Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Termen 25 martie: Angajatorii declara distinct impozitul si contributiile lunare
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Termen 25 martie: Angajatorii declara distinct impozitul si contributiile lunare
Angajatorii au la dispozitie mai putin de doua saptamani pentru plata impozitului pe salarii si a contributiilor la bugetele de asigurari sociale lunare. Pana la 25 martie, trebuie sa depuna doua declaratii fiscale distincte, potrivit noilor reglementari.

Angajatorii trebuie sa declare si sa plateasca impozitul pe salarii si contributiile de asigurari sociale, pana la data de 25 martie. Inca din luna februarie, au intrat in vigoare noi prevederi legislative, prin care acestia sunt obligati sa completeze lunar doua declaratii, in functie de categoria din care face parte parte obligatia fiscala. 

Ordinul ANAF nr. 101/2008 (Click aici ) a introdus un nou formular, Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale – Declaratia 102.

Astfel, obligatiile in contul bugetului de stat, printre care si impozitul pe salarii, vor fi declarate prin formularul 100 (Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat ), iar obligatiile care se platesc in contul bugetelor de asigurari sociale si fondurilor speciale vor fi declarate prin formularul 102 (Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale). 

Inainte  de intrarea in vigoare a Ordinului nr. 101/2008,  declararea acestor obligatii fiscale era posibila prin completarea unui singur formular, Declaratia 100. 

Obligatiile fiscale care trebuie declarate prin formularul 102 sunt stabilite prin Nomenclatorul din anexa 16  la Ordinul ANAF nr. 101/2008 si vizeaza:
a) contributiile sociale datorate de angajator;
b) contributiile sociale retinute de la asigurati;
c) contributia angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;
d) contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate pentru produsele din tutun si pentru bauturi alcoolice;
e) contributia pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate din activitati publicitare la produsele din tutun si bauturi alcoolice.

Pentru indeplinirea obligatiilor fiscale, contribuabilii trebuie sa foloseasca noile modele ale formularelor, stabilite prin Ordinul nr. 101/2008, si sa le completeze conform noilor instructiuni. 

ANAF putea gasi solutii mai bune 

De la inceputul anului, contribuabilii trebuie sa plateasca  obligatiile fiscale datorate la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale, in conturi unice, prin utilizarea a doua ordine de plata, cate unul pentru fiecare buget.

Ordinul prin care ANAF a obligat contribuabilii sa depuna doua declaratii fiscale - Declaratia 100 si Declaratia 102 - , in loc de una,  nu se justifica, in sensul ca ar facilita in vreun fel plata obligatiilor fiscale. Dimpotriva, existau solutii mai bune, dupa cum sustin specialistii in domeniul fiscal.

"Listarea a doua formulare separate nu face decat sa mareasca numarul declaratiilor  care trebuie depuse de catre contribuabil", precizeaza Lia Secareanu, Directorul Departamentului de Consultanta din cadrul companiei ContExpert.

" Chiar daca cele doua declaratii cuprind separat atat obligatiile fiscale datorate bugetului de stat si cele datorate bugetului de asigurari sociale si fondurilor speciale, care se platesc in conturi unice distincte, cat si totalul sumelor datorate pe fiecare buget, evidenta aceasta se putea realiza prin delimitarea acestor categorii de obligatii in doua capitole ale aceleiasi declaratii", adauga Lia Secareanu, din cadrul ContExpert Consulting. 

Exceptii pentru microintreprinderi si persoane care desfasora activitati independente 

Legislatia in materia fiscala stabileste anumite exceptii de la declararea impozitului pe salarii  si contributiilor la termenul de  25 al fiecarei luni.

Este vorba, in principal, de microintreprinderi, asocieri fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice precum si  de persoane fizice care desfasoara activitati independente, acestea avand obligatia depunerii trimestriale a Declaratiilor 100 si 102.

Tododata, termenul lunar nu se aplica si in cazul asociatiilor , fundatiilor sau al altor entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice, care depun semestrial aceste declaratii.

Sursa Avocatnet.ro

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !