Pentru a putea fi depuse la ghiseele Finantelor, situatiile financiare anuale trebuie semnate conform prevederilor legale. Reglementarile stabilesc ca raportarile financiare au nevoie de doua semnaturi.
Pe de-o parte, in partea dreapta a paginii situatiile financiare anuale trebuie semnate de catre persoanele care le intocmesc, adica cele care organizeaza si conduc contabilitatea societatii pentru care formularele se depun. Mai exact, aici pot semna, conform informatiilor oferite de Finante in formularele pentru bilanturi:
- Persoane fizice autorizate CECCAR (Experti contabili)
-
Persoane juridice autorizate CECCAR (firme de contabilitate)
- Directorul economic
-
Contabilul sef
- Alta persoana care are studii superioare economice si care inlocuieste Directorul Economic si Contabilul sef, cand acestia lipsesc.
In ceea ce priveste punctul 5, trebuie sa stiti ca nu orice persoana din cadrul societatii poate semna bilantul. Asa cum noteaza Finantele, persoana respectiva trebuie sa aibe studii economice superioare si sa sa tina locul, printr-o imputernicire legala, Directorului Economic si Contabilului Sef, atunci cand acestia nu sunt la firma.
Imputernicirea este mentionata in Legea contabilitatii, care prevede la art. 10 ca ”Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
A doua semnatura obligatorie pe orice raportare financiara anuala este cea a administratorului sau persoanei care are obligatia gestionarii entitatii. Administratorul trebuie sa semneze in partea stanga, el asumandu-si astfel raspunderea legala pentru intocmirea corecta a situatiilor financiare anuale.
Atentie! Cele doua semnaturi mentionate trebuie sa apara pe fiecare pagina pe care sunt solicitate
|