Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Noi drepturi pentru europenii care fac cumparaturi pe internet
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Noi drepturi pentru europenii care fac cumparaturi pe internet
Orice produs cumparat online care nu a fost livrat in 30 de zile de la plasarea comenzii poate fi refuzat de client, potrivit unor amendamente la legislatia comunitara privind drepturile consumatorilor, sustinute joi de deputatii europeni. Noile norme vizeaza protejarea consumatorilor atunci cand cumpara produse de pe internet.
 
„Deputatii au adoptat modificari ale legii (privind drepturile consumatorilor – n.red.), dar au decis sa amane finalizarea pozitiei, urmand ca actul legislativ sa fie transferat catre comisia parlamentara in vederea ajungerii la un acord cu statele membre”, se arata intr-un comunicat al Parlamentului European, remis redactiei Avocatnet.ro.

Noile reglementari stabilesc un termen de 14 zile in care consumatorul poate returna produl cumparat online, daca nu este multumit, indiferent de motiv. Mai mult, in cazul in care pretul produsului depaseste 40 de euro, comerciantul trebuie sa plateasca transportul postal. Toate costurile trebuie returnate consumatorului in termen de 14 zile dupa retragere. Cu toate acestea, consumatorul trebuie sa demonstreze ca a returnat bunul.

Dreptul la alegere in deplina cunostinta de cauza

Membrii PE considera ca toti consumatorii trebuie sa stie de la cine cumpara, ce anume si cat costa un produs atunci cand comanda dintr-un catalog online, de aceea identitatea si adresa vanzatorului trebuie sa fie cunoscute cumparatorului.

„Noile drepturi la informare pun capat si costurilor ascunse, cum sunt cele asociate cu casutele bifate in prealabil, folosite uneori in vanzarile online. Mai mult, cumparatorul trebuie sa accepte in cunostinta de cauza pretul total inainte de finalizarea vanzarii”, precizeaza comunicatul.

Livrarea si raspunderea pentru colet

Potrivit parlamentarilor europeni, in prezent, consumatorii intampina cele mai multe probleme la livrare, de aceea deputatii au hotarat ca orice bun sau serviciu, comandat la distanta, trebuie livrat cumparatorului in termen de 30 de zile, in caz contrar consumatorul avand dreptul sa anuleze comanda.

De asemenea, comerciantul este raspunzator pentru orice deteriorare sau pierdere a bunului in timpul livrarii.

„Daca vanzatorul nu informeaza consumatorul cu privire la dreptul la retragere, perioada de retragere trebuie prelungita automat la 3 luni, spune Consiliul, sau la un an, e de parere Parlamentul”, se mai arata in documentul PE.

Bunurile digitale cum sunt muzica, filmele sau programele informatice vor fi scutite de dreptul de retragere. Cumpararea va fi considerata finalizata din momentul in care incepe descarcarea.

„Reglementarile sustinute astazi in Parlament consolideaza semnificativ drepturile consumatorilor, in special in ceea ce priveste informarea, livrarea si retragerea din contracte, si clarifica normele care fac referire la descarcarile digitale si eliminarea birocratiei in intreprinderile mici si mijlocii”, se mai precizeaza in documentul citat.

Noua legislatie UE se va aplica aproape tuturor vanzarile, fie ca acestea sunt efectuate intr-un magazin, prin telefon, ordin postal sau online, potrivit Parlamentului European. Ea va actualiza reglementarile in vigoare, avand in vedere cresterea vanzarilor prin internet si protejarea sporita a cumparatorilor online.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !