Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Cardul national de sanatate, implementat din 2011
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Cardul national de sanatate, implementat din 2011
Din 2011, fiecare persoana care beneficiaza de asigurare de sanatate va avea un card electronic, prin care i se va dovedi calitatea de asigurat in sistemul de asigurari sociale de sanatate.
 
Hotararea Guvernului nr. 962/2010 pentru aprobarea modalitatii de realizare a sistemului national al cardurilor nationale de asigurari sociale de sanatate a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 646, din 16 septembrie 2010.

Astfel, Compania Nationala „ Imprimeria Nationala” S.A este abilitata pentru producerea, cu titlu de exclusivitate, a tipariturilor cu caracter special ce impun masuri de protectie impotriva falsificarii sau contrafacerii, elaborate de alte institutii si de organele administratiei publice centrale si locale.

Potrivit ministrului Sanatatii, Cseke Atilla, incepand cu anul urmator, cardul electronic de sanatate va inlocui documentele justificative adeverinta sau carnet de asigurat - eliberat prin grija casei de asigurari la care este inscris asiguratul.

Astfel, cardul national se va emite individual pentru fiecare asigurat si se elibereaza numai prin sistemul informatic unic integrat al asigurarilor sociale de sanatate.

De asemenea, potrivit MS, furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate au obligatia de a acorda asistenta medicala titularilor de card national in conditiile prevazute de contractul-cadru si de normele metodologice de aplicare a acestuia.

Implementarea cardului national de asigurari sociale de sanatate are la baza urmatoarele principii:
- identificarea si verificarea eligibilitatii pacientului din punct de vedere al statusului de asigurat;
- identificarea si verificarea eligibilitatii furnizorului de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale;
- accesul si utilizarea datelor medicale, conform legii. In contextul celor mai sus mentionate este de precizat ca implementarea cardului national de asigurat va imbunatatii mecanismul de control al costurilor din sistemul de asigurari sociale de sanatate, prin:
- introducerea unui mecanism suplimentar de control pentru evidentele, raportarile si decontarile serviciilor medicale;
- asigurarea accesului rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date medicale necesare deciziei medicale, in special in caz de urgente medicale;
- valorificarea tehnologiilor actuale privind accesul si schimbul de date in conditii de deplina siguranta si protectie a datelor cu caracter personal conform legislatiei in vigoare si recomandarilor Uniunii Europene.

Beneficiile aduse prin acest proiect sunt:
- inregistrarea sigura si portabila a unui minim de informatii medicale;
- reducerea birocratiei la dovedirea calitatii de asigurat;
- detinerea si controlul personal al accesului la propriile informatii medicale;
- cresterea calitatii actelor medicale si diminuarea riscului de erori medicale si reactii adverse;
- identificarea rapida a nivelului de acoperire a serviciilor si platilor acestora catre CNAS;
- auditarea traseului serviciilor medicale oferite consecutiv de mai multi furnizori de servicii medicale;
- imbunatatirea eficientei utilizarii datelor medicale si administrative.
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !