisiunea de a anunta in scris aparitia fortei majore atrage raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
IX. Raspunderea
Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract partea vinovata raspunde potrivit legii.
X. Solutionarea litigiilor
Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea contractului.
Daca partile nu reusesc sa rezolve pe cale amiabila neintelegerile ivite, se pot adresa instantei de judecata.
XI. Comunicari
Orice comunicare intre parti referitoare la indeplinirea prezentului contract trebuie sa fie transmisa in scris.
Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
Client, Furnizor,
......................... .........................
Data ........... Data ...........
*) Se vor marca cu "x" serviciile ce fac obiectul contractului.
**) Obligatiile partilor pot fi completate in functie de tipul serviciului prestat conform contractului.
ANEXA Nr. 8
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ............/municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata .............., nascut/nascuta la data de ..........., domiciliat/domiciliata/resedinta in localitatea .........., str. ............... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ..., judetul/sectorul .............., posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria ..... nr. ......, codul numeric personal ......, solicit inscrierea in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca in meseria/profesia ........................ .
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ........../municipiului Bucuresti.
Data Semnatura
............ ...............
ANEXA Nr. 9
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ............./municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ..............., nascut/nascuta la data de .........., cu domiciliul/resedinta in localitatea ............., str. ........... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judetul/sectorul ..................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ....... seria ..... nr. ...., codul numeric personal ....., aflandu-ma in una dintre situatiile prevazute la art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare*):
ocup un loc de munca la unitatea ........ si doresc schimbarea acestuia;
am obtinut statutul de refugiat;
beneficiez de alta forma de protectie internationala .........;
sunt cetatean strain sau apatrid care am fost incadrat in munca/am realizat venituri in Romania;
nu am putut ocupa loc de munca dupa:
- repatriere;
- eliberarea din detentie,
solicit inscrierea in evidenta in vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca in meseria/profesia ...............
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru ocuparea fortei de munca a judetului ......../municipiului Bucuresti.
Data Semnatura
........... ................
*) se va marca cu "X" situatia in care se incadreaza persoana.
ANEXA Nr. 10
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ........./municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata .............., codul numeric personal .............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de ...... sunt angajat/angajata in baza actului*) nr. .../.... la unitatea ....... din localitatea ..............., in meseria/profesia .......... .
Data Semnatura
.......... ...............
*) se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.
ANEXA Nr. 11
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ........../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ............., codul numeric personal ..............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevazute la art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare avand in vedere ca incepand cu data de ........ sunt incadrat/incadrata in munca, pe durata .........., conform actului*) nr. ..../......, anexat in copie la prezenta, la unitatea ........ din localitatea ............, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea ........... unde am domiciliul stabil.
Data Semnatura
.......... ...............
*) se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.
ANEXA Nr. 12
la norme
Catre
Agentia pentru ocuparea fortei de munca
a judetului ......../municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal ............, beneficiar/beneficiara al/a indemnizatiei de somaj, la data incadrarii in munca, avand carnetul de evidenta nr. ......, solicit acordarea dreptului prevazut la art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de .......... sunt incadrat/incadrata in munca pe durata de .........., conform actului*) nr. ...../...., anexat in copie la prezenta, la unitatea ......... din localitatea ........., si ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea ........... in localitatea ............ .
Data Semnatura
.......... ...............
*) se va scrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.
ANEXA Nr. 13
Nr. ...............
ANGAJAMENT
Subsemnata/Subsemnatul ......................, posesoare/posesor a/al actului de identitate ......... seria ...... nr. ..............., codul numeric personal ................................, cu domiciliul in ............................, str. ........................... nr. ......, bl. ......, sc. ........., ap. ..., judetul/sectorul ..........., inregistrata/inregistrat in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................./Municipiului Bucuresti, Agentia locala sector ............, avand, dupa caz, Carnetul de evidenta nr. ........., in calitate de beneficiara/beneficiar a/al dreptului/drepturilor prevazute la articolul/articolele ............*) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, ma oblig sa restitui imediat si in mod integral sumele acordate, in situatia in care raporturile de munca/de serviciu inceteaza, intr-o perioada mai mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, din urmatoarele motive:
a) in temeiul art. 55 lit. b), art. 56 lit. g) si i), art. 61 lit. a) si al art. 79 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) in temeiul art. 61 lit. b) din Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, daca a fost condamnat prin hotarare judecatoreasca definitiva;
c) in temeiul art. 84 alin. (1) lit. b) si e), alin. (2) lit. f) si g) si alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare.
Intocmit in**) ...... la data de .........., in doua exemplare, dintre care am primit un exemplar.
Semnatura***) ......................
Completat si semnat in fata noastra.
Semnatura****) ................................
Conform art. 76 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentul angajament constituie titlu executoriu.
*) Se va/vor inscrie articolul/articolele din lege.
**) Localitatea, judetul.
***) Semnatura persoanei care isi ia angajamentul.
****) Semnatura conducatorului agentiei pentru ocuparea fortei de munca.
ANEXA Nr. 14
CONVENTIE
Nr. ........./.........
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ......................../ Municipiului Bucuresti, reprezentata prin ....................................., avand functia de .........................., denumita in continuare agentia, si autoritatea administratiei publice locale/firma privata/organizatia neguvernamentala ....................., reprezentata prin ....................., avand functia de .........................., denumita in continuare angajatorul, avand in vedere, dupa caz, Contractul de achizitie publica nr. ....../......, anexat in copie la prezenta conventie, convin urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni un numar de ...... someri inregistrati la agentie.
Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor inregistrati la agentie este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Agentia se obliga sa subventioneze, conform legii, in limita sumelor alocate din buget cu aceasta destinatie, pe o perioada de ......*), cheltuielile efectuate de angajator pentru fiecare somer incadrat in munca, dupa cum urmeaza:
a) in perioada 1 aprilie - 31 octombrie, 70% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare in luna pentru care se face plata;
b) in perioada 1 noiembrie - 31 martie, un salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare in luna pentru care se face plata, la care se adauga contributiile de asigurari sociale datorate de angajator**), aferente salariului subventionat.
3. Subventia:
a) se acorda conform prevederilor legale, in limita sumelor alocate din buget cu aceasta destinatie;
b) se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat de persoanele incadrate in munca in baza prezentei conventii, fara a depasi numarul de ore aferent programului normal de lucru din luna pentru care se acorda subventia;
c) se acorda lunar in baza cererii de finantare avizate si a celorlalte documente prevazute de lege;
d) nu se acorda pe perioada in care autorizarea/acreditarea angajatorului pentru derularea activitatilor subventionate potrivit art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, este suspendata sau, dupa caz, retrasa, pentru ca angajatorii care sunt obligati, potrivit legii, sa fie autorizati/acreditati.
4. Pentru acordarea subventiei angajatorul se obliga sa depuna documentatia necesara la autoritatea administratiei publice locale si la agentie, in conditiile si la termenele prevazute de lege.
5. Angajatorul are obligatia de a comunica agentiei orice modificare a conditiilor care au condus la incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea subventiei, dupa caz, inclusiv suspendarea/retragerea autorizarii/acreditarii pentru derularea activitatilor subventionate potrivit art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
6. Agentia isi exercita dreptul de control asupra:
a) indeplinirii conditiilor legale pentru incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea subventiei prevazute la art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) nerespectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
In situatia constatarii nerespectarii conditiilor legale avute in vedere la incheierea prezentei conventii si pentru acordarea sumelor prevazute la art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a nerespectarii de catre angajator a obligatiilor sale, prezenta conventie se reziliaza, debitele urmand a fi recuperate conform legii.
7. Agentia poate rezilia conventia, in principal:
a) in situatiile prevazute la pct. 6;
b) la solicitarea autoritatii administratiei publice locale, in situatia in care aceasta nu are statutul de angajator;
c) in cazul retragerii autorizarii/acreditarii angajatorului pentru derularea activitatilor subventionate potrivit art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul angajatorilor care sunt obligati, potrivit legii, sa fie autorizati/acreditati;
d) in caz de forta majora constatata de o autoritate competenta.
Agentia Angajatorul
Director executiv, Director general
................... sau alta persoana autorizata,
.............................
Avizat,
Autoritatea administratiei publice locale ...........
*) Perioada poate fi de cel mult 12 luni.
**) Contributiile de asigurari sociale prevazute la art. 51 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXĂ
la conventie
Judetul ..............................
Angajatorul ..........................
Sediul/adresa ........................
Contul/Banca .........................
Codul fiscal .........................
Telefon ..............................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 78 din Legea
nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
Conventia nr. ....../........
-----------------------------------------------------------------------------------------
Numarul
Numele si Codul si data Durata
Nr. prenumele numeric Categoria Ocupatia incheierii contractului Semnatura
crt. personal de servicii Cod COR contractului individual angajatului
individual de munca
de munca
-----------------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
NOTA: Coloana 3 se va completa cu serviciile derulate in scopul dezvoltarii comunitatii locale.
Angajatorul
Director general sau alta persoana autorizata,
.....................................
ANEXA Nr. 15
CONVENTIE
Nr. ........./.................
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ............/Municipiului Bucuresti, reprezentata prin ............., avand functia de .................., denumita in continuare agentia, si persoana juridica (fizica) ................., reprezentata prin ......................., avand functia de ..................., denumita in continuare angajatorul, convin urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca pe perioada nedeterminata un numar de ....... absolventi ai unor institutii de invatamant, care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de serviciu.
Tabelul nominal cu absolventii incadrati in munca este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Angajatorul se obliga:
a) sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 pe o perioada de cel putin 3 ani de la data incadrarii in munca;
b) sa restituie in totalitate agentiei sumele incasate pentru fiecare absolvent pentru care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca ori de serviciu, in cazul in care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor prevazuti la pct. 1 anterior termenului de 3 ani, in temeiul unuia dintre motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sa deduca, in conditiile legii, din suma reprezentand contributia de ...%*) sumele cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) sa depuna, pentru verificarea si acordarea sumelor cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, odata cu declaratia lunara privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj aferenta lunii respective si tabelul prevazut de lege in acest sens, insotit de copii de pe pontaj si statul de plata;
e) sa depuna declaratia lunara privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj si documentele prevazute de lege pentru verificarea sumelor cuvenite, pana la expirarea termenului legal pentru depunerea acestei declaratii;
f) sa comunice agentiei orice modificare a conditiilor care au condus la incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea sumelor prevazute la art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) sa respecte dispozitiile art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Agentia se obliga sa acorde sumele cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu prevederile legale, prin deducere de catre angajator din contributia de ......%*) pe care acesta este obligat sa o vireze lunar la bugetul asigurarilor pentru somaj.
In situatia in care sumele cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt mai mari, diferenta se plateste de agentie conform prevederilor art. 61 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Sumele cuvenite potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda in conformitate cu prevederile legale in vigoare si constau in:
a) suma reprezentand contributia de .......%*) aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizat de absolventii incadrati prevazuti la pct. 1 si constituit din elementele prevazute la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) subventia prevazuta, dupa caz, la art. 80 alin. (1) lit. a), b) si c) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
5. Agentia isi exercita dreptul de control asupra:
a) indeplinirii conditiilor legale pentru incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea sumelor prevazute la art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) nerespectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
6. In situatia constatarii nerespectarii conditiilor legale avute in vedere la incheierea prezentei conventii, pe perioada derularii acesteia si pentru acordarea sumelor prevazute la art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a nerespectarii de catre angajator a obligatiilor sale, agentia va aplica sanctiunile prevazute de lege si va recupera debitele conform legii.
Agentia Angajatorul
Director executiv, Director general
sau alta persoana autorizata,
....................... .............................
*) Cota contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit art. 26 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXĂ
la conventie
Judetul .............................
Angajatorul .........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon .............................
TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca,
conform prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca,
cu modificarile si completarile ulterioare
Conventia nr. ......./........
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Numarul si
Anul absolvirii/ data incheierii
Nr. Numele si Codul Categoria de Numarul contractului Ocupatia Semnatura
crt. prenumele numeric absolventi*) diplomei/ individual de Cod COR angajatului
personal adeverintei munca/data
angajarii
-------------------------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap, codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera "H".
Angajatorul
Director general sau alta persoana autorizata,
.......................................
*) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
cod C - absolventi de invatamant superior.
ANEXA Nr. 16
Judetul .............................
Angajatorul .........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon .............................
TABEL NOMINAL
cu absolventii institutiilor de invatamant incadrati in munca, conform
prevederilor art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor
pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile
si completarile ulterioare, pentru stabilirea sumelor cuvenite
angajatorilor din bugetul asigurarilor pentru somaj
Conventia nr. ....../......
Luna ... anul ...
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
|Nr. |Numele si| Codul |Categoria de| Drepturi |Numarul orelor| Suma cuvenita | Sume | |
|crt.|prenumele|numeric |absolventi*)| salariale, | efectiv | pentru timpul |platite|Observatii|
| | |personal| |din care:**)| lucrate |efectiv lucrat***)| ****) | *****) |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| 1. | | | | ... | | | | |
| | | | | ... | | | | |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
|... | | | | ... | | | | |
| | | | | ... | | | | |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| TOTAL | A1 | B1 |
+----------------------------------------------------------------+------------------+-------+
| Suma reprezentand scutirea de la plata contributiei datorate de | |
| angajator la BAS aferenta absolventilor incadrati in conditiile art. | C1 |
| 80 din Legea nr. 76/2002 (2,5% x Total B1) | |
+-----------------------------------------------------------------------------------+-------+
| TOTAL SUME CUVENITE potrivit art. 80 din Legea nr. 76/2002 | |
| (Total A1 + Total C1) | |
+-----------------------------------------------------------------------------------+-------+
In situatia in care absolventii provin din randul persoanelor cu handicap, codurile corespunzatoare studiilor absolvite vor fi insotite de litera "H".
Angajatorul
Director general sau alta persoana autorizata,
..................................
*) Coloana 3 se completeaza dupa cum urmeaza:
cod A - absolventi ai ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
cod B - absolventi de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
cod C - absolventi de invatamant superior.
**) Coloana 4 se completeaza prin evidentierea separata a drepturilor care se inscriu in carnetul de munca (salariul de baza lunar brut, sporuri, indemnizatii, alte adaosuri, salariu de merit, sporul de vechime in munca etc.).
***) Coloana 6 se completeaza cu suma cuvenita pentru timpul efectiv lucrat, din cuantumul subventiei prevazute la art. 80 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, acordata angajatorului in functie de categoria absolventului.
****) Coloana 7 se completeaza cu sumele platite absolventilor reprezentand elementele constitutive ale fondului total de salarii brute lunare prevazute la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
*****) Coloana 8 se completeaza, dupa caz, cu data si motivul incetarii/suspendarii/reluarii dupa suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu.
ANEXA Nr. 17
ACT ADITIONAL
la Conventia nr. ....../........
Incheiat la data de ........................
intre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................../ Municipiului Bucuresti, reprezentata prin ......................., avand functia de ........................................., denumita in continuare agentia, si angajatorul ....................., reprezentat prin ..........................., avand functia de ....................., prin care se stabilesc urmatoarele:
1. Angajatorul asigura prin furnizorul de formare profesionala*) ............................., autorizat in conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor prin Autorizatia seria ..... nr. ........ din data de .............., un program de formare profesionala sub forma de curs de**) ... pentru ocupatia de ..., pentru un numar de ... absolventi, incadrati in munca in conditiile art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. La finalizarea programului de formare prevazut la pct. 1, angajatorul solicita agentiei suportarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au promovat examenul de absolvire.
3. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea profesionala a absolventilor care au promovat examenul de absolvire, angajatorul va prezenta documentatia prevazuta la art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Agentia se obliga sa suporte, in conditiile legii, cheltuielile aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au promovat examenul de absolvire.
Agentia Angajatorul
Director executiv, Director general
sau alta persoana autorizata,
..................... .............................
*) Se va mentiona denumirea furnizorului de formare profesionala autorizat prin care angajatorul asigura formarea profesionala a absolventilor.
**) Se va inscrie: initiere, calificare, recalificare, perfectionare sau specializare.
ANEXA Nr. 18
la norme
Judetul ....................................
Angajator ..................................
Sediul/adresa ..............................
Contul/Banca ...............................
Codul fiscal ...............................
Telefon ....................................
TABEL NOMINAL
cu absolventii de invatamant care au urmat o forma de pregatire profesionala organizata de angajator in baza art. 84
alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca
+----+-----------------+--------+---------+------------+------------+------------+------------+------------+----------+
| | | | | | Ocupatia/ | | | | |
| | | Codul | | Forma | meseria | Data | Data | Numarul |Cheltuieli|
|Nr. | Numele |numeric | Data |de pregatire| in care | inceperii | incheierii | si data | pe |
|crt.| si prenumele |personal|angajarii|profesionala|s-a pregatit| pregatirii | pregatirii | actului | cursant |
| | | | | |profesional |profesionale|profesionale|de absolvire| |
| | | | | | Cod COR | | | | |
+----+-----------------+--------+---------+------------+------------+------------+------------+------------+----------+
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
+----+-----------------+--------+---------+------------+------------+------------+------------+------------+----------+
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
+----+-----------------+--------+---------+------------+------------+------------+------------+------------+----------+
| |TOTAL CHELTUIELI:| x | x | x | x | x | x | x | |
+----+-----------------+--------+---------+------------+------------+------------+------------+------------+----------+
Angajator
Director general,
...............................
ANEXA Nr. 19
CONVENTIE
Nr. .../.........
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ............/Municipiului Bucuresti, reprezentata prin ..........., avand functia de ...................., denumita in continuare agentia, si persoana juridica (fizica) ................., reprezentata prin ........................, avand functia de .................., denumita in continuare angajatorul, avand un numar de*) .............. angajati, convin urmatoarele:
1. Angajatorul incadreaza in munca:
A. pe perioada nedeterminata un numar de:
a) ................... someri in varsta de peste 45 de ani, inregistrati in evidenta agentiei;
b) ................... someri parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, inregistrati in evidenta agentiei;
c) ................... persoane cu handicap;
B. un numar de:
a) ................... someri inregistrati in evidenta agentiei care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala;
b) ................... someri inregistrati in evidenta agentiei care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala.
Tabelul nominal cu persoanele incadrate in munca este prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta conventie.
2. Angajatorul se obliga:
a) sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 lit. A pe o perioada de cel putin 2 ani de la data incadrarii in munca;
b) sa respecte dispozitiile art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sa restituie in totalitate agentiei sumele incasate pentru fiecare persoana pentru care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu, plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, in cazul in care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevazute la pct. 1 lit. A anterior termenului de 2 ani, in temeiul unuia dintre motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) sa deduca, in conditiile legii, din suma reprezentand contributia de ... %**) sumele cuvenite potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
e) sa depuna pentru verificarea si acordarea sumelor cuvenite potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, odata cu declaratia lunara privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj aferenta lunii respective, si tabelul prevazut de lege in acest sens, insotit de copii de pe pontaj si statul de plata;
f) sa depuna declaratia lunara privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj si documentele prevazute de lege pentru verificarea sumelor cuvenite, pana la expirarea termenului legal pentru depunerea declaratiei lunare;
g) sa comunice agentiei orice modificare a conditiilor care au condus la incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea sumelor prevazute la art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Agentia se obliga sa acorde sumele cuvenite potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, in conformitate cu prevederile legale, prin deducere de catre angajator din contributia de ......%**) pe care acesta este obligat sa o vireze lunar la bugetul asigurarilor pentru somaj.
In situatia in care sumele cuvenite potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt mai mari, diferenta se plateste de agentie conform prevederilor art. 61 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Sumele cuvenite potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda in conformitate cu prevederile legale in vigoare si constau in:
a) suma reprezentand contributia de ...... %**) aplicata asupra fondului total de salarii brute lunare realizat de persoanele incadrate in munca prevazute la pct. 1 lit. Aa) si b) si constituit din elementele prevazute la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) subventia prevazuta, dupa caz, la art. 85 alin. (1), (2) si (5) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
5. Agentia isi exercita dreptul de control asupra:
a) indeplinirii conditiilor legale pentru incheierea prezentei conventii, derularea acesteia si acordarea sumelor prevazute la art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) nerespectarii de catre angajator a obligatiilor prevazute de prezenta conventie.
6. In situatia constatarii nerespectarii conditiilor legale avute in vedere la incheierea prezentei conventii, pe perioada derularii acesteia si pentru acordarea sumelor prevazute la art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a nerespectarii de catre angajator a obligatiilor sale, agentia va aplica sanctiunile prevazute de lege si va recupera debitele conform legii.
Agentia Angajatorul
Director executiv, Director general
sau alta persoana autorizata,
..................... ..........................
*) Se va completa in cazul in care angajatorul incadreaza in munca persoane cu handicap.
**) Cota contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit art. 26 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXĂ
la conventie
Judetul .............................
Angajatorul .........................
Sediul/adresa .......................
Contul/Banca ........................
Codul fiscal ........................
Telefon .............................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85 din Legea
nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
Conventia nr. .../...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Numele si Codul Categoria Numarul si data incheierii Data indeplinirii Ocupatia Semnatura
crt. prenumele numeric de contractului individual de conditiilor de Cod COR angajatului
personal persoane*) munca/Data angajarii pensionare**)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Angajatorul
Director general sau alta persoana autorizata,
.....................................
*) Coloana 3 se va completa dupa cum urmeaza:
cod A - someri in varsta de peste 45 de ani, inregistrati in evidenta agentiei;
cod B - someri parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, inregistrati in evidenta agentiei;
cod C - persoane cu handicap;
cod D - someri inregistrati in evidenta agentiei, care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei anticipate partiale;
cod E - someri inregistrati in evidenta agentiei, care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala.
**) Coloana 5 se va completa numai pentru categoriile de persoane prevazute la codurile D si E.
ANEXA Nr. 20
Judetul ..........................
Angajatorul ......................
Sediul/adresa ....................
Contul/Banca .....................
Codul fiscal .....................
Telefon ..........................
TABEL NOMINAL
cu persoanele incadrate in munca, conform prevederilor art. 85
din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru
somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile
si completarile ulterioare, pentru stabilirea sumelor cuvenite
angajatorilor din bugetul asigurarilor pentru somaj
Conventia nr. .../...
Luna ... anul ...
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
|Nr. |Numele si| Codul |Categoria de| Drepturi |Numarul orelor| Suma cuvenita | Sume | |
|crt.|prenumele|numeric | persoane*) | salariale, | efectiv | pentru timpul |platite|Observatii|
| | |personal| |din care:**)| lucrate |efectiv lucrat***)| ****) | *****) |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| 1. | | | | ... | | | | |
| | | | | ... | | | | |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
|... | | | | ... | | | | |
| | | | | ... | | | | |
+----+---------+--------+------------+------------+--------------+------------------+-------+----------+
| TOTAL | A1 | B1 |
+----------------------------------------------------------------+------------------+-------+
| Suma reprezentand scutirea de la plata contributiei datorate de angajator |
| la BAS aferenta persoanelor prevazute la art. 85 alin. (1) din Legea C1 |
| nr. 76/2002, incadrate in munca in conditiile acestui articol |
| (2,5% x Total B1) |
+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| TOTAL SUME CUVENITE potrivit art. 85 din Legea nr. 76/2002 (Total A1 + Total C1) |
+-------------------------------------------------------------------------------------------+
Angajatorul
Director general sau alta persoana autorizata,
....................................
*) Coloana 3 se completeaza dupa cum urmeaza:
cod A - someri in varsta de peste 45 de ani, inregistrati in evidenta agentiei;
cod B - someri parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, inregistrati in evidenta agentiei;
cod C - persoane cu handicap;
cod D - someri inregistrati in evidenta agentiei, care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei anticipate partiale;
cod E - someri inregistrati in evidenta agentiei, care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta si nu indeplinesc conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala.
**) Coloana 4 se completeaza numai pentru categoriile de persoane prevazute la codurile A si B. Se evidentiaza separat toate drepturile acestor persoane, care se inscriu in carnetul de munca (salariul de baza lunar brut, sporuri, indemnizatii, alte adaosuri, salariu de merit, sporul de vechime in munca etc.).
***) Coloana 6 se completeaza cu suma cuvenita pentru timpul efectiv lucrat, din cuantumul subventiei prevazute la art. 85 alin. (1), (2) si (5) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, acordata angajatorului.
****) Coloana 7 se completeaza numai pentru categoriile de persoane prevazute la codurile A si B, cu sumele platite acestora reprezentand elementele constitutive ale fondului total de salarii brute lunare prevazute la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
*****) Coloana 8 se completeaza, dupa caz, cu data si motivul incetarii/suspendarii/reluarii dupa suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu.
ANEXA Nr. 21
Judetul .........................
Angajatorul .....................
Sediul/adresa ...................
Contul/Banca ....................
Codul fiscal ....................
Telefon/fax .....................
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca
a Judetului ............./Municipiului Bucuresti
.........................., reprezentat prin ................., avand functia de ..........,
(angajatorul)
va solicit sa aprobati diminuarea sumei reprezentand contributia lunara de ... %*) datorata
bugetului asigurarilor pentru somaj cu ..., calculate conform art. 62 alin. (3) din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Anexam tabelul nominal cu somerii inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca
incadrati in munca in anul ... si contractele individuale de munca, in copie, ale persoanelor
cuprinse in tabelul nominal.
Data Angajatorul
................. Director general
sau alta persoana autorizata,
...........................
*) Cota contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit art. 26 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
ANEXĂ
la conventie
Judetul ...........................
Angajatorul .......................
Sediul/adresa .....................
Contul/Banca ......................
Codul fiscal ......................
Telefon ...........................
TABEL NOMINAL
cu somerii incadrati in munca, conform prevederilor art. 93 din Legea
nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea
ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nr. Numele si Codul Numarul si data Durata Ocupatia Semnatura
crt. prenumele numeric incheierii contractului contractului Cod COR angajatului
personal individual de munca individual de munca
----------------------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
----------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
Data Angajatorul
................ Director general
sau alta persoana autorizata,
.............................
ANEXA Nr. 22
la norme
_______________________________ _______________________________
Nr. ___________________________ Nr. ___________________________
CONTRACT
1. Partile contractante:
1.1. Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ......, cu sediul in ...................., str. ........................... nr. ......., judetul/sectorul .................., tel. ................., fax .............., e-mail ......................., cod fiscal cont nr. .................... deschis la trezoreria reprezentata prin .............................., avand functia de director executiv si prin ..........................., avand functia de director executiv adjunct, denumita in continuare agentie.
1.2. ..............................., cu sediul in ........................., str. ......................... nr. ......., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ......., judetul/sectorul ..................., tel. ......................., fax ...................., e-mail ......................., cod fiscal/cod unic de inregistrare, cont nr. ................................., deschis la .........., reprezentat prin ...................., avand functia de ......................., denumita in continuare angajator.
2. Obiectul contractului:
Subventionarea partiala de catre agentie a cheltuielilor efectuate cu serviciile de formare profesionala organizate de angajator pentru un numar de ....... persoane, in anul ........., reprezentand ......%*) din numarul total de persoane angajate.
*) Nu poate fi mai mare de 20% din numarul total de salariati, incadrati cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, existenti la data intocmirii programului anual de formare profesionala.
3. Valoarea contractului:
Valoarea estimata a contractului este de cel mult ................ lei.
4. Obligatiile partilor:
A. Agentia:
A.1 . Plateste angajatorului 50% din cheltuielile efectuate cu serviciile de formare profesionala organizate de acesta pentru un numar de ......... persoane, in anul ........ . Lista cuprinzand numele persoanelor care urmeaza sa participe la programul de formare profesionala pentru care se acorda subventia care face obiectul prezentului contract este prevazuta in anexa la contract si face parte din acesta.
A.2 . Controleaza modul de respectare a obligatiilor asumate de angajator prin prezentul contract.
B. Angajatorul:
B.1 . Mentine raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor din lista prevazuta la pct. 4.A.1.
B.2 . Pune la dispozitia agentiei toate informatiile solicitate in legatura cu modul de desfasurare a programului.
B.3 . Pune la dispozitia agentiei informatiile si documentele necesare efectuarii actului de control.
5. Modalitati de plata:
5.1. Agentia deconteaza angajatorului cheltuielile efectuate de acesta, prin decontari, pe baza de acte justificative.
5.2. Decontarile se fac in termen de 5 zile de la data solicitarii acestora de catre angajator, pe baza actelor justificative.
6. Modificarea si incetarea contractului
6.1. Modificarea contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
6.2. Incetarea contractului intervine prin acordul partilor sau prin reziliere.
7. Penalitati si daune interese:
7.1. Incetarea raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor din lista prevazuta la pct. 4.A.1., pentru unul din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, atrage, in sarcina angajatorului, obligatia restituirii sumelor primite plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu ale persoanelor respective.
7.2. Dobanda se calculeaza de la data acordarii de catre agentie a sumelor prevazute la pct. 4.A.1.
7.3. Nerespectarea termenului de plata prevazut la pct. 5.2. atrage, in sarcina agentiei, plata unei penalitati egale cu .....% din valoarea solicitarii de decontare inmultita cu numarul de zile de intarziere.
8. Forta majora:
8.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
8.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta actioneaza.
8.3. Partea contractanta care, din cauza de forta majora, nu isi poate indeplini, respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta, in scris, cealalta parte contractanta, in cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii.
8.4. Omisiunea de a anunta, in scris, aparitia fortei majore atrage raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
8.5. Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majora.
9. Solutionarea litigiilor:
9.1. Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea contractului.
9.2. Daca partile contractante nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe cale amiabila, se pot adresa instantei de judecata.
10. Alte clauze:
10.1. Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie transmisa in scris.
10.2. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
Agentie, Angajator,
....................... .......................
ANEXA Nr. 23
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului
........./Municipiului Bucuresti
Subsemnata/Subsemnatul ......................................., codul numeric personal ............................., absolventa/absolvent a/al institutiei de invatamant/scolii speciale .............................., anul ................ luna .............................................., inregistrata/inregistrat in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................./ Municipiului Bucuresti, agentia locala sector ..............., solicit acordarea dreptului sub forma de prima prevazut la art. 731 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de .............................. sunt angajata/angajat in baza actului*) nr. ............/.................... la unitatea .................... din localitatea ........................, in meseria/profesia ................ .
Data Semnatura
................. ..................
*) Se va inscrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.
ANEXA Nr. 24
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului ................/
Municipiului Bucuresti
Subsemnata/Subsemnatul .............., codul numeric personal .............., absolventa/absolvent a/al institutiei de invatamant/scolii speciale ..........., anul ..............., luna ........................, solicit acordarea dreptului prevazut la art. 731 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere ca incepand cu data de ....................... sunt angajata/angajat cu program normal de lucru, pentru o perioada mai mare de 12 luni, in baza actului*) nr. .........../.............. la unitatea .... din localitatea ............., in meseria/profesia ..........., fapt care a condus la incetarea platii indemnizatiei de somaj de care beneficiam, in temeiul art. 44 lit. a) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Precizez ca am mentinut raporturile de munca/serviciu cu angajatorul la care m-am incadrat in munca pe o perioada de cel putin 12 luni.
Data Semnatura
................. ..................
*) Se va inscrie numarul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.
ANEXA Nr. 25
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca
a Judetului ................./Municipiului Bucuresti
CERTIFICAT
privind stagiul de cotizare ulterior datei de 1 martie 2002
Doamna/Domnul ...................., cod numeric personal ..................., domiciliata/domiciliat in localitatea .................., str. ................. nr. ..........., bl. ..........., sc. .........., et. ........., ap. .........., judetul/sectorul ............................., a realizat un stagiu de cotizare de ............ ani, ........... luni, ............. zile, dupa cum urmeaza:
- in calitate de asigurat obligatoriu prin efectul legii, in perioada .......
Total: ani ........., luni, ........., zile .........;
- in calitate de asigurat in baza unui contract de asigurare pentru somaj, in perioada ......................
Total: ani ........., luni ........., zile ......... .
Certificarea stagiului de cotizare s-a facut conform prevederilor art. 19 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Director executiv,
.................................
Intocmit,
.................................
(numele si prenumele)
................................
(semnatura)
ANEXA Nr. 26
Numar de inregistrare la angajator ......... data ...............
ADEVERINTA
A. Date de identificare a angajatorului:
Denumire/nume ...................................
Codul unic de inregistrare/codul fiscal .........
Cod CAEN ........................................
Adresa ..........................................
Telefon/fax .....................................
E-mail/pagina internet ...........................
B. Date privind plata contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj:
B.1 . Pentru doamna/domnul .................................................., CNP ..................................., care se legitimeaza cu BI/CI/Adeverinta seria ...... numarul ................, salariat din data de ................, in data de ....................... in calitatea noastra de angajator, am retinut si virat la bugetul asigurarilor pentru somaj sumele reprezentand contributia individuala in cota de 1% si contributia datorata de angajator dupa cum urmeaza;
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
| | | | | | | | Numarul si data |
| | | | | | Suma |Instrument| inregistrarii la |
| | | | Suma |Instrument de|reprezentand|de plata, |A.J.O.F.M./A.M.O.F.M. a |
|Nr. |Luna|Baza de|reprezentand| plata, |contributia |numarul si| Declaratiei lunare |
|crt.| si |calcul |contributia | numarul si |datorata de | data | privind evidenta |
| |anul| (BC) |individuala |data acestuia| angajator | acestuia |nominala a asiguratilor |
| | | | | | | |si obligatiilor de plata|
| | | | | | | |la bugetul asigurarilor |
| | | | | | | | pentru somaj |
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
| 1 | | | | | | | |
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
|... | | | | | | | |
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
| 12 | | | | | | | |
+----+----+-------+------------+-------------+------------+----------+------------------------+
NOTA:
- Se completeaza descrescator pentru maxim 12 luni de la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu pentru care angajatorul a virat la bugetul asigurarilor pentru somaj sumele reprezentand contributiile prevazute de lege.
- BC - baza lunara de calcul asupra careia se aplica contributia individuala in cota de 1%, determinata in conformitate cu prevederile art. 14 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin H.G. nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Coloana 4 se completeaza cu suma rezultata prin aplicarea cotei de 1% asupra bazei de calcul prevazute la coloana 3.
- Coloana 6 se completeaza cu suma rezultata prin aplicarea cotei contributiei datorate de angajator asupra sumei platite persoanei reprezentand elementele constitutive ale fondului total de salarii brute lunare prevazute la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin H.G. nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
- Pentru lunile pentru care angajatorul a incasat de la A.J.O.F.M./A.M.O.F.M. diferenta dintre drepturile banesti cuvenite potrivit legii ca urmare a conventiei incheiate si suma reprezentand contributia datorata de angajator, coloana 7 se completeaza cu numarul si data conventiei incheiate.
B.2 . In calitatea noastra de angajator (se completeaza varianta corespunzatoare):
[] nu inregistram debite la Bugetul asigurarilor pentru somaj
[] pentru perioada .................... nu s-a retinut si virat contributia individuala in suma totala de .................. si platit contributia datorata de angajator in suma de ................
[] ne regasim in una din situatiile prevazute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ........ perioada ................................. .
C. Date privind raporturile de munca sau de serviciu ale salariatului:
Actul in baza caruia a fost incadrat in munca, numar si data ................
Data angajarii ........................ .
Data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu ........................
Perioade pentru care raporturile de munca sau de serviciu au fost suspendate*):
Data de suspendare ............ data de incetare a suspendarii .............. motivul suspendarii**) ....................................................... .
*) se completeaza pentru fiecare perioada de suspendare
**) in cazul suspendarii pentru incapacitate temporara de munca se va specifica numarul de zile de concediu medical.
Sub sanctiunile aplicate falsului in acte publice, declar ca am examinat intreg continutul acestei adeverinte si in conformitate cu informatiile furnizate, o declar corecta si completa.
Administrator/Director/Reprezentant legal Compartimentul ..................
Nume si prenume, functia Nume si prenume, functia
(in clar) (in clar)
......................................... .................................