ANAF: Cererea de certificat digital poate fi depusa la oricare unitate fiscala |
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca solicitarea de utilizare a unui certificat digital poate fi depusa, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea institutiei, conform Ordinului presedintelui ANAF nr. 2568/2010
Cererea de utilizare a certificatului fiscal (Formular 150) trebuie insotita de urmatoarele documente: (a) documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie; (b) documentul care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, in copie si original; (c) documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil (acest document se depune in situatia in care titularului certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat). Incepand cu obligatiile declarative aferente lunii octombrie, declaratiile fiscale vor fi depuse numai electronic de catre contribuabilii mari si mijlocii, definiti conform reglementarilor in vigoare, precum si de sediile secundare ale acestora. Cele 9 declaratii fiscale care trebuie depuse online Pana la data de 25 noiembrie 2010, se vor transmite prin intermediul Sistemului Electronic National, urmatoarele declaratii: a) 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; b) 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"; c) 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale"; d) 120 "Decont privind accizele"; e) 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna"; f) 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata"; g) 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata"; h) 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"; i) 710 "Declaratie rectificativa". |