Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Guvernul a adoptat cea de-a doua rectificare bugetara din acest an.
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Guvernul a adoptat cea de-a doua rectificare bugetara din acest an.
Guvernul se asteapta la majorarea cu peste 2,09 miliarde de lei a veniturilor obtinute din TVA, dar si la o scadere cu aproximativ 770 milioane de lei a impozitului pe venit, se arata in nota de fundamentare a OUG privind rectificarea bugetara. De asemenea, bugetul asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii ar urma sa fie diminuat cu 215 milioane de lei, iar bugetul ministerului educatiei ar urma sa fie redus cu 40 de milioane de lei.
 
Astfel, OUG cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2010 prevede:
a) majorarea veniturilor bugetului de stat pe anul 2010, pe sold, cu suma de +1.202,9 milioane lei, din care:
- impozitul pe profit: -770,0 milioane lei, in principal, datorita efectului contractiei economice, reducerii expunerilor bancilor comerciale si cresterii volumului creditelor neperformante;
- impozit pe venit, profit si castiguri din capital de la persoane fizice: -105,3 milioane lei;
- taxa pe valoarea adaugata: +2.096,4 milioane lei, majorare bazata pe evolutia peste asteptari a incasarilor, astfel media incasarilor pe lunile august si septembrie (influentate de cresterea cotei) a depasit cu 34% media incasarilor din primele 7 luni ale anului, ceea ce denota o performanta foarte buna a colectarii. La imbunatatirea colectarii a contribuit si efectul aplicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale;
- venituri nefiscale: - 780,3 milioane lei,
- venituri din capital: +224,7 milioane lei,
b) majorarea cheltuielilor bugetului de stat, pe sold, cu suma de +1.202,9 milioane lei.
Influentele la cheltuielile bugetului de stat pe ordonatori principali de credite se prezinta astfel:
b1) din bugetul de stat, sume suplimentare au fost propuse a fi alocate pentru:
• Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale: + 987,3 milioane lei, reprezentand, in principal, transferuri pentru echilibrarea bugetului asigurarilor sociale de stat (+480,4 milioane lei) si fonduri pentru plata drepturilor de asistenta sociala (+574,0 milioane lei).
• Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: +502,0 milioane lei, pentru derularea proiectelor din fonduri externe nerambursabile postaderare.
• Ministerul Sanatatii: +256,8 milioane lei, reprezentand transferuri pentru echilibrarea bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
• Ministerul Administratiei si Internelor: +52,6 milioane lei, pentru achitarea obligatiilor restante ale centralelor electrice de termoficare.
• Ministerul Culturii si Patrimoniului National: +25,0 milioane lei, pentru achizitii imobil pentru institutii culturale.
• Ministerul Mediului si Padurilor +11,8 milioane lei, pentru plata materialelor folosite in vederea prevenirii si combaterii inundatiilor si ingheturilor, precum si pentru plata EUMETSAT potrivit obligatiilor rezultate din prevederile Legii pentru aderarea Romaniei la Conventia privind crearea unei Organizatii Europene pentru Exploatarea Satelitilor Meteorologici nr.164/2010.
• Ministerul Transporturilor si Infrastructurii: +5,9 milioane lei, pentru asigurarea de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a conditiilor pentru desfasurarea traficului rutier in conditii de siguranta a circulatiei rutiere pe intreaga retea rutiera de drumuri de interes national deschise circulatiei publice.
• b2) diminuari ale bugetelor ordonatorilor principali de credite, intre care mentionam, in principal:
• Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri -75,3 milioane lei;
• Ministerul Finantelor Publice -58,1 milioane lei;
• Secretariatul General al Guvernului -42,6 milioane lei;
• Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului -40,0 milioane lei;
• Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale -27,4 milioane lei;
• Ministerul Afacerilor Externe -12,1 milioane lei;
• Ministerul Public -12,1 milioane lei;
• Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului -10,3 milioane lei;
• Inalta Curte de Casatie si Justitie -5,5 milioane lei;
• Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor -4,6 milioane lei;
• Curtea de Conturi -3,5 milioane lei;
• Consiliul Concurentei -2,3 milioane lei;
• Serviciul de Telecomunicatii Speciale -2,1 milioane lei;
• Academia Oamenilor de Stiinta din Romania -1,8 milioane lei;
• Institutul Cultural Roman -1,5 milioane lei;
• Ministerul Justitiei -1,3 milioane lei;
• Ministerul Finantelor Publice–Actiuni Generale -334,5 milioane lei.
c) majorarea cheltuielilor din fondurile provenite din fonduri externe nerambursabile, pe sold, cu suma de +60,5 milioane lei.
d) bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se majoreaza la venituri cu suma de +35,0 milioane lei, iar la cheltuieli cu suma de +150,0 milioane lei.
e) economiile inregistrate la unele judete, la sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti, se redistribuie pentru:
- finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav, inclusiv indemnizatiile lunare (+251,2 milioane lei),
- finantarea cheltuielilor de personal din institutiile de invatamant preuniversitar de stat (+43,2 milioane lei),
- suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetului Constanta (+1,5 milioane lei), destinate finantarii cheltuielilor aferente invatamantului special si centrelor judetene de resurse si asistenta educationala.
f) efectuarea de redistribuiri a unor economii de la anumite naturi de cheltuieli la altele in cadrul fondurilor aprobate in bugetele unor ordonatori principali de credite.
g) mentinerea deficitului bugetar in corelatie cu evolutia prognozata a indicatorilor macroeconomici si cu masurile instituite, la 6,8% ca pondere in PIB.

De asemenea, in OUG cu privire la rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2010 sunt prevazute:
1. La bugetul asigurarilor sociale de stat prin proiectul de act normativ se propune:
a) diminuara veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferent sistemului de pensii cu suma de 215 milioane de lei, rezultand din:
- diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 695,4 milioane de lei, datorata in principal contributiilor de asigurari sociale de stat.
- majorarea subventiei acordata de la bugetul de stat cu suma de 480,4 milioane de lei.

b) diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii cu suma de 215 milioane de lei, datorata in principal diminuarii cu suma de 195 milioane de lei la titlul de “Asistenta sociala”.
c) diminuarea cheltuielilor de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de 8,3 milioane de lei.

2. La bugetul asigurarilor pentru somaj prin proiectul de act normativ se propune:
a) diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor pentru somaj aferente sistemului asigurarilor pentru somaj, cu suma de 100 de milioane de lei.
b) diminuarea cheltuielilor sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale cu suma de 8,3 milioane de lei.

2. La bugetul asigurarilor prin proiectul de act normativ se propune:
a)
diminuarea veniturilor bugetului asigurarilor pentru somaj aferente sistemului asigurarilor pentru somaj, cu suma de 100 milioane de lei.
b) diminuarea veniturilor fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu aproximativ 4 milioane lei.
c) diminuarea cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj aferente sistemului asigurarilor pentru somaj cu suma de 210,8 milioane lei, datorata in principal diminuarii cu suma e 136,6 milioane de lei la titlul “Aistenta sociala”, precum si cu suma de 74,2 milioane de lei la titlul “transferuri intre unitati ale administratiei publice”, titlu de la care se platesc in principal contributiile aferente indemnizatiilor de somaj.
d) diminuarea cheltuielilor fondului de garantare pentru plata creantelor salariale cu suma de 3 milioane de lei datorata diminuarii sumelor la titlul “alte cheltuieli”, titlu de unde se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contactele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii in stare de insolventa.

Conform notelor de fundamentare, analiza rezultatelor bugetare derulata pe parcursul primelor noua luni ale anului 2010 scoate in evidenta faptul ca executia bugetului general consolidat s-a incheiat cu un deficit de 23,3 miliarde lei, sub limita tintei de deficit, in suma de 28,2 miliarde lei, prevazuta prin Acordul Stand-by incheiat cu Fondul Monetar International. Astfel, o noua rectificare este necesara pentru:
- mentinerea acordurilor de imprumut cu organismele internationale (Fondul Monetar International, Banca Mondiala si Comisia Europeana), acorduri absolut necesare pentru asigurarea stabilitatii economice a Romaniei si a mentinerii increderii investitorilor in climatul socio-economic romanesc.
- punerea in aplicare a recomandarilor expertilor organismelor financiare internationale potrivit carora este necesara adoptarea unei politici de restrangere a cheltuielilor bugetare.
- asigurarea fondurilor necesare unor ordonatori principali de credite in vederea desfasurarii normale a activitatii acestora pana la finele anului.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !