Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Legislatie arrow Ordinul MEF nr. 2142/2008
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Ordinul MEF nr. 2142/2008

Ordinul MEF nr. 2142/2008 - modificarea Procedurii
privind stingerea creantelor fiscale prin trecerea in
proprietatea publica a statului a unor bunuri
imobile proprietate a debitorilor

Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 2142/2008 pentru modificarea si completarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 575 din 30.07.2008.

In temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere dispozitiile art. 175 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul economiei si finantelor emite urmatorul ordin:

Art. I. - Procedura privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

   1. Punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
   "1. Creantele reprezentand impozite, taxe si alte venituri cuvenite bugetului de stat si/sau creantele reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor, cu exceptia celor cu retinere la sursa si a accesoriilor aferente acestora, denumite in continuare creante fiscale, se pot stinge prin dare in plata"
   2. La punctul 6, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:
    "d1) mentiunea ca in volumul creantelor prevazute la lit. d) nu sunt cuprinse si creante cu retinere la sursa si accesoriile aferente acestora;".
   3. La punctul 7, litera h) se abroga.
   4. La punctul 8 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
   "b) solicitarea privind preluarea in administrare a imobilului respectiv, avizata de ordonatorul principal de credite ori, in cazul in care solicitantul bunurilor imobile este Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau o unitate fiscala teritoriala subordonata acesteia, de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, insotita de un referat intocmit de institutia publica solicitanta, potrivit modelului din anexa nr. 1, in cazul in care aceasta a fost depusa la organul fiscal competent, inclusiv la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale. In cazul in care solicitantul preluarii in administrare a bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizata de Ministerul Internelor si Reformei Administrative. Daca in evidenta prevazuta la pct. 11 nu exista o astfel de solicitare si aceasta nici nu a fost depusa la organul fiscal competent, debitorul are obligatia identificarii solicitantului privind preluarea in administrare a imobilului, precum si a prezentarii solicitarii catre directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, in vederea inscrierii in evidenta;".
   5. La punctul 9, teza a doua se abroga.
   6. Punctul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "10. In cazul in care solicitarea privind preluarea in administrare a bunului imobil, impreuna cu referatul intocmit de institutia publica solicitanta, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au fost depuse de catre debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, le va anexa la documentatia primita de la organul fiscal competent ori de la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale, dupa caz, si va intocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevazute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum si:
    a) punctul de vedere asupra solicitarii debitorului si propunerea privind aplicarea procedurii de dare in plata;
    b) mentiunea ca valoarea de inventar evidentiata in cererea debitorului este cea specificata in fisa mijlocului fix si in balanta analitica a mijloacelor fixe si este reevaluata in conformitate cu ultimele reglementari legale in vigoare;
    c) eficienta preluarii bunului imobil, determinata prin compararea creantelor fiscale stinse, la care se adauga si cheltuielile de transformare si amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi constructii sau achizitii ori cu cele aferente platii de chirii, precum si sursa de acoperire suplimentara prevazuta pentru amenajarea spatiului, astfel cum au fost mentionate de catre institutia publica solicitanta."
   7. La punctul 15, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c1), cu urmatorul cuprins:
    "c1) existenta acordului Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si/sau al Ministerului Sanatatii Publice, prevazut la pct. 7 lit. g), in cazul in care debitorul solicita prin cerere stingerea prin dare in plata a contributiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale si/sau la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, dupa caz;".
   8. Punctul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 si 50 se intocmesc in 4 exemplare cu valoare de original si se comunica de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala debitorului si, prin directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti ori prin Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, organului fiscal competent, inclusiv directiei regionale vamale, si institutiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhiveaza de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In cazul in care bunurile imobile urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste si se comunica cate o decizie."
   9. Punctul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "22. Procesul-verbal pentru trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile se intocmeste, de regula, in 3 exemplare cu valoare de original, dintre care un exemplar se inainteaza debitorului, un alt exemplar se inainteaza, prin directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti ori prin Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, impreuna cu un exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obtinerea bunului imobil in administrare, iar al treilea exemplar ramane la organul fiscal competent, inclusiv la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale. In cazul in care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor a decis trecerea in proprietatea publica a statului urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste cate un proces-verbal de trecere in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile."
   10. Punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "28. Cu valoarea stabilita potrivit pct. 26 plus TVA, daca este cazul, se sting cu prioritate TVA aferenta operatiunii de dare in plata, daca operatiunea este taxabila, si apoi, total sau partial, creantele fiscale pentru care s-a aprobat stingerea si accesoriile aferente acestora, inclusiv cheltuielile de executare, daca este cazul, actualizate la data stingerii, respectiv la data intocmirii procesului-verbal de trecere in proprietatea publica a statului a bunului imobil aprobat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare."
   11. La punctul 52, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "b) membrii adunarii creditorilor au fost de acord, fie ca o masura in cadrul planului de reorganizare judiciara, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun in contul creantei in cadrul lichidarii, cu trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini in contul creantelor fiscale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inscrise in tabloul creditorilor;".
   12. La punctul 53, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "b) procesul-verbal al sedintei adunarii creditorilor, prin care majoritatea absoluta a membrilor adunarii creditorilor, in conditiile prevederilor art. 100 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator, au fost de acord cu darea in plata;".
   Art. II. - Anexele nr. 2-5 la procedura se inlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integranta din prezentul ordin.
   Art. III. - In tot cuprinsul Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, urmatoarele articole din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si urmatoarea sintagma se inlocuiesc astfel:
   a) art. 143 cu art. 147;
   b) art. 163 alin. (1) cu art. 167 alin. (1);
   c) art. 1711 cu art. 175;
   d) art. 179 alin. (2) cu art. 209 alin. (2);
   e) directia regionala vamala cu directia regionala pentru accize si operatiuni vamale.
   Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Ministrul economiei si finantelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat

    Bucuresti, 11 iulie 2008.

ANEXE

   ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 2 la procedura)

   

   ANTETUL PERSOANEI JURIDICE DEBITOARE
   Nr. de inregistrare/data

   Catre
   Administratia Finantelor Publice ............................................ /Directia Generala a Finantelor Publice
a Judetului ............................ /Directia generala de administrare a marilor contribuabili/Directia Regionala
pentru Accize si Operatiuni Vamale .............................................
   Subscrisa .................................................................., reprezentata legal
                          (denumirea persoanei juridice debitoare)
prin ........................, cu sediul in localitatea ..............................................., str.
............................................. nr. ......., judetul ............................................, cod de
inregistrare fiscala .............................................., inregistrata la oficiul registrului comertului sub
nr. ........................................, va rugam a aproba cererea de stingere a unor creante fiscale prin trecerea
in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a
.................................................. .
   Structura capitalului social/a asociatilor/a actionariatului este urmatoarea: ..................................... .
   Volumul si natura creantelor fiscale:
   La data de ......................................... obligatiile fiscale ale ........................................
                                                                                (denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt in suma totala de ....................... lei (debite principale ........................ lei si accesorii
..................... lei), din care:
   1. bugetul de stat, total ............................. lei, din care debite principale ........................ lei,
accesorii ........................ lei;
   2. bugetul asigurarilor sociale de stat, total ................ lei, din care debite principale ................ lei,
accesorii ................ lei;
   3. bugetul asigurarilor pentru somaj, total .................. lei, din care debite principale ................ lei,
accesorii ................ lei;
   4. bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, total .................................. lei,
din care debite principale ..................... lei, accesorii ...................... lei;
   5. bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, total .........................................
lei, din care debite principale ............................... lei, accesorii .......................... lei.
   Mentionez ca in obligatiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 si 5 nu sunt cuprinse si obligatii fiscale cu retinere la
sursa si accesorii aferente acestora.
   Pentru stingerea creantelor bugetului asigurarilor sociale de stat/bugetului asigurarilor pentru somaj/bugetului
asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale prin dare in plata, Ministerul Muncii, Familiei si
Egalitatii de Sanse si-a dat acordul prin Adresa nr. /data ..............................., iar pentru stingerea
creantelor bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate prin dare in plata, Ministerul Sanatatii
Publice a fost de acord prin Adresa nr. /data .................................................. .
   Pentru realizarea creantelor fiscale mentionate mai sus, Administratia Finantelor Publice
........................................../ Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului
.............................................., Directia generala de administrare a marilor contribuabili/Directia
Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale ........................................... a inceput executarea silita in
temeiul titlurilor executorii ................... .
   Bunurile imobile pentru care solicitam trecerea in proprietatea publica a statului sunt urmatoarele:
   1. denumirea ......................., situat in localitatea .............., str. .................... nr. ...,
judetul ..............., scurta descriere a imobilului ..........................., valoarea de inventar
................, valoarea de evaluare .........................;
   2. denumirea ......................., situat in localitatea .............., str. .................... nr. ...,
judetul ..............., scurta descriere a imobilului ..........................., valoarea de inventar
................, valoarea de evaluare .........................;
   3. denumirea ......................., situat in localitatea .............., str. .................... nr. ...,
judetul ..............., scurta descriere a imobilului ..........................., valoarea de inventar
................, valoarea de evaluare .........................;
   4. denumirea ......................., situat in localitatea .............., str. .................... nr. ...,
judetul ..............., scurta descriere a imobilului ..........................., valoarea de inventar
................, valoarea de evaluare .......................... .
   In sustinerea dreptului de proprietate al ...................................... asupra bunurilor imobile care fac
                                           (denumirea persoanei juridice debitoare)
obiectul prezentei cereri, anexam urmatoarele acte: .................................................................. .
   Mentionam ca suntem de acord cu pretul de evaluare al bunurilor imobile stabilit prin servicii prestate de organe sau
de persoane specializate, in conformitate cu prevederile art. 147 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
   Valoarea de inventar evidentiata in contabilitate, conform fisei mijlocului fix si balantei analitice a mijloacelor
fixe, a bunurilor imobile precizate mai sus este de ............................. si este reevaluata in conformitate cu
ultimele reglementari legale in vigoare.
   Mentionam ca operatiunea de transfer al dreptului de proprietate al bunului imobil prin dare in plata este operatiune
taxabila/scutita, conform art. ..... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare.
   Am luat cunostinta de prevederile legale cuprinse in anexa la Ordinul ministrului economiei si finantelor
nr. 486/2007, in sensul ca stingerea creantei fiscale se va face cu valoarea determinata potrivit pct. 26, si suntem de
acord cu aceasta (Acordul nr. ................................ din data de ...................................).
   Precizam ca bunurile imobile care fac obiectul prezentei cereri sunt proprietatea
..........................................., nu sunt grevate de drepturi reale si de alte sarcini, nu fac obiectul unor
cereri privind retrocedarea proprietatii sau al altor litigii, nu sunt aduse ca aport in cadrul unei asocieri in
participatiune, aport la capitalul social al unei societati comerciale si/sau nu sunt inchiriate si ca
pe numele ..............................................................................................................
                                             (denumirea persoanei juridice debitoare)
nu exista cereri si nu a fost deschisa procedura insolventei, in care sens anexam urmatoarele documente doveditoare:
.............................................................................................. .
   Subsemnatul ........................................................................................................,
                                               (denumirea persoanei juridice debitoare)
prin reprezentantul sau legal ...................................................., este de acord cu compensarea
diferentei, potrivit legii, in cazul in care valoarea bunului imobil/bunurilor imobile care fac obiectul prezentei
cereri, determinata potrivit pct. 1 si 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, este
mai mare decat creanta fiscala, inclusiv, daca este cazul, cheltuielile de executare, pentru care solicitam stingerea
prin dare in plata.
   Alte precizari ......................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   Subsemnatul, ........................................................................................................
                         (numele, prenumele si functia reprezentantului legal al persoanei juridice debitoare)
declar pe propria raspundere, sub sanctiunea prevazuta de art. 292 din Codul penal, exactitatea si caracterul complet al
mentiunilor facute in declaratiile pe propria raspundere anexate la prezenta cerere.

                                      Reprezentantul legal al persoanei juridice,
                                           ..................................
                                                 (numele si prenumele)
                                                 .....................
                                                       Semnatura
                                                          L.S.
 
 
   ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 3 la procedura)

   

   MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
   DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI .........................
   DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
   ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE A .........................................
   DIRECTIA GENERALA DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
   DIRECTIA REGIONALA PENTRU ACCIZE SI OPERATIUNI VAMALE ......................
   Nr. ............./data .................

   Catre
   Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului .......................
   Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti
   Directia generala de administrare a marilor contribuabili
   Autoritatea Nationala a Vamilor

   Prin cererea depusa de .............................................................................................,
                                                     (denumirea persoanei juridice debitoare)
reprezentata legal prin ........................................, cu sediul in localitatea ..............., str.
............... nr. ..., judetul .........., cod de inregistrare fiscala ............., inregistrata la oficiul
registrului comertului sub nr. .................., inregistrata la Administratia Finantelor Publice
.............................../Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului
............................./Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/Directia generala de
administrare a marilor contribuabili/Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale ...................... sub
nr. ....... din data de ................., se solicita stingerea unor creante fiscale prin trecerea in proprietatea
publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
   Structura capitalului social/a asociatilor/a actionariatului debitorului este
urmatoarea: ..............................................................
   Volumul si natura creantelor fiscale:
   Obligatiile fiscale actualizate la data de ................. ale ....................................................
                                                                          (denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt in suma totala de ............................. lei (debite principale ............................. lei +
accesorii ............................... lei + cheltuieli de executare .............................. lei), din care:
   1. bugetul de stat, total .................................. lei, din care debite principale .....................
lei, accesorii ........................ lei;
   2. bugetul asigurarilor sociale de stat, total ........................................ lei, din care debite
principale ............................ lei, accesorii ....................................... lei;
   3. bugetul asigurarilor pentru somaj, total .................................................. lei, din care debite
principale ......................... lei, accesorii .................................... lei;
   4. bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, total .................................. lei,
din care debite principale .................................... lei, accesorii .................................... lei;
   5. bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, total ...................................... lei,
din care debite principale ..................................... lei, accesorii ................................... lei;
   6. cheltuieli de executare .............................................................. lei.
   In obligatiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 si 5 nu sunt cuprinse si obligatii fiscale cu retinere la sursa si
accesorii aferente acestora.
   Pentru stingerea creantelor bugetului asigurarilor sociale de stat/bugetului asigurarilor pentru somaj/bugetului
asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale prin dare in plata, Ministerul Muncii, Familiei si
Egalitatii de Sanse si-a dat acordul prin Adresa nr. .......................... din data de ...........................,
iar pentru stingerea creantelor bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate prin dare in plata,
Ministerul Sanatatii Publice a fost de acord prin Adresa nr. ......................... din data de ................... .
   Pentru realizarea creantelor fiscale mentionate mai sus, Administratia Finantelor Publice
.................................................../Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului
..................................................../Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti/Directia generala de administrare a marilor contribuabili/Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni
Vamale .................................................. a inceput executarea silita in temeiul titlurilor executorii
nr. .............................. din data de ......................................., prin comunicarea somatiilor nr.
............................. din data de ............................, si a aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile
nr. ........................... din data de ............................, anexate in copie certificata.
   Bunurile imobile pentru care ........................................................................................
                                                        (denumirea persoanei juridice debitoare)
solicita trecerea in proprietatea publica a statului prin dare in plata sunt urmatoarele:
   1. denumirea .................., situat in localitatea .................., str. ........................ nr. ....,
judetul .................., scurta descriere a imobilului ................, valoarea de inventar .................,
valoarea de evaluare ......................;
   2. denumirea ..................., situat in localitatea ................., str. ........................ nr. ....,
judetul .................., scurta descriere a imobilului ................, valoarea de inventar .................,
valoarea de evaluare ......................;
   3. denumirea ..................., situat in localitatea .................., str. ........................ nr. ....,
judetul .................., scurta descriere a imobilului ................, valoarea de inventar .................,
valoarea de evaluare ......................;
   4. denumirea ....................., situat in localitatea ................., str. ........................ nr. ....,
judetul .................., scurta descriere a imobilului ................, valoarea de inventar .................,
valoarea de evaluare ...................... .
   In sustinerea dreptului de proprietate
   .....................................................................................................................
                                         (denumirea persoanei juridice debitoare)
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a anexat urmatoarele acte:
................................................... .
   Mentionam ca cererea si documentatia in sustinerea acesteia cuprind toate datele si documentele prevazute in anexa
nr. 1 la procedura aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007.
   Valoarea de inventar evidentiata in contabilitate a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare in plata,
mentionata de debitor in cerere, este de .................................. si este cea din fisa mijlocului fix si din
balanta analitica a mijloacelor fixe si este reevaluata in conformitate cu ultimele reglementari legale in vigoare.
   Valoarea de evaluare a bunurilor imobile, stabilita prin raportul de evaluare anexat, intocmit de
......................................, este in suma de ........................................, fara TVA.
   Operatiunea de transfer al proprietatii bunului imobil prin dare in plata este operatiune taxabila/scutita din punct
de vedere al TVA, conform art. .... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare.
   Eficienta modalitatii de stingere a creantelor fiscale prin dare in plata fata de alte modalitati de realizare a
creantelor fiscale, inclusiv valorificarea in cadrul procedurii de executare silita ....................................
   Bunurile imobile care fac obiectul debitorului ............................. sunt solicitate a fi preluate in
administrare de catre .................................................................................................,
                                                 (denumirea institutiei publice solicitante)
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa nr. ..................................... din
data de ...................................., insotita de Referatul nr. .................................. din data
de ......................................, intocmit de institutia publica solicitanta conform anexei nr. 1 la procedura
aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007, anexate, in vederea utilizarii lor ca
spatii destinate ..................................................................................................... .
   Alte precizari ......................................................................................................
   Propunerile privind aplicarea procedurii de dare in plata
   Administratia Finantelor Publice a ............................................................/ Directia Generala a
Finantelor Publice a Judetului .........................../ Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti/Directia generala de administrare a marilor contribuabili/Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni
Vamale ......................................... propune stingerea creantelor bugetului de stat/bugetului asigurarilor
sociale de stat/bugetului asigurarilor pentru somaj/bugetului asigurarilor pentru accidente de munca si boli
profesionale/bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate prin dare in plata, in limita sumei de
..................... lei, stabilita potrivit pct. 1 si 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.
486/2007, de comun acord cu debitorul ......................... (Acordul nr. ...... din data de ....................).

                         Conducatorul organului fiscal,
                         ..............................
                             (numele si prenumele)
                                      L.S.
 
 
   ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 4 la procedura)

   

   MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
   DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI .......................
   DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCURESTI
   DIRECTIA GENERALA DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
   AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
   Nr. ................/data ..................

   Catre: Ministerul Economiei si Finantelor

   Prin cererea depusa de .............................................................................................,
                                                     (denumirea persoanei juridice debitoare)
reprezentata legal prin ........................................, cu sediul in localitatea ..............., str.
............... nr. ...., judetul ........., cod de inregistrare fiscala ........................., inregistrata la
oficiul registrului comertului sub nr. ................., inregistrata la Administratia Finantelor Publice
............................./Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului ............................/Directia
Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/Directia generala de administrare a marilor
contribuabili/Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale.......................... .......................
sub nr. ....... din data de ..............., se solicita stingerea unor creante fiscale prin trecerea in proprietatea
publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
   Structura capitalului social/a asociatilor/a actionariatului debitorului este urmatoarea: ...........................
   Volumul si natura creantelor fiscale:
   Obligatiile fiscale actualizate la data de ....................... ale ..............................................
                                                                             (denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt in suma totala de ........................ lei (debite principale .................... lei + accesorii
.................... lei + cheltuieli de executare ........................ lei), din care:
   1. bugetul de stat, total ........................... lei, din care debite principale ..............................
lei, accesorii ...................... lei;
   2. bugetul asigurarilor sociale de stat, total ............... lei, din care debite principale ........... lei,
accesorii ..................... lei;
   3. bugetul asigurarilor pentru somaj, total ................ lei, din care debite principale ............... lei,
accesorii ..................... lei;
   4. bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, total ................................. lei,
din care debite principale ................ lei, accesorii .................... lei;
   5. bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate total .................................. lei, din
care debite principale ..................... lei, accesorii ..................... lei;
   6. cheltuieli de executare .......................... lei.
   In obligatiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 si 5 nu sunt cuprinse si obligatii fiscale cu retinere la sursa si
accesorii aferente acestora.
   Pentru stingerea creantelor bugetului asigurarilor sociale de stat/bugetului asigurarilor pentru somaj/bugetului
asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale prin dare in plata, Ministerul Muncii, Familiei si
Egalitatii de Sanse si-a dat acordul prin Adresa nr. ....................... din data de ......................, iar
pentru stingerea creantelor bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate prin dare in plata,
Ministerul Sanatatii Publice a fost de acord prin Adresa nr. ................ din data de ............ .
   Pentru realizarea creantelor fiscale mentionate mai sus, Administratia Finantelor Publice
.........................../Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului ......................../Directia
Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti/Directia generala de administrare a marilor
contribuabili/Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale ..................... a inceput executarea silita in
temeiul titlurilor executorii nr. ..................... din data de .............., prin comunicarea somatiilor nr.
...................... din data de ..................................., si a aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile
nr. ............................ din data de ............ .
   Bunurile imobile pentru care ........................................................................................
                                                        (denumirea persoanei juridice debitoare)
solicita trecerea in proprietatea publica a statului prin dare in plata sunt urmatoarele:
   1. denumirea ......................., situat in localitatea ..............., str. ................ nr. ......,
judetul ................, scurta descriere a imobilului ...................., valoarea de inventar
........................, valoarea de evaluare ............................;
   2. denumirea ......................., situat in localitatea ..............., str. ................ nr. ......,
judetul ................, scurta descriere a imobilului ...................., valoarea de inventar
........................, valoarea de evaluare ............................;
   3. denumirea ......................., situat in localitatea ..............., str. ................ nr. ......,
judetul ................, scurta descriere a imobilului ...................., valoarea de inventar
........................, valoarea de evaluare ............................;
   4. denumirea ......................., situat in localitatea ..............., str. ................ nr. ......,
judetul ................, scurta descriere a imobilului ...................., valoarea de inventar
........................, valoarea de evaluare ............................ .
   In sustinerea dreptului de proprietate ..............................................................................
                                                             (denumirea persoanei juridice debitoare)
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a anexat urmatoarele
acte: .................................................. .
   Mentionam ca cererea si documentatia in sustinerea acesteia cuprind toate datele si documentele prevazute in anexa
nr. 1 la procedura aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007.
   Valoarea de inventar evidentiata in contabilitate a bunurilor imobile care fac obiectul cererii de dare in plata,
mentionata de debitor in cerere, este de........................... si este cea din fisa mijlocului fix si din balanta
analitica a mijloacelor fixe si este reevaluata in conformitate cu ultimele reglementari legale in vigoare.
   Valoarea de evaluare a bunurilor imobile stabilita prin raportul de evaluare, intocmit de ..................., este
in suma de .................., fara TVA.
   Operatiunea de transfer al proprietatii bunului imobil prin dare in plata este operatiune taxabila/scutita din punct
de vedere al TVA, conform art. ..... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile
ulterioare.
   Eficienta modalitatii de stingere a creantelor fiscale prin dare in plata fata de alte modalitati de realizare a
creantelor fiscale, inclusiv valorificarea in cadrul procedurii de executare silita ....................................
   Bunurile imobile care fac obiectul cererii debitorului ................... sunt solicitate a fi preluate in
administrare de catre .................................................................................................,
                                                 (denumirea institutiei publice solicitante)
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa nr. ...................... din data de
.................., insotita de Referatul nr. ................... din data de ..............................., intocmit
de institutia publica solicitanta conform anexei nr. 1 la procedura aprobata prin Ordinul ministrului economiei si
finantelor nr. 486/2007, anexate, in vederea utilizarii lor ca spatii destinate
...................................................... .
   Eficienta preluarii bunului imobil este determinata prin compararea creantelor fiscale stinse, la care se adauga si
cheltuielile de transformare si amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi constructii sau achizitii ori cu cele
aferente platii de chirii. Se va mentiona, de asemenea, si sursa de acoperire suplimentara prevazuta pentru amenajarea
spatiului.
   Alte precizari ......................................................................................................
   Propunerile privind aplicarea procedurii de dare in plata ...........................................................
   Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului ......................../Directia Generala a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti/Directia generala de administrare a marilor contribuabili/Autoritatea Nationala a Vamilor propune
stingerea creantelor bugetului de stat/bugetului asigurarilor sociale de stat/bugetului asigurarilor pentru
somaj/bugetului asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale/bugetului Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate prin dare in plata, in limita sumei de ........................................ lei,
stabilita potrivit pct. 1 si 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007.

                         Conducatorul unitatii fiscale,
                         ..............................
                             (numele si prenumele)
                                      L.S.

                                     Vizat
                               Serviciul juridic
 
 
   ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 5 la procedura)

 

    MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

    AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

    Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului ........................./

    Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale ....................../

    Administratia Finantelor Publice ....................., str. ................

    nr. .............., localitatea ......................................

    Dosar de executare nr. ......................../..............

    Nr. ............................ din ....................................

 

    PROCES-VERBAL
pentru trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile

   

   incheiat astazi, ........................ luna .................. anul ......., in temeiul art. 175 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
   Pentru stingerea creantelor fiscale1) fata de debitorul (persoana juridica)2) .............................. din
localitatea ................., str. .......................... nr. ....., cod de identificare fiscala3)
......................, astfel cum au fost specificate in evidenta pe platitori/titlurile executorii4)
............................, emise de ..................., in suma totala de ..................... lei, din care ramase
de recuperat5): ........................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   Intrucat debitorul nu a platit la termenele stabilite obligatiile fiscale prevazute mai sus, la cererea acestuia se
efectueaza trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile6).
   a) Date privind identificarea bunurilor imobile (cladire si/sau teren):
........................................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   b) Descriere sumara: ................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile:
........................................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis trecerea in proprietatea publica a statului este
de ............................. lei, plus TVA in suma de ....................... lei, dupa caz.
   e) Pretul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv TVA): ............... lei.
   f) Suma totala a obligatiilor fiscale: .................... lei, din care:
   - ....................... lei, reprezentand TVA colectata, aferenta operatiunii de transfer al proprietatii bunului
imobil prin dare in plata, in conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) si alin. (3) din Legea
nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
   - ........................ lei, reprezentand obligatii fiscale actualizate pentru care se solicita stingerea prin
dare in plata.
   g) Diferenta, din care:
   - obligatii fiscale ramase de recuperat [f)-e)] .................... lei;
   - suma ramasa in plus, care urmeaza a fi regularizata conform dispozitiilor legale in vigoare
[e)-f)]: ...................... lei.
   Documentele din care rezulta ca bunurile imobile sunt libere de orice sarcini (din evidentele biroului de carte
funciara):
........................................................................................................................
........................................................................................................................
   Prezentul proces-verbal s-a incheiat in baza Deciziei nr. ...... din data de .................... a comisiei din
cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, in ...... exemplare.
   Conform art. 155 si 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,
debitorul are obligatia sa emita factura si sa evidentieze in evidenta proprie operatiunea de livrare a bunului imobil,
inclusiv TVA colectata aferenta.
   TVA colectata pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia in proprietatea publica a statului se evidentiaza
la randul de regularizari din decontul de TVA prevazut la art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare, cu semnul minus, pe baza acestui proces-verbal.
   In conformitate cu prevederile art. 175 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate.
   Impotriva prezentului inscris cel interesat poate introduce contestatie la instanta judecatoreasca competenta, in
termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunostinta, in conformitate cu prevederile art. 172 si 173 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
   Potrivit dispozitiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, cand urmeaza sa se ia masuri de executare silita, nu este obligatorie audierea
contribuabilului.

   Conducatorul organului fiscal,                                                                   Debitor,
   ..............................                                                            .......................
            (semnatura)                                                                            (semnatura)
                L.S.

   ........................................
   ........................................
   ........................................
   Executor fiscal,
   ........................................
   Nume ...................................
   Prenume ................................
   Semnatura ..............................

   MEF-ANAF cod 14.13.37.99
 
 
    ___________

   1) Impozite, taxe, contributii sociale, amenzi si alte sume, precum si accesoriile acestora, gestionate si administrate de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale teritoriale, cu exceptia creantelor fiscale cu retinere la sursa si a accesoriilor aferente acestora.

   2) Nume, prenume/denumire.

   3) Se va completa: codul numeric personal, numarul de identificare fiscala, codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz.

   4) In cazul in care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numarul si data emiterii.

   5) Se inscriu sumele ramase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe, contributii sociale, amenzi si alte sume, precum si accesoriile acestora, gestionate si administrate de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale teritoriale, inclusiv cheltuielile de executare, actualizate.

   6) In cazul in care bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr. .................. din ....................., intocmit de .................................., care se va anexa la prezentul proces-verbal.

 

   1. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile

   2. Cod: 14.13.37.99

   3. Format: A4/t2

   4. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe ambele fete, in blocuri de 150 de file.

   5. Se difuzeaza: gratuit.

   6. Se utilizeaza: in baza art. 175 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

   7. Se intocmeste, de regula, in 3 exemplare de organul fiscal. In cazul in care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor a decis trecerea in proprietatea publica a statului urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste cate un proces-verbal de trecere in proprietatea publica a statului.

   8. Circula: - un exemplar la debitor;

   - cate un exemplar la institutia publica solicitanta.

   9. Se arhiveaza: un exemplar la dosarul fiscal/de executare.

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !