Pana la 20 mai, toate autoritatile si institutiile publice centrale, dar si unitatile din subordinea acestora, trebuie sa transmita Ministerului Economiei si Finantelor lista cu toate taxele, impozitele si tarife fiscale si nefiscale pe care le gestioneaza, pentru a fi incluse intr-un Registru organizat la nivel national.
Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) va infiinta Registrul impozitelor, taxelor si tarifelor cu caracter fiscal si nefiscal. Acesta va putea fi consultat de toti contribuabilii, pe pagina de internet a MEF. In plus, orice modificare privind taxele si impozitele va fi semnalata de autoritarea care opereaza aceasta schimbare si va fi introdusa in registrul fiscal.
MEF a stabilit, prin Ordinul nr. 1364/2008, ca toate institutiile care au cont deschis in trezorerie, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 500/2002 privind finantele publice si ale Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, trebuie sa transmita pana la data de 20 mai 2008, lista impozitelor, taxelor si tarifelor cu caracter fiscal si nefiscal pe care le gestioneaza.
Obligatia vizeaza si toate institutiile aflate in subordinea, sub autoritatea sau coordonarea autoritatilor si institutiilor publice centrale, care vor trebui sa transmita autoritatilor si institutiilor lor de resort aceleasi date.
Ordinul MEF nr. 1364/2008 fost publicat in Monitorul Oficial Partea I, nr. 355 de ieri, 8 mai.
Initiativa unui Registru cu toate taxele si impozitele din Romania a aparut inca de la inceputul lunii aprilie. La acea vreme, ministrul economiei, Varujan Vosganian sustinea necesitatea elaborarii unui astfel de registru, care sa cuprinda atat taxele si tarifele percepute in baza Codului fiscal, cat si cele percepute in afara Codului fiscal, la nivel central, cat si local, pentru evitarea unei parafiscalitati excesive.
Sursa: Avocatnet.ro
|