Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow O noua ocupatie in COR: Administrator societate comerciala
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

O noua ocupatie in COR: Administrator societate comerciala
Ministerul Muncii si Institutul National de Statistica au introdus o noua ocupatie in Clasificarea Ocupatiilor din Romania: administrator societate comerciala.

O serie de noi ocupatii au fost introduse prin  ordinul comun al Ministerului Muncii si al  Institutului National de Statistica nr. 170/179 din 2008 pentru completarea Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR), printre care si cea de administrator societate comerciala. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 219 din 21 martie 2008.

Ocupatia de administrator societate comerciala a fost inclusa in categoria specialistilor cu functii administrative si comerciale si are codul 241939

Noua completare  va facilita inregistrarea contractelor de munca ale administratorilor societatilor comerciale la Inspectoratele Teritoriale de Munca, deoarece, pana acum, ocupatia  nu era prevazuta in COR. 

Aceasta  se va aplica, insa, doar in cazul contractelor individuale de munca ale administratorilor societatilor comerciale cu raspundere limitata.

Potrivit Legii societatilor comerciale, administratorii societatilor pe actiuni pot exercita aceasta functie doar in baza unui contract de mandat (administrare) si nu in baza unui contract de munca.
In schimb, in cazul societatilor cu raspundere limitata, OUG  nr. 82/2007 a stabilit ca asociatul unic are dreptul de a fi si angajat al societatii comerciale. Inainte de intrarea in vigoarea a OUG nr. 82/2007, alineatului 3 al art.1961 din Legea societatilor comerciale prevedea ca asociatul unic putea avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic era, cu exceptia cazului in care avea calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie. 

Mai mult,  OUG nr. 82/2007 a introdus un nou alineat in cadrul art. 1961, alineatul 4, care stabileste ca "dispozitiile privitoare la administrarea societatilor pe actiuni nu sunt aplicabile societatilor cu raspundere limitata, indiferent daca sunt sau nu supuse obligatiei de auditare". .

Peste 200 de ocupatii noi in COR 

Ordinul comun al Ministerului Muncii si al Institutului National de Statistica a introdus peste 200 de noi ocupatii in Clasificarea Ocupatiilor din Romania. 

Dintre acestea, mentionam: 
- Consilier de probatiune codul 242206; 
- Inspector probatiune codul 242207; 
- Administrator financiar (patrimoniu) studii superioare codul 244111;  
- Administrator financiar (patrimoniu) studii medii codul 412207; 
- Manager de inovare codul 241941; 
- Analist financiar codul 241943; 
- Sef executiv audit intern codul 122952;  
- Inginer/inspector de specialitate/referent de specialitate/expert codul 214437; 
- Manager general codul 121028
- Manager codul 121029
- Brand manager codul 244707
- Manager în domeniul sigurantei alimentare codul 242321

Obligatia de a inregistra contractele de munca la ITM 

Legea nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca obliga angajatorii sa inregistreze contractele individuale de munca la inspectoratul teritorial de munca (ITM), in caz contrar riscand o amenda de la 3000 de lei la 6000 de lei.

Trebuie precizat ca incadrarea salariatului, pe o anumita functie, se face potrivit Clasificarii Ocupatiilor din Romania.

Totdata, angajatorii au obligatia de a infiinta, completa si transmite inspectoratului teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor in format electronic. Acesta se completeaza in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii contractelor individuale de munca.

Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat.

De asemenea, angajatorii trebuie sa depuna registrul in termen de de 5 zile de la data la care au intervenit modificari referitoare la elementele de identificare a salariaţilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data si temeiul incetarii contractului individual de munca.

Registrul trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
 
Sursa: Avocatnet.ro 
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !