Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Accesul la internet ar putea fi restrictionat fara o decizie judiciara prealabila
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Accesul la internet ar putea fi restrictionat fara o decizie judiciara prealabila
Deputatii europeni si reprezentantii Consiliului au cazut de acord in cadrul negocierilor de miercuri seara asupra ultimului punct ramas deschis al pachetului telecom, cel privind conditiile in care accesul la internet poate fi restrictionat. Astfel, s-a hotarat ca accesul la internet al unui utilizator poate fi restrictionat doar in urma unei proceduri impartiale si corecte, care include dreptul utilizatorului de a fi ascultat.a
In mai 2009, ambele parti au convenit asupra faptului ca internetul este esential pentru exercitarea drepturilor fundamentale, precum dreptul la educatie, libertatea de exprimare si accesul la informatie. Din acest motiv, deputatii europeni au insistat in cadrul negocierilor de conciliere asupra asigurarii unor garantii procedurale adecvate pentru accesul la internet, care sa corespunda standardelor impuse de Conventia pentru protectia drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului si anume garantarea unei protectii jurisdictionale eficiente si a unui proces echitabil.

Parlamentul European insista asupra unor garantii adecvate pentru accesul la internet

Restrictii cu privire la accesul utilizatorului la internet "pot fi impuse doar daca acestea sunt proportionale si necesare intr-o societate democratica", au convenit deputatii si reprezentantii Consiliului. Astfel de masuri pot fi luate doar "respectandu-se principiul prezumtiei de nevinovatie si a dreptului la viata privata" si in urma "unei proceduri echitabile si impartiale", garantand "dreptul de a fi ascultat (...) si dreptul la o cale de atac eficace si in timp util", se arata in textul de compromis referitor la directiva cadru privind comunicatiile electronice. "In situatii de urgenta justificate corespunzator " se pot avea in vedere anumite aranjamente procedurale adecvate, daca acestea respecta Conventia Europeana pentru protectia drepturilor omului.

In viitor, utilizatorii internetului pot face referire la aceste prevederi in cadrul procedurilor judiciare impotriva deciziei unui stat membru UE de a bloca accesul la internet.

Delegatia Parlamentului a aprobat textul comun in mod unanim. Compromisul trebuie insa sa fie andosat de intreg Parlamentul si de catre Consiliu.

Protectia drepturilor fundamentale ale utilizatorilor internetului

Atat propunerea initiala a Comisiei, cat si pozitia comuna a Consiliului nu contineau garantii impotriva restrictionarii nejustificate a accesului la internet. Totusi, Parlamentul a adoptat de doua ori un amendament prin care se solicita autoritatilor nationale de reglementare sa promoveze interesele cetatenilor UE, inter alia prin "aplicarea principiului conform caruia nicio restrictie nu poate fi impusa asupra drepturilor si libertatilor fundamentale ale consumatorilor finali, fara o decizie judiciara", in conformitate cu articolul 11 din Cartea drepturilor fundamentale a Uniunii Europene in ceea ce priveste libertatea de exprimare si de informare, cu exceptia cazurilor cand securitatea publica este amenintata."

Consiliul a respins de doua ori acest amendament, ducand astfel la cea de-a treia si ultima faza a procesului legislativ UE, si anume cea a concilierii.

Pe de alta parte, au existat dubii serioase cu privire la valabilitatea juridica a acestui amendament, deoarece ar putea depasi competentele Comunitatii Europene in acest domeniu. O astfel de formulare ar fi solicitat armonizarea sistemelor juridice ale statelor membre - ceea ce ar fi depasit posibilitatea oferita de articolul 95 a Tratatului CE cu privire la masurile de armonizare pentru piata interna. In consecinta, daca vechiul amendament ar fi fost adoptat, Curtea Europeana de Justitie ar fi putut anula in viitor directiva cadru privind comunicatiile electronice.

Drepturile consumatorilor imbunatatite si cooperarea autoritatilor nationale de reglementare


Consiliul a confirmat la 26 octombrie acordul la care s-a ajuns in mai intre Parlament si Consiliu cu privire la celelalte doua legi din pachetul telecom, dintre care una se refera la crearea unui nou Organism al autoritatilor europene de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice (OAREC) pentru o mai buna cooperare a autoritatilor de reglementare nationale din domeniul telecomunicatiilor. Cealalta lege se refera la consolidarea drepturilor consumatorilor, de exemplu prin oferirea posibilitatii de a transfera numarul telefonului mobil intr-o zi catre un alt operator sau solicitarea acceptului utilizatorului inainte de instalarea asa-numitelor "cookies".

Ce urmeaza?

Votul in cea de-a treia lectura va avea loc in perioada 23-26 noiembrie. In aceasta faza, atat Parlamentul, cat si Consiliul pot doar sa aprobe sau sa respinga textul comun, fara posibilitatea de a-l modifica. Parlamentul are nevoie de majoritatea simpla a voturilor exprimate, in timp ce Consiliul decide cu majoritate calificata.
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !